Als alles mee zit kan ik per 1 jan 06 een eigen woonstek krijgen,met erf waar ik mijn paard ook op kwijt kan,alleen wil het zo dat het officeel sloopgrond is waar de gemeente tzt wil gaan bouwen,maar wanneer is niet bekend. iedereen zegt dat ik het niet moet doen om deze reden en om het feit dat ik het dan ook niet verzekeren zou kunnen,en als er dan iets gebeurt dat ik dan zelf voor al kosten zal opdraaien. Wie weet hier meer over en kan me hopelijk hierin goed advies geven want ooooh ik zou zo graag daar willen wonen,zodat ik een eigen stekkie heb ,wat ik ook nog kan betalen want de prijs is heel redelijk.
Je kunt maar 1 ding doen en dat is de gemeente zelf bellen. Zij weten binnen no-time dat er daar een paard loopt en als ze dat niet goedkeuren zal je hem meteen weg moeten halen, dus heb je een probleem.
Verder kunnen ze je niet garanderen hoe lang je mag blijven en dat kan jaren duren. Ik heb een vriendin die in een pand woont dat al dikke 15 jaar op de lijst van sloop staat en er ondertussen nog in zit. Zij krijgt wel garantie op een nieuwe betaalbare woning. Iets wat jij ook zeker moet krijgen, anders sta je zomaar op straat en dat kan op een moment zijn dat je niet zo maar in eens een andere woning hebt. Moet je dan ook nog plek voor je paard zoeken kan dat wel eens een dure optie gaan worden.
Het mogen van je paard daar kan alleen de gemeente voor je beantwoorden. Het risico dat je ineens op straat komt te staan zonder uitzicht op een andere woning zou ik niet willen nemen. Zeker niet als ik mijn paard daar mag hebben, geld moet steken in stal e.d. en bv een jaar later met paard en al op straat sta.