Voelde mij al geruime tijd niet fijn, was snel moe, kreeg rare klachten als opgezette benen, kortom voelde mij niet prettig. Vandaag dan toch maar naar de dokter gegaan. Bloeddruk werd gemeten, daar begon de ellende al. Veels te hoog, had een bovendruk van 180, scheen volgens hem erg hoog te zijn, zeker voor mijn leeftijd. Daarna mijn hart beluisterd. Hier hoorde mijn dokter dus een ruis. Hij wist het niet geheel zeker, omdat mijn hart erg snel klopte, maar voor de zekerheid dus toch naar de cardioloog. Heb al eerder ritmestoornissen gehad van mijn hart, maar er is nooit een duidelijke oorzaak voor gevonden. Dus nu moet ik eerdaags een echo laten maken om te kijken of er iets is met mijn kleppen. Het verrotte is nog, ik heb een sportverbod. Voor mij geen intensieve trainingen meer. Toch wil ik wel gewoon voor mijn paard blijven zorgen, heb dus geen zin in kniezen op de bank. Dat betekent dus een vakantie voor mijn paard, of in ieder geval lichte arbeid, en afkicken voor mij. Het ging juist weer goed met mijn paard dus baal wel dat ik niet door kan gaan met trainen. Verder probeer ik er maar niet teveel aan te denken en misschien is er wel niets aan de hand. Maar dan nog is het niet fijn om zulk nieuws te horen. M'n dag is wel een beetje verpest

.

.