Rot kat! (oftewel: Hoe wreed kan de natuur zijn)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 12:34

Desiree schreef:
Doe geen moeite meer Nappie, heeft geen zin. Als iemand namelijk niet tot inzicht gebracht WIL worden, dan kan dat ook niet.


Thanx, ik hoopte alleen dat hij op z'n minst mijn gevoel kon proberen te begrijpen........maar ik denk dat dat al teveel verwachtingen waren Huilen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 12:34

Waar schop ik hier dan hotdog? effe met voorbeelden komen. Ik geef alleen maar mijn mening. Ik geef hier even kritiek op Laura vanwege haar standpunt, maar Laura weet dat ik verder geen hekel aan haar heb, en dat ik in andere standpunten met haar meeleef. Alleen haar kat wil ik niet in mijn tuin hebben, grinnik.

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 12:44

sjonge jonge jonge wat een hoop gezever in dit topic , leer elkaars mening toch een respecteren !!!!!! het gaat over een kat die 3 kleine konijntjes op eet/dood maakt , natuurlijk allemaal heel erg zielig enzo maar ja tegen de natuur kan je niks doen , toch Verward maar wat ik nu nie snap is dat er zoveel gezeikt wordt over het uitlaten van de hond je paardepoep opruimen enz Verward ikzelf vind dat iedereen daar zelf maar over moet oordelen en als de buurt gaat klagen over jou hond /kat of iets moet je daar iets aan doen! ik vind daartegen dat het dan ook weer niet de bedoeling is om het dier pijn te gaan doen , het dier zelf kan er tenslotte niks aan doen , daarvoor moet je dan maar bij de eigenaar aankloppen , toch Verward ik heb het een keer meegemaakt bij een vriendin van me , wie het gedaan had , god know`s , maar die vonden hun kat dus gewoon dood vastgespijkerd aan de boom. nou mensen die zoiets doen die zijn gewoon echt ZIEK ! en denk daar maar eens aan , dat als je een kat of hond enz hebt er ook zoiets kan gebeuren als je niet naar de klachten van je omgeveing luisterd!
ps dit is mijn mening over dit topic ga er niet verder op in en wou ook niet iemand aanvallen door mijn reactie !!!!

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 12:47

ik wou NIEMAND aanvallen i p v iemand ben gewoon de N vergeten SORRY !

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 12:49

G.d allejezes! Een kat aan een boom spijkeren! Wat walgelijk! Ik hoop dat ze het dier eerst gedood hebben.... laat maar, ik wil er verder niet meer bij stilstaan.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:06

Dat onderscheid kun je ze niet leren hoor. Gewoon vanaf het begin duidelijk maken dat het niet de bedoeling is, of alles belonen. Mijn poes brengt me gelukkig niet van dat soort cadeautjes, maar als ze bv met een vlieg wil gaan spelen hoef ik maar te zeggen ´lief spelen hoor Jip´ kijkt ze me aan en gaat achter de vlieg aanrennen. Heb nog nooit gezien dat ze iets doodmaakte gelukkig! Ik bedoel, ik breng zelfs de muggen naar buiten dus goed voorbeeld doet goed volgen is hier wel van toepassing haha..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:10

Ik zweer het, er zijn echt katten die niet kunnen doden. Fritsie was er zo een. Toen ze weggelopen was vermagerde ze daarom ook sterk. Echt voor zichzelf zorgen kon ze niet. Ze meende ook vegetarier te zijn. ze at namelijk alleen vlees uit blik en daar hoefde je niet voor te doden....

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:12

hahaha.. die van mij lust nieteens blikvoer en als ik d´r een stukje vlees wil geven is dat ronduit een belediging!

Miran

Berichten: 4470
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:37

Onze kat leeft ook binnen, hij komt wel buiten, maar dan aan een tuigje als we erbij zijn. Ook om de reden dat hij niet bij anderen in de tuin kan poepen (het risico van overrijden is te verwaarlozen in een woonerf). Wij lopen ons dan ook dood te ergeren aan de buurtkatten die wel bij ons komen poepen. Wij zijn een van de enigen in de buurt met een beetje tuin (de rest heeft alleen tegels) en zijn dus heel aantrekkelijk. Dat is dus echt smerig, als je de stront van andere katten op moet ruimen (ik vraag me ook wel eens af wat die te eten krijgen, het is smeriger dan van onze kat). Voor die katten is het lekker om buiten te lopen, maar in een woonwijk kan dat gewoon niet. Wij hebben wel een schutting, maar dat helpt niet. Als mijn konijnen buiten lopen, blijf ik er dus met open ogen bij zitten. Ik ben behoorlijk blij dat onze buren met 3 katten weg zijn.
Toen ik nog bij mijn ouders woonde, zijn we overigens ook 2 katten kwijtgeraakt aan een buurtbewoner met een hekel aan katten… Die liepen dus wel los. Ik snap heel goed dat je er last van kan hebben, maar dit gaat te ver.

Loekie, onze kat, heeft helemaal geen moeite met deze leefwijze. Hij heeft wel van die wilde buien, hij moet toch zijn energie kwijt, maar die zijn wel te overleven. ’s Zomers komt hij graag aan zijn lijntje buiten, maar als het minder mooi weer is en wij binnen zijn, is hij ook liever binnen. Het kan dus makkelijk, zolang je die kat er maar goed aan went. Is ook wel zo sociaal naar de buurt toe.

Vroeger had iemand bij mijn ouders in de buurt een teckel de hele dag loslopen, waar de hele buurt gek van werd. Ik zie een andere buurman er nog heen lopen met zijn zoveelste dode kip in zijn handen. Die eigenaren snapte ik ook niet, neem dan geen hond.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 15:35

he Miran, dat vind ik heel sociaal van jou. Inderdaad moet je niet in een woonwijk gaan zitten als je katten hebt en zo. ER zijn consequenties aan verbonden, en jullie hebben het keurig opgelost.
Mensen die hun hond los rond laten lopen en er niet naar om kijken vind ik ook aso. Ze letten niet op hun hond en ervaren niet de consequenties ervan. de hond loopt gevaar (dus geen verantwoordelijkheid nemen en beschermen), andere, meer sociale mensen in gevaar brengen (uitwijken voor de hond als deze oversteekt en ergens tegenaan rijden), de hond dropt willekeurig ergens zijn ontlasting etc.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 15:40

Nou, en er zijn veel hondenbezitters die aso zijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 15:50

Prima even een vraagje:

Is er in de bevolking van nederland in jouw ogen nog een deelverzameling aanwezig die niet aso is?????????????

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 15:55

Nee hotdog, die is er niet. Alleen ik ben niet aso, grinnik!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 16:10

hehehe
Best interessante discussie zo. Wat ik alleen mis, is een beetje inlevingsvermogen. Nap, jij zegt 'ik hoopte alleen dat hij op z'n minst mijn gevoel kon proberen te begrijpen........' Ik begrijp de gevoelens van de mensen die een kat niet in hun tuin willen wel. Maar jij haalt ook regelmatig aan dat het JOUW tuin is. Maar als je realistisch bent, snap je dat er gewoon geen mogelijkheid is om die katten dat duidelijk te maken Haha! Of misschien moet je ze zo'n dingetje inbouwen dat zodra ze in de buurt van jouw tuin komen er een signaaltje gaat en ze een stroomschok krijgen ofzo Knipoog
Wij hebben onze jonge katjes ook aan een tuigje gehad in de tuin. Nou, mensen, ik moet zeggen dat ik ze beter los buiten kan laten, want op het moment dat ze hun angst kwijt waren gingen ze in de bomen klimmen (heb mijn kat er eens uit moeten redden, die hing zichzelf bijna op) en door bosjes heenjagen waardoor ze door hun eigen lijn verstrikt raakten. Geen optie dus helaas.

Verder moet ik zeggen dat ik het zielig vind van het konijntje (misschien een troost maar als katten iets vangen happen ze wel in een keer zo dat het beest meteen dood is) maar zegt Prima nu ook 'Dat is Naps eigen schuld want had zij haar konijn maar binnen moeten laten of in een groot veilig hok hebben' Dat is toch een beetje hetzelfde? Over dat soort dingen val ik een beetje. Misschien ben ik wel onredelijk op sommige vlakken maar ik probeer niemand te kwetsen... en ik vind het wel degelijk kwetsend wanneer iemand mij zegt dat het dier naar buiten laten gaan in feite gelijk staat met het dier dood willen hebben, dat ik daar dus schuld voor draag. Of mn kat in een asiel stoppen dat ik hem niet terug kan vinden ( Extreme duivel Desiree..Knipoog.)

En wanneer iemand haar kat naar buiten laat gaan aan een tuigje, is ze een dierenvriend? Wil je daar dan mee suggereren dat ik dat niet ben? Het is maar een beetje hoe je ernaar kijkt natuurlijk. Onze katten hebben het heerlijk naar hun zin, wij wonen in een rustige buurt, ze lopen lekker te spelen en vangen soms een vogeltje ofzo, en de buren aan de andere kant vinden het ook leuke beesten. Net een beetje zo'n situatie als 'wanneer je je paard niet naar buiten laat ben je een dierenbeul'

Dat stoort me een beetje in deze discussie, dat er zo veroordeeld wordt.
Overigens is er nog niemand anders met een concrete oplossing gekomen, afgezien van het hek, en Desiree ik zou best een schutting willen betalen hoor voor mijn buurman, heb ik ook geen last meer van zijn krijsende kinderen als ik lig te zonnen Knipoog Maarja, dan vind hij wel iets anders om op te zeuren.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 16:19

Krijsende kinderen, gatver, ook ZEER irri! Tsja mensen, ik zie dat we op allerlei manieren tegen hetzelfde aanlopen. Ik wil dit probleem voor mij oplossen door buiten te gaan wonen, ik wil niet meer in een woonwijk. Maar helaas, die optie is er alleen als je extreem veel geld verdient anders gaat het niet. WAnt nederland wordt echt te vol, dat kun je uit deze discussies concluderen. Ik vind overigens niet dat je het probleem van je kat moet afschuiven op iemand anders (de buurman in dit geval). Hij heeft nu niet de vrijheid van keuze om geen katten te houden in zijn eigen tuin. Ik denk dat een tuigje of een schutting om je eigen tuin wel een goede optie is, en de veiligheid van je kat wordt ook gewaarborgd. Ik zelf zou in staat zijn een kat te vangen (doden kan ik niet) en naar het asiel of zo te doen, (kost die mensen iedere keer geld om hem er uit te halen) als de eigenaar zich niet verantwoordelijk zou gedragen en de kat steeds in mijn tuin zou laten en al het jonge grut zou vernielen, want daar gaat je plezier. Ik vind niet dat het plezier van de een moet wijken voor de ander. Je mag jezelf toch ook niet boven een ander stellen? Dat is net zoiets als dat je naar een leuk programma wilt kijken, je verheugt je erop, maar dan komt er weer zo'n verrekte voetbalwedstrijd voor in de plaats!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 16:34

Zullen we het probleem wijten aan overbevolking? Als ik op een mooie boerderij of vrijstaand landhuis zou wonen zouden veel minder mensen lasthebben van mijn katten en was iedereen tevreden Knipoog
Hoe meer we op een kluitje wonen hoe meer mensen rekening moeten houden met elkaar idd. Dat wil zeggen dat ik de katten pas naar buiten mag laten als ze de kattenbak gebruikt hebben en gegeten hebben ('eerst scheiten Mickey voor je naar buiten mag' Lachen ) Maar ook dat de buurman maar eens de andere kant op moet kijken als mn kat door zijn tuin loopt. En dat hij piano speelt op tijdstippen dat ik er niet ben en dat ik mijn muziek met bass niet draai als zijn kindjes op bed liggen. Maar ook dat Prima mensen met overreden katten in hun waarde laat en dat ik Prima niet veroordeel voor zijn vage hersenkronkels Extreme duivel
Haha!
Lovers

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 16:48

Helemaal mee eens. Tolerant zijn is mijn specialiteit, ondanks dat hier echt het tegenovergestelde lijkt. (Toegegeven in het verkeer ben ik dat niet!)
Anders had ik mijn luchtbuks wel klaarliggen en hem dermate opgepompt dat het kogeltje niet de huid penetreerd (brengt me op ideeen trouwens Knipoog Haha! )

Trouwens ik laat mensen met overreden katten in hun waarde, laat dan ook degene die die beesten overrijd in hun waarde!(en daar sloeg het verhaal op met dat bord met: bedankt voor het overrijden van onze katten. Alsof 'wij' er iets aan kunnen doen)

Oja: quote Laura... en ik vind het wel degelijk kwetsend wanneer iemand mij zegt dat het dier naar buiten laten gaan in feite gelijk staat met het dier dood willen hebben, dat ik daar dus schuld voor draag.

Gelukkig heb ik dat nooit gezegd!!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 17:02

Laura schreef:
hehehe
Best interessante discussie zo. Wat ik alleen mis, is een beetje inlevingsvermogen. Nap, jij zegt 'ik hoopte alleen dat hij op z'n minst mijn gevoel kon proberen te begrijpen........' Ik begrijp de gevoelens van de mensen die een kat niet in hun tuin willen wel. Maar jij haalt ook regelmatig aan dat het JOUW tuin is. Maar als je realistisch bent, snap je dat er gewoon geen mogelijkheid is om die katten dat duidelijk te maken Haha! Of misschien moet je ze zo'n dingetje inbouwen dat zodra ze in de buurt van jouw tuin komen er een signaaltje gaat en ze een stroomschok krijgen ofzo Knipoog Ik geef ook niet de katten de schuld (het is hun instinct) ik verwijt de baasjes dat ze beter zouden kunnen opletten op hun troeteldier, zeker in de lente als er veel jonge vogels in nesten zitten, andere mensen misschien wel huisdieren in kooien hebben in de tuin, en ook omdat denk ik niemand het leuk vindt om een kat dood te rijden, niet alleen het baasje is verdrietig, de kat is dood en degene die hem heeft aangereden vindt het ook erg voor de kat!

Verder moet ik zeggen dat ik het zielig vind van het konijntje (misschien een troost maar als katten iets vangen happen ze wel in een keer zo dat het beest meteen dood is) Het moet een behoorlijke vechtpartij zijn geweest want zijn keel was helemaal opengescheurt en door de hele tuin lagen haren, ik was overigens in huis, maarja een konijntje kan helaas niet schreeuwen, dus ik heb ze niet gehoord maar zegt Prima nu ook 'Dat is Naps eigen schuld want had zij haar konijn maar binnen moeten laten of in een groot veilig hok hebben' Hij had een heel groot veilig hok en af en toe mocht ie even in de tuin rondhuppelen Dat is toch een beetje hetzelfde? Over dat soort dingen val ik een beetje. Waarom is dit hetzelfde? Mijn konijn loopt in onze tuin, wij hebben gekozen om geen kat te nemen maar er lopen wel katten van iemand anders door onze tuin! Ik heb gekozen voor een konijntje en vervolgens wordt ie dood gebeten door de kat van iemand anders, ik heb een schutting rondom de tuin zodat mijn konijn niet de straat op kan! En trouwens, de vogel zit ook in een kooi en wordt ook aangevallen door een kat.....kan ik ze dan niet eens meer in de tuin zetten in een kooi?Misschien ben ik wel onredelijk op sommige vlakken maar ik probeer niemand te kwetsen... en ik vind het wel degelijk kwetsend wanneer iemand mij zegt dat het dier naar buiten laten gaan in feite gelijk staat met het dier dood willen hebben, dat ik daar dus schuld voor draag. Of mn kat in een asiel stoppen dat ik hem niet terug kan vinden ( Extreme duivel Desiree..Knipoog.) Waarom werkt het dan wel bij zoveel andere mensen om hun kat, in de tuin te houden(d.m.v. gaas te spannen), binnenshuis te houden of aan een lijntje uit te laten Verward Veel van onze vrienden en familie hebben "binnen" katten en die komen niks te kort volgens mij
En wanneer iemand haar kat naar buiten laat gaan aan een tuigje, is ze een dierenvriend? Wil je daar dan mee suggereren dat ik dat niet ben? Nee alleen vindt ik wel dat je de concequenties moet dragen dat je kat zomaar dood gereden kan zijn en je dat van tevoren vroeg of laat zou overkomen ( is niet te hopen, maar 9 van de 10 x gebeurt het wel!)Het is maar een beetje hoe je ernaar kijkt natuurlijk. Onze katten hebben het heerlijk naar hun zin, wij wonen in een rustige buurt, ze lopen lekker te spelen en vangen soms een vogeltje ofzo, en de buren aan de andere kant vinden het ook leuke beesten.Perfect toch, heeft niemand er last van, je woont dus niet als wij in een buurt waar ieder huishouden minstens 3 katten hebben en ze allemaal van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat maar naar buiten gooit! Alleen al in het rijtje huizen naast ons wonen welgeteld 13 katten, en dat komt allemaal "buurten".

Dat stoort me een beetje in deze discussie, dat er zo veroordeeld wordt.


Ik wil niemand veroordelen maar het lijkt wel alsof veel katteneigenaren het totaal niet erg vinden wat er bij iemand anders in de tuin gebeurt door toedoen van hun kat! Er wordt altijd maar gezegd dat zij er niets aan kunnen doen........waarom zie ik dan wel dat sommige mensen er wel wat aan doen Verward

Uiteindelijk krijgt de kat altijd de schuld............terwijl de baasjes ook verantwoordelijk zijn!

Miran

Berichten: 4470
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 17:18

Laura, als je onze binnenkat die alleen aan een touwtje buitenkomt eens wil komen meeten, kun je meteen zien hoe zielig hij eruit ziet en hoe weinig wij van hem houden Cool .
Ik zal het nog erger maken, nu we allebei niet thuis zijn zit hij in de keuken.... Waar hij lekker de hele dag ligt de dutten om ons vanavond het leven zuur te maken met zijn vrolijkheid. Hij heeft er amper behoefte aan om buiten te komen, wij spelen ook veel met hem. Wij zijn heus wel dierenliefhebbers hoor!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 17:22

En zo kan het dus ook! In koor:" We love you Miss Miran!"

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 17:54

Ik zeg niet dat jij geen dierenvriend bent ik zeg dat ik het vreemd vind dat er gesuggereerd wordt dat alleén jij een dierenvriend zou zijn Haha!
Overigens heb ik al eerder vermeld dat die van ons letterlijk zelfmoord plegen als we ze aan een tuigje buiten laten spelen. Maar ook onze katten liggen soms in de zomer liever binnen op de plavuizen dan buiten ja. Zo heeft ieder zn ding en iedere kat zijn voorkeur Lachen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 17:59

Laura, wat vind je van de laatste reply van Napoleon?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 19:54

hehehe
Best interessante discussie zo. Wat ik alleen mis, is een beetje inlevingsvermogen. Nap, jij zegt 'ik hoopte alleen dat hij op z'n minst mijn gevoel kon proberen te begrijpen........' Ik begrijp de gevoelens van de mensen die een kat niet in hun tuin willen wel. Maar jij haalt ook regelmatig aan dat het JOUW tuin is. Maar als je realistisch bent, snap je dat er gewoon geen mogelijkheid is om die katten dat duidelijk te maken Of misschien moet je ze zo'n dingetje inbouwen dat zodra ze in de buurt van jouw tuin komen er een signaaltje gaat en ze een stroomschok krijgen ofzo Ik geef ook niet de katten de schuld (het is hun instinct) ik verwijt de baasjes dat ze beter zouden kunnen opletten op hun troeteldier, zeker in de lente als er veel jonge vogels in nesten zitten, andere mensen misschien wel huisdieren in kooien hebben in de tuin, en ook omdat denk ik niemand het leuk vindt om een kat dood te rijden, niet alleen het baasje is verdrietig, de kat is dood en degene die hem heeft aangereden vindt het ook erg voor de kat! Hoezo beter opletten? als mijn kat naar buiten gaat ga ik niet achter hem aanlopen. Het beest is niet te sturen. Ik houd er wel rekening mee dat ik ze niet in de achtertuin laat als daar een vogel aan het nestelen is, dan mogen ze in de voortuin.
Ik kan die katten toch niet duidelijk maken dat 'daar een mevrouw woont die een hekel aan katten heeft?'
Verder moet ik zeggen dat ik het zielig vind van het konijntje (misschien een troost maar als katten iets vangen happen ze wel in een keer zo dat het beest meteen dood is) Het moet een behoorlijke vechtpartij zijn geweest want zijn keel was helemaal opengescheurt en door de hele tuin lagen haren, ik was overigens in huis, maarja een konijntje kan helaas niet schreeuwen, dus ik heb ze niet gehoord Dat is naar. Gelukkig doden onze katten met één hap en niet om te spelen. maar zegt Prima nu ook 'Dat is Naps eigen schuld want had zij haar konijn maar binnen moeten laten of in een groot veilig hok hebben' Hij had een heel groot veilig hok en af en toe mocht ie even in de tuin rondhuppelen Dat is toch een beetje hetzelfde? Over dat soort dingen val ik een beetje. Waarom is dit hetzelfde? Mijn konijn loopt in onze tuin, wij hebben gekozen om geen kat te nemen maar er lopen wel katten van iemand anders door onze tuin! Ik heb gekozen voor een konijntje en vervolgens wordt ie dood gebeten door de kat van iemand anders, ik heb een schutting rondom de tuin zodat mijn konijn niet de straat op kan! En trouwens, de vogel zit ook in een kooi en wordt ook aangevallen door een kat.....kan ik ze dan niet eens meer in de tuin zetten in een kooi? kan ik de katten dan niet eens meer buiten laten omdat ze dood kunnen gaan door overreden te worden? Dat bedoel ik. Volgens Prima ben je als kattenbaas egoistisch wanneer je je kat naar buiten laat want je jaagt het beest de dood in. Ben je als knijneeigenaar dat dan ook als je je knijn buiten laat? Ik bedoel dat zowel jij als ik het beste willen voor de beesten. Dat door onvoorziene zaken van buitenaf dat hun de kop kan kosten, tja, oliebol happens, maar dat wil toch niet zeggen dat wíj dat veroorzaakt hebben? Zo kan je bezig blijven Misschien ben ik wel onredelijk op sommige vlakken maar ik probeer niemand te kwetsen... en ik vind het wel degelijk kwetsend wanneer iemand mij zegt dat het dier naar buiten laten gaan in feite gelijk staat met het dier dood willen hebben, dat ik daar dus schuld voor draag. Of mn kat in een asiel stoppen dat ik hem niet terug kan vinden ( Desiree...) Waarom werkt het dan wel bij zoveel andere mensen om hun kat, in de tuin te houden(d.m.v. gaas te spannen), binnenshuis te houden of aan een lijntje uit te laten Veel van onze vrienden en familie hebben "binnen" katten en die komen niks te kort volgens mij Wanneer katten nooit buiten geweest zijn weten ze waarschijnlijk niet wat ze missen. Onze katten komen van de boerderij en zijn echte buitenkatten. Onze asielkat die flatkat was is helemaal opgeleefd toen ze bij ons naar buiten mocht. Dat jouw buren en vrienden daarvoor kiezen is hun besluit. Dat ik mijn katten buiten wil laten is ook mijn besluit, ik vind dt beter voor de katten. En wanneer iemand haar kat naar buiten laat gaan aan een tuigje, is ze een dierenvriend? Wil je daar dan mee suggereren dat ik dat niet ben? Nee alleen vindt ik wel dat je de concequenties moet dragen dat je kat zomaar dood gereden kan zijn en je dat van tevoren vroeg of laat zou overkomen ( is niet te hopen, maar 9 van de 10 x gebeurt het wel!) Het is maar een beetje hoe je ernaar kijkt natuurlijk. Onze katten hebben het heerlijk naar hun zin, wij wonen in een rustige buurt, ze lopen lekker te spelen en vangen soms een vogeltje ofzo, en de buren aan de andere kant vinden het ook leuke beesten.Perfect toch, heeft niemand er last van, je woont dus niet als wij in een buurt waar ieder huishouden minstens 3 katten hebben en ze allemaal van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat maar naar buiten gooit! Alleen al in het rijtje huizen naast ons wonen welgeteld 13 katten, en dat komt allemaal "buurten". En als je eens naar een kat zou kijken als 'goh wat een leuk beest' En je vooroordelen (die ik me wel in kan stellen) opzij zou zetten zou je die bezoekjes misschien wel leuk vinden. Onze oudere overburen zitten zomers graag in de tuin naar onze katten te kijken. Ze halen ze aan, onze katten komen altijd even buurten bij ze.
Dat stoort me een beetje in deze discussie, dat er zo veroordeeld wordt.


Prima, there you go. De reden dat ik niet meer antwoordde is dat ik niet denk dat het iets opschiet, want zoals jij zegt dat ik mijn mening niet bijstel, dat ben ik niet met je eens. Ik schrijf een aantal keer dat ik me best in kan leven en dat ik ook dingen probeer om de overlast tegen te gaan. Van de andere kant lees ik niemand die eens gaat proberen om van de kattenbeesten te genieten of ze alleen al probeert te negeren. Dus wat wil je nou eigenlijk? Ik zie een dood punt dus laat ik het maar. Maar als je eeuwig door blijft gaan met de discussie, your choice, maar je moet mij niet verwijten dat ik mijn mening niet bijstel of niet opensta.

lies

Berichten: 9649
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 20:21

Zo, ik wil ook wat zeggen Haha!
ik ben het helemaal met Laura eens.
Ik heb ook een hoop gezeik gehad van mijn katten, die overal zouden poepen en vogeltjes opeten. a; mijn katten hebben nog nooit iets thuis gebracht, op één keer een muis na, die al dagen dood was, dus die heeft ie óf gestolen, óf gevonden. en b; ze poepen niet buiten, ik heb 2 kattenbakken waar ze hun behoefte op doen. Ze komen er zelfs speciaal voor thuis Lachen wat een welopgevoede katten heb ik he?
Ik woon nu sinds kort 3 hoog, en ze kunnen niet naar beneden, dus zijn ze veroordeeld tot het balkon. Erg zielig, want de een probeert alle manieren uit om toch maar naar beneden te gaan, met gevaar voor eigen leven en de ander jankt zo'n 3 uur op een dag, omdat ie zich gewoon stierlijk verveelt. Een binnenkat kan prima een buitenkat worden, maar een buitenkat kan je niet eenvoudig omturnen naar een binnenkat. Das pas zielig en daarom ben ik na 8 weken hier gewoond te hebben alweer op zoek (en hopelijk gevonden) een benedenwoning, zodat mijn katten weer lekker naar buiten kunnen.

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 22:40

Mijn kat zit gewoon binnen(naja ligt alleen maar op bed of voor de kachel luie poes).
ik heb haar uit het asiel,en wou een binnenkat,omdat het mij gewoon een fijner gevoel geeft dat ze thuis is en ik niet hoef te stressen waar zit die kat(ja ik ben een muts)
Ik heb ook een konijn,en gelukkig gaat dt goed samen,konijntje was nog maar een paar weken toen de kat kwam,als het konijn losloopt dan gaat de kat er wel eens achteraan maar mijn konijn laat zich echt niet op zn kop zitten en pest de kat juist Haha!
Hij zoek de kat steed op en rent er dan keihard achteraan,een soort kat en muis spel naja kat en konijn dan Haha!
Mijn kat heeft wel eens een dik oog gehad van het konijn,en mn konijn wel eens een schram maar daar blijft het ook bij.

Ik kan me wel heel goed voortstellen dat als mensen zelf geen kat hebben ze het iritant vinden dat er een kat loopt,die in een tuin schijt of een konijn doodbijten maar ja aan de ene kant zeg ik het is de natuur,aan de andere kant het is de verandwordelijkheid van de eigenaar die laat de kat buiten.
mijn moeder heeft 2 katten die lopen buiten,en de ene heeft in zijn jongere jaren heel wat meegebrachtr naar huis.
dat vond ik ook zielig.

Ach dit is gewoon een heel moeilijk onderwerp,de een klaagt over een kat die een konijn pakt,de ander klaagt over een loslopende hond die een schaap pakt....