Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Mijn ouders hebben zelfs de vijver helemaal weggehaald een jaar geleden( minimaal 60 kikkers in een piepklein vijvertje kan toch niet!) vanwege de kikkers, de buren hadden zelfs kikkers door ons in huis en in het nieuwe cement wat ze hadden gestort voor de keukenvloer
Succes ermee..........ik hoop dat ze niet van de zomer al teveel gaan kwaken

Maar op deze manier gaan de vissen ook ten onder. Het zijn namelijk echt killer-kikkers, ze gaan om de vis hangen en drukken de vis gewoon dood
. Desiree schreef:Als je vijver groot genoeg is kun je misschien een paar flinke snoeken vangen en die er in zetten om de kikkers te eten. Of misschien lusten koikarpers ze ook wel.
Wat heel goed werkt zijn de larven van Libelles uitzetten, dat zijn pas echte rovers, eten alles op zelfs kleine volwassen kikkers en zoals ik al zei, zonnebaarsjes die doen hun werk ook goed! Als ik jou was zou ik zoveel mogelijk dril eruit halen en niet ergens weer uitzetten maar gewoon in de groencontainer doen (klinkt niet aardig, ik weet het, maar anders komen ze geheit weer terug bij jou!) wacht daar niet te lang mee, want over 3 maanden heb je weer een vijver met alleen maar kikkervisjes! Gewoon goed de vijver uitmesten, dan maar een paar dagen troebel water en je goudvissen een paar dagen niet zien
maar vindt het echt heel vies als ik bij mijn ouders in de tuin lig te zonnen en er zit ineens een kikker op mijn voet, blehh dat is echt een vies gevoel!
Percy schreef:En ik wil zo graag kikkers in mijn tuin![]()
Je mag ze komen ophalen, ik kan ze ook versturen over de post, GRATIS, VOOR NIETS je hoeft niet eens de verzendkosten te betalen
en daar liggen heel wat gvaarlijke wegen om over te steken voor een kikkertje }>
(aaahhhhh, nee zo lelijk ben ik niet..... maar ik en mijn ouders zouden er graag vanaf zijn
)
En in de zomer ben ik op vakantie dus heb ik er ook geen last van gelukkig.
Wat je er tegen kunt doen weet ik ook niet, maar ach, misschien vond je dit wel interessant om te weten..