Ik heb hier een laserprinter die alle kleuren uitspuugt naast m'n computer staan. Daar zit ook een waste-toner in, daar moet dan allerlei vies poeier inkomen. Gister begon de printer te piepen dat het mis was. Dus ik heel voorzichtig de wastetoner eruitgehaald, de troep in de prullenbak geleegd en toen las ik pas wat erop stond.
Nou, als ergens hier in de buurt een afvalverbrandingsoven ontploft: it wasn't me
Wat stond er namelijk op: dat het poeier nogal licht ontplofbaar was. En dat je het niet zomaar in de prullenbak mocht gooien. Wist ik veel. Maar ja, ik dacht dat is niet mijn probleem, als het maar niet ontploft als het nog hier in het gebouw is. Dus ik heb nauwelijks geslapen (mwah, was t alweer vergeten). En vanochtend kwam ik erachter dat de schoonmakers langs zijn gekomen en de zak met het ontplofpoeier mee hebben genomen. Nu maar hopen dat het niet ontploft is in hun auto! Tsjonge, dat wil ik echt niet op mijn geweten hebben...
En als het in de verbrandingsoven ontploft... tsja, ik neem aan dat daar wel vaker ergere ontploffingen zijn, wie gooit zijn spuitbus nou niet weg? Juist, dus ik ga er gewoon van uit dat mijn ontplofpoeier heelhuids de oven haalt en daar misschiene en beetje ontploft. Zou wel grappig zijn met allemaal koffiefilters, snoeppapiertjes, melkdingetjes, suikerverpakkinkjes...
Hm, ik begin al de neiging te krijgen om achter mijn vuilniszak met ontplofpoeier aan te gaan en te kijken wat een HEFTIGE reactie erop volgt!
Dit doet me allemaal zó denken aan die overdreven Amerikaanse acties, overal waarschuwingen op, en de verhalen van de Boze Heks (van Hanna Kraan)... Die heeft ook plofpoeier en plofkorrels... Dus misschien wordt ik wel een heks zo langzamerhand...
}>