Langs de weg die ik altijd neem was een grote politiecontrole en ik had natuurlijk weer eens geen papieren en rijbewijs bij me...

Die andere weg loopt onder de duinen langs en een stukje langs het bos.
Langs die hele weg probeerden dus tientallen padden over te steken, waarvan denk ik 70 % al platgereden was!

Het is een stikdonkere weg en ik kon wel janken dat ik dat zag. Eerst reed ik er ook maar steeds omheen als ik in mijn grote licht een levende pad constateerde.
Toen het laatste eindje bij het bos...2 dikke padden doemden op. Er reed een auto achter me, ik kon wel om die padden heen gaan maar die auto achter mij had dat misschien niet gedaan.
En ineens dacht ik; paniekverlichting aan en stoppen! Toen moest die auto wel eromheen.
Ik ben toen maar uitgestapt en heb die 2 dikkerts maar aan de overkant in de berm gezet. Ik hoop dat ze daar maar zijn gebleven...
Verderop zag ik nog een aantal, maar die waren al plat gereden.

Heel erg zielig vindt ik het. Ik heb ook de neiging om daar voorlopig niet meer langs te rijden, dan zie ik het tenminste ook niet.
Maar eigenlijk moet er toch een oplossing zijn voor deze ellende?
Volgens mij noemen ze het ook de paddentrek of zo iets en ik meen dat een paar jaar terug de automobilisten met borden erop gewezen werden. Maar nu was er geen bord te zien. Misschien waren het ook wel kikkers want die 2 waren wel zwaar en dik!
Nou ja, hoe dan ook , dit moest ik ff kwijt!
Groetjes, Ada