parkiet met trauma..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

parkiet met trauma..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 18:24

help mijn parkiet heeft een trauma sinds 2 maanden hebben we een jong parkietje nadat de vorige is overleden.
Kiki (de parkiet dus)was de eerste 3 dagen helemaal van de kaart hij zat alleen maar op z'n stokje na 3 dagen durfde ie te eten maar als je in de buurt van de kooi kwam vloog hij al krijsend door de kooi.
okeen sinds 2 weken kan ik voeren zonder dat hij over de rooie gaat ik moet alleen geen onverwachte bewegingen maken want dan begint ie te krijsen en zich door de kooi te gooien.

Goed zonet was hij dus ontsnapt. probeer zo'n krijsend groen beest dat de kamer door fladdert maar eens te pakken te krijgen.. pikken dat het kreng deed.
na 20 minuten storte ie eindelijk buiten adem neer maarja hoe pak je 'm op zonder fijn te knijpen??
Ik knijp duidelijk niet hard genoeg want tot 7 keer ontsnapte ie weer. nu bijna een uur later zit ie weer in zijn kooi.. maar hij is spontaan mak?
ik kan 'm aaien etc. ben benieuwd hoe hard ie straks krijst als ie uit de shock is en vol in z'n trauma zit...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 18:47

ooooh mijn vriendin haar kat heeft een trauma!! Ik tilde hem op en ze zegt: nee die kan je niet optillen die is vals.. Ik eigenwijs natuurlijk , til hem op en zeg stoer: nee hoor, kan je best optillen.. Tegen de poes zeg ik heel lief: hallo! Nou dat heb ik geweten hoor!! en blazen en nagels uitzetten.. poes was in no tim eweg!!

Dus wijze les: zeg nooit hallo tegen een poes!!! Ze kunnen er wel eens een traume van krijgen!!

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 18:51

Haha wat wil je ook als een groot menseniets je alleen in een kooitje duwt en maar naar je gaat kijken ik zou er ook zenuwachtig van raken ... volgens mij heeft ie heel erg ol gehad toen jij achter hem aan ging vangen hehe zou ik wel hebben als parkiet gnagna en maar krijsen mhuhahaha misschien kun je een keer de dierenpchygoloog erbij halen heb ik ook bij mijn vis gehad werkt echt heel goed...!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 19:00

neeee je moet hem eens naar een conslut van dokte haas sturen!!!

(is het een consult? weet niet meer maar klinkt wel interessant!)

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 19:31

wij gooien altijd een theedoek over die vogeltjes heen als ze weer eens los vliegen. tijdje terug heeft zo'n kreng me flink te pakken gehad en hij liet niet los. dus voortaan gewoon dikke ovenhandschoenen aan.
en misschien ideetje oim je piet naar een psych te sturen kan heel goed zijn hoor. gaat hij keken hoeveel procentjes pietje wel heppie is.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 20:36

Ik heb 2 hele lieve parkietjes!
Trixy en Clausy!
Ze een uit me hand... komen gewoon op me schouder ziten enzo... Heeft me wel wat tijd gekost... maar nou zijn ze lief!
Lovers
Http://217.120.88.50/eva/trixclaus.htm
Lief he?

Wat helpt, is idd die theedoek actie... of gewoon laten zitten en dan vliegen ze vanzelf naar de kooi!

tenminste, die van mij!
Eerst stonden ze op mijn kamer, en was de kooi altijd open! (zat eene hor voor me raam) en nooit problemen gehad!
En ze scheten netjes in hun kooi...

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 21:45

Hmm... dat verhaal van die parkiet die spontaan tam wordt komt me ook bekend voor *LOL* Ik had vroeger ook zo'n beestje en dat was een grote schijterd als het op mensen aan kwam. Om hem tam te maken pakte ik hem wel een uit de kooi en zette hem op bed. Op een dag deed ik dat weer maar werd geroepen en liep naar beneden en liet de deur open staan Frusty kwam ik na 10 minuten weer boven zie ik de kat op bed zitten in sluiphouding Whaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh schreeuwde ik Haha! pfieuw kat in de stress, een zwaar hijgend stresskipje op bed *ieuw ieuw ieuw* (stelt een hijgend parkietje voor Haha! ). Sinds die dag was dat beestje zo tam als wat.

Wat hebben we nu bewezen...??? parkieten die in de stress schieten worden tam??? Verward *LOL*

horssie_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 21:47

wij hadden een parkiet die had ook zoiets als trauma want die deed ongeveer hetzelfde als die van jou Nimber.
hij pikte zelfs zo hard dat ik hij mijn vinger stuk beet. we hebben hem ook weg moeten doen omdat ie ons aanviel. ja klinkt gek maar het is zo.

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 21:51

haha... ik lig echt helemaal dubbel hierzo!!!! Haha! , misschien moet je hem een jointje geven..... dat werkt vaak kalmerend en rustgevend en daar wordt hij denk ik ook wel iets trager van!!!! Lips are sealed Party!!

succes ermee!!! Knipoog

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 22:37

nou je geloofd het niet maar dat beest vliegt weer los he!
nadat hij net mijn vinger te pakken heeft gehad zei ik dat ie moest stikken (deed ie niet) en nou zit hij in de woonkamer en ik achter de pc.. misschien kan ik 'm besluipen.. maar ik geloof het niet.
okee op hoop van zegen mijn handschoentjes aan en hopen dat ie niet weer overal veren achterlaat want dan kan ik weer zuigen Boos!

mijn vorige piet was ook erg leuk ging altijd op je hoofd zitten.
deze vind niet eens de weg naar zijn kooi terug.. voor z'n verjaardag krijgt ie een routeplanner stom beest! maar geen van de anwb anders zit ie straks op de wc of in de keuken