Waarvan smikkelen jullie op steengril of gourmet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jantina

Waarvan smikkelen jullie op steengril of gourmet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-02 22:13

Volgende week gaan wij steengrillen/ gourmetten. Heel erg lekker! Vingers aflikken

Maaarrrr... een beetje saai, ik heb geen inspiratie om iets lekkers te maken!
Wat gooien jullie op die steen of in dat bakje? Alle eetbare opties Knipoog zijn welkom!!!

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 22:37

in bakjes is appel lekker Vingers aflikken
liefst van die goudreinetten, en dan in stukjes, in een bakje, tijdje laten liggen en smullen maar ! worden ze hel zacht en zoet, jammie.

en ja, verder vind ik al het vlees van gourmet wel lekker, dus daar heb je weinig aan..

maar alvast eet smakelijk!

Roxanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 22:44

Ik gourmet lekker iedere zondag.. haha luxe he! Vingers aflikken
Maare.. we doen in de pannetjes gewoon vlees niet echt iets bijzonders ofzo alleen soms maak ik wat ananas warm in de pannetjes dat vind ik echt lekker.. ff 5 minuutjes erin laten zitten zo je mondje in hm.. dat i echt lekker..
kunnen jullie je denk ik niet voorstellen maarja ik ben maar een raar kind haha!

-xx- Roxanne

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 09:21

of ham Vingers aflikken lekker ham erin gooien, zoute ham, kaas eroverheen (hoeft niet trouwens) das heerlijk!
of stukjes zalm, hadden wij de vorige keer ook, gewoon van die blokken zalm (van de aldi Haha! )

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 10:10

Zalm is heel lekker, of omeletjes maken. Verder kleine pannenkoekjes bakken en biefstuk!!!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 11:49

Ik kan leven op stokbrood met kruidenboter...en dan even op de grillplaat... Vingers aflikken Maar idd, kleine omeletjes of pannekoekjes zijn ook erg lekker. En banaan in de pannetjes, *jammie* Champignons niet vergeten natuurlijk...

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 13:42

Absoluut pannenkoekjes, jummie... Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 14:25

JAAAAAAA pannenkoekjes! Vork Vingers aflikken ,Daar kan je van alles opkwakken, het smaakt altijd geweldig. En dan lekker sausjes erbij Kwijl

Ikke heb honger geloof ik Lips are sealed

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 14:37

wat dacht je van stukje stokbrood en een plakje kaas en ham... mini tosti!
of mini pannekoekjes bakken!
Vork

Citaat:
Ik gourmet lekker iedere zondag.. haha luxe he!

ASOCIAAL! *LOL*

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 14:50

gebakken aardappeltjes (duurt wel lang)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 14:52

Maak bakjes met gesneden champignons, ui, paprika en komkommer. De champignons en ui kan je heerlijk meebakken met wat vlees.
Verder natuurlijk kruidenboter inslaan.
Lekker vlees vind ik altijd biefstuk, kalkoen, kipfilet, hamburgers enzo Je kan het beste kleine stukjes snijden van het vlees, dan kan je meer verschillende dingen eten. Verder maken wij er altijd patat bij en stokborrd. Aardappelsalade of Huzarensalade erbij is ook erg lekker.
Verder lekker veel kruiden en sauzen erbij, en smullen maar!!
Kwijl

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 15:13

Rockygirl schreef:
soms maak ik wat ananas warm in de pannetjes dat vind ik echt lekker.. ff 5 minuutjes erin laten zitten zo je mondje in hm.. dat i echt lekker..

Doe ik ook altijd Vingers aflikken
Of een eitje bakken in het pannetje Vork

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 16:54

Spiesjes en die dan bovenop de gril of gourmet leggen!
Echt lekker, wij gebruiken meestal kalkoen, ui, paprika....
Gemarineerde plakjes varkensfilet, kun je er ook op leggen en biefstukjes zijn ook erg lekker Haha! .
Vers (af)gebakken stokbrood met knoflookboter ook hmmmm.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 17:11

Ik heb even gezocht, we gourmetten namelijk ook binnenkort.

Bijgerechten voor GourmetIedereen kent het wel...gourmetten! Gezellig langdurig tafelen met een groep mensen haast tot je erbij neervalt.

Maar wat me opvalt is dat de bijgerechten eigelijk altijd standaard zijn: wat fruit, meestal ananas, een groene salade, een heel regiment standaard sausjes, frites en een mand vol stokbrood.

Dat kan anders! Probeer het volgende eens: ipv de frites kun je nieuwe aardappels schoonboenen, NIET SCHILLEN!, in blokjes snijden en in een braadslee doen. Dan doe je er een aantal eetlepels goede olijfolie overheen, wat peper en zout, ruim rozemarijn en (veel) versgeperste knoflookteentjes. Zet dat geheel een uurtje in de oven, schep alles regelmatig om en klaar is kees. De schil wordt heerlijk knapperig, de knoflookgeur doet iedereen watertanden al ver voor de aardappels gaar zijn en de subtiele geur van rozemarijn vult je keuken. Als de aardappels gaar zijn, en een bruin korstje hebben, laat ze dan heel even afkoelen en giet er twee eetlepels balsamico azijn over. Houd de aardappels tijdens de gourmet warm op een réchaud.

Neem eens wat minder sausjes, kies bijvoorbeeld de twee meest favoriete sauzen uit, zoals knoflooksaus en barbequesaus. Zet eens niet de flesjes op tafel, maar giet de saus in een mooie kom.

Besmeer eventuele stokbroodjes eens met groene pesto voor het afbakken, of zet verse stokbrood nog even in de oven met pesto. Heerlijk!!

Maak eens een aparte salade, en laat de kleuren spreken. Dit jaar koos ik voor een salade van geroosterde verse bietjes op eikenbladsla. Iedereen was eerst wat bang, daarna ronduit verrukt!

In plaats van gewone eieren om te bakken, neem eens kwarteleitjes. Die passen veel beter in het pannetje van je gourmetstel, en staan erg leuk in een mandje met een lintje erom of zo.

suggesties
Wat verschrikkelijk lekker is zijn scampi's. Hoeven maar heel even gebakken met een beetje knoflook in olijf olie. Ook shoarma is meestal populair.
Groetjes,
Marjoleine
--------------------------------------------------------------------------------
Heel lekker is een eendeborstfilet in dunne schijfjes snijden. Deze kruiden en kort aanbakken in wat olijfolie. Het pannetje blussen met wat Cointreau of Grand Marnier. Oppassen met gourmetstellen die werken op brandalcohol ! de drank dan van het vuur weg toevoegen !
--------------------------------------------------------------------------------
Enkele vegetarische ideeen:
Een beslag voor maiskoekjes i.p.v. pannenkoekenbeslag is erg lekker.
Ook stukjes zelfgemaakte groenten - of notenburgers kun je prima op het gourmetstel bakken!
wat ook leker is,
is een klein biefstukje vullen met kruidenboter of
in de lengte gesneden prei of lente uitje inrollen in een plakje rosbief(vleeswaar) marineren met sojasaus en gepureerde knoflook. heerlijk!!

kindergourmet Kinderen vinden het altijd leuk om aan tafel zelf hun eten klaar te maken. Om wat leuke ideetjes op te doen, hieronder een aantal gerechtjes die hier heel goed bij kunnen.
voorgekookte krielaardappeltjes
kleine hamburgertjes
reepjes kipfilet die door de bloem gerolt zijn om plakken te voorkomen
shoarmavlees
vissticks
blokjes ham
boterhamworst gepaneerd met ei en paneermeel en in blokjes gesneden
knakworst
pannenkoekbeslag
omeletbeslag
banaan in plakjes
ananas in blokjes
champignons in schijfjes
eventueel een gesnipperd uitje
kaas voor op de hamburger
En natuurlijk stokbrood, (kruiden)boter, sausjes bv. ketchup, satesaus, komkommer, poedersuiker.

Oosters gourmet Wat voor gerechten kunt u hiervoor gebruiken:
Nasi, zelf maken
indonesische gehaktballetjes
foo yong hai
gado gado
babi ketjap
kip ajam
mini sate
gebakken banaan
Wat bereidt u voor:
kook rijst gaar en laat deze afkoelen
snijd het vlees in blokjes en marineer ze eventueel.
Maak de groenten schoon, snijd ze in stukjes, bv. prei in ringetjes, chinese kool in reepjes, ui in ringen. Snijd de champignons pas aan de tafel
Maak salades met komkommer met taugeh (suzi wan) of sla met atjar ketimoen (conimex).
Maak alvast de sausjes, babi pangangsaus, satesaus.
Meng voor foo yong hai, 2 eieren en 1 el met een pakje mix foo yong hai(comimex)
Receptjes:
neem een varkenshaasje of een kipfilet, snijd ze in blokjes en rijg ze aan cocktail prikkers. laat dit in een marinade intrekken.
voor de gehaktballetjes: neem 300 gr rundergehakt meng dit met een ei, wat paneermeel, 2 el geraspte kokos, zout en peper en een mespuntje sambal. Draai hier kleine balletjes van, en rol deze nog even door wat geraspte kokos.
Wat kun je nog meer op tafel zetten:
geweekte mix voor nasi
ham voor de nasi of de foo yong hai
krab (uit een blikje)
mango chutney

kroepoek, ketjap, sambal, gebakken uitjes, atjar tjampoer, en wat olie.

Vegetarische gourmet
Voor diegene die geen vlees eten enkele ideeen:
AARDAPPELEN:
gekookte aardappel om te bakken
aardappelplakjes uit de diepvries
rosti (diepvries)
Aardappeltortilla: Bak in het pannetje stukjes aardappel, met ui, knoflook en paprika. Schenk hierover wat losgeklopt ei, en maak hiervan een omelet.

KAAS
geraspte kaas die u kunt laten smelten op een plakje tomaat, of courgette.
wentel reepjes kaas door losgeklopt ei en paneermeel. Bak deze rondom.

EIEREN
klop wat eieren los en meng deze met stukjes tomaat, paprika, champignons en wat peterselie

BROOD
Maak een panpizza, snijd een sneetje brood op maat van het pannetje, smeer hierop wat ketchup, italiaanse kruiden en kaas. Of tomaat, paprika ect.
Bak eventueel zelf croutons voor over de salade

GROENTEN
Prei
Paprika
tomaat
champignons
courgette
ui
chinese kool
salade met bv ijsbergsla, advocado en hazelnoten

PANNENKOEK
maak een beslag van 200 gr zelfrijzend bakmeel, 1 ei en 2 1/2 dl melk. Roer door dit beslag eventueel: wat gerapte appel, rozijntjes of muesli

OP DE TAFEL
boter, kruiden, stokbrood, kruidenboter, sausjes.
mais, blokjes kaas

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 17:34

Mhh is dit een serieus topic?? Krijg er namelijk honger van.

Maar ja dan ga ik er een zooitje van maken en gooi de Aapjes op de BBQ en Gourmet of grill. Vooral de wat jongere zullen wel erg smakelijk zijn. Die oudere (nimber) zal wel taai zijn misschien ool omdat ze op een Gruninger zit Extreme duivel .

Oke nu serieus. Spiesjes met kip en ananas jammie en sate saus erbij Vingers aflikken smul. Oja stokbrood met kruidenboter of Tzaziki saus is oook een MUST Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl .

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 18:29

Katrien schreef:

Ikke heb honger geloof ik Lips are sealed

jaaa,man,ik heb nu echt mega trek!!!!
al die lekkere ideetjes,ik ga ze allemaal opschrijven
wij doen namelijk meestal allerklei soorten vlees,stokbrood met sausjes,en tuurlijk pindasaussie Lachen en ook wel komkommer en ananasjes.
ik zie echt wel wat in de ommeletjes en ham met kaas JUMMMMMM Vork Vork Vork