Een half jaar geleden alweer!!!
Ik weet nog precies hoe het die dag ging. Ik zat 's middags wat te zappen en de vriend van mijn zusje keek met me mee. Op dat moment zagen we het eerste vliegtuig zich in het WTC boren. Omdat we absoluut niet doorhadden wat er gebeurde en wat er allemaal aan de hand was hebben we doorgezapt, toen we op zo'n beetje elke zender dezelfde beelden te zien kregen werd ons duidelijk dat het ernst was.
Maar dat het alweer een half jaar geleden is, niet te geloven toch?
Afgelopen oud- en nieuw besefte ik dat het weer een jaar geleden was toen de Volendam-ramp zich voordeed. Ik hoorde het rond een uur of 5 en ben speciaal de stad nog ingegaan om mijn zusje te zoeken om even met haar te kletsen. Omdat je beseft dat het iedereen kan gebeurden.
Vanmiddag op MTV was er een special over Puff Daddy (ik vertik het om hem P. Diddy te gaan noemen
) en werd ook het hele verhaal van 2Pac's drive-by shooting nog eens verteld. Vermoord in 1996. Ik hoorde het verhaal destijds van mijn zus, het was op de verjaardag van mijn vader en mijn zus en ik moesten er gewoon om huilen, hebben de hele avond met het bezoek erbij met sneue koppies gezeten. Zo zijn er wel meer momenten waarvan je precies weet wat je op dat moment deed, hoe je je voelde en wat er precies aan de hand was. En daarom ben ik ook elke keer weer verbaasd dat de tijd zo snel gaat.
Ken je die reclame van die vrouw die een kindje ligt te baren, lanceert het baby'tje en al zwevend door de lucht verandert deze van baby'tje in opa die in zijn graf terechtkomt. Ik vond de reclame toen ik hem voor de eerste keer zag wel wat grof, maar de achterliggende gedachte ben ik het wel mee eens.
Life is short
ik kreeg echt een klap... toen het tweede vliegtuig ook nog...vroeg mezelf de hele tijd af of ik geen nachtmerrie had..DIT KON NIET WAAR ZIJN! Ik voelde van alles door me heen schieten, van angst naar haat en van haat naar droevigheid..ben bijna met tranen in mn ogen naar het werk gegaan. Ik was mezelf al aan het vertellen dat als het oorlog zou worden, dat ik me accuut aan zou melden voor het leger om die Taliban zelf aan te gaan pakken... maar goed dat dat niet gebeurd is want dan had ik nu in het leger gezeten waar ik toch eigenlijk niet zoveel zin in heb
De tijd vliegt inderdaad maar ik ben blij dat Amerika Afghanistan zo heeft aangepakt, nu nog maar hopen dat ze Bin Laden te pakken krijgen, die vent moet voorgoed achter slot en grendel!!!!
) en toen was het ook op alle zenders, we waren het Eurovisie Songfestival aan het kijken.
Zij zijn de uitvinders van de X-Box waar de raclame dus om gaat. "Life is short, play more" of iets in die geest. Ik vind hem wel grappig