Feestgids maken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gabbertje

Feestgids maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 20:47

Mijn zwager en schoonzusje gaan over 3 weken trouwen maar er moet natuurlijk een feestgids komen. Helaas zijn wij met de familie een beetje inspiratieloos Natuurlijk komen er leuke foto's in van vroeger en nu en 'wist u datjes' over het paar.
Zijn er bokkers die wat meer inspiratie hebben of vaker een feestgids gemaakt hebben en nog wel wat leuks voor onze gids weten?

Anoniem

Re: Feestgids maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 23:50

Verschillende liedjes toegespitst op het paar. Bij een trouw van een tante een aantal jaar terug was er ook een soort lied waar ze boodschappen voor moest doen bij de hele zaal. Soort activiteit dus aan zo'n lied verbonden.

Een verhaal van de (schoon)moeders hoe zij over de andere partij denken.

Zo'n afbeelding van allerlei verkeersborden, met leuke zinnetjes, van bruid in bed, pas op, oom *dinges* etc.

Persoonlijk zou ik een aantal feestgidsen gaan bijeenzoeken, en daar dingen uit overnemen en aanpassen

Het is lastig om echt origineel te zijn, daarom moet je echt met dingen die van toepassing op het paar zijn werken... Wellicht kan je ook nog op internet naar dit onderwerp zoeken?

Succes ermee!

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 11:06

Bedankt voor je reactie.

Ik heb al veel op internet gekeken en al van veel mensen feestgidsen doorgekeken en net wat je zegt, echt origineel is het niet. Je komt heel vaak dezelfde stukjes (alfabet, politiebericht, liedjes) tegen. Ik had ook gehoopt om wat origineler te zijn. Dat valt dus wel tegen

Misschien zijn er bokkers die over wat meer originaliteit of creativiteit beschikken dan ik...

[size]p.s. het schoonmoeder verhaal ligt wat moeilijk. Ze kent haar echte moeder niet en is vroeger geadopteerd en dat ligt allemaal niet zo lekker..[size=8]

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:46

Ik ben ook met een feestgids bezig! Voor mijn zwager en as schoonzus. Die trouwen over 2 weken.

Probeer wat oude liefdesbrieven te pakken te krijgen
Oude foto's
of wat foto's verbouwen.

En ik heb het wetboek van feestrecht voorin gezet:
Wetboek van Feestrecht:

Artikel 1.3.2.5.2.4.4.5.
Voor iedere gast is een stoel beschikbaar, gasten die een gewicht van 100 kg schoon aan de haak te boven gaan, kunnen een vergunning krijgen om twee stoelen te gebruiken.

Artikel 1.3.2.5.2.4.4.6.
Van alles wat u draagt is uw gelaatsuitdrukking het belangrijkste.

Artikel 1.3.2.5.2.4.4.7.
Het is toegestaan vreugdetranen te storten, hiervoor zijn dweilen beschikbaar.

Artikel 1.3.2.5.2.4.4.8.
Wie slecht gemutst is kan voor aanvang van het feest nog van muts veranderen.

Artikel 1.3.2.5.2.4.4.9.
Genodigden met een schoenmaat van boven de 48 worden verzocht deze buiten de bebouwde kom te parkeren.

Artikel 1.3.2.5.2.4.5.0.
Men klappe met de handen, niet met kunstgebitten.

Artikel 1.3.2.5.2.4.5.1.
Er zijn misschien gasten die nut kunnen zwemmen, dus liever niet watertanden als er iets lekkers wordt geserveerd.

Artikel 1.3.2.5.2.4.5.2.
Alle glas- en aardewerkschade is voor rekening van het bruidspaar, het bruidspaar is toch verzekerd: hij van een vrouw, zij van een man.

Artikel 1.3.2.5.2.4.5.3.
Wie niet aardig uit de hoek weet te komen, wordt er zo weer ingetrapt.

Artikel 1.3.2.5.2.4.5.4.
Na afloop neemt iedereen zijn eigen dame mee, kleine vergissingen zullen worden goedgepraat.

Verder heb ik nog wistjedatjes en een hoop foto's.

Wat ook leuk is een 'plaatselijke' krant speciale editie maken met allemaal stukjes die min of meer over het paar gaan.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:48

Wij doen ook het 'Paraplulied' maar dat staat niet in de feestgids, dat zetten we op de beamer.

Paraplulied = Onder moeders Paraplu maar dan aangepast.
Dan zet je het bruidspaar onder een grote plu met een grote punt en iedereen laat je producten meekomen die voorkomen in het lied. Dan wanneer dat produkt genoemd wordt dan moet dat aan de plu gehangen worden. Lol gegarandeerd (vooral met zware produkten kunnen ze het nooit houden . )

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 18:47

Die regels zijn inderdaad heel leuk, is eens wat anders dan het 'standaard' reglement in een feestgids!
Die krant is ook wel een heel leuk idee! Daar moeten we vast iets mee kunnen, bedankt voor de tip!

Ik heb ook al wel leuke plaatjes gevonden op internet en een bruidspuzzel. Ook wel bruikbaar.
Verder vind ik die bladvulling van confetti wel grappig. Is gewoon een bladzijde vol OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO enz. enz. met de tekst erbij: Gelieve hier uw eigen confetti te knippen voor het uitzwaaien van het gelukkige paar (wel eerst inkleuren s.v.p.)

Succes met het maken van jouw gids! Mocht ik nog leuke dingen tegenkomen laat ik het hier wel achter.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:01

hahah dat zijn echt leuke ideeen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:52

Hahaha echt wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:49

Die regels zijn toch ook zo overbekend? Ken er iig een behoorlijk wat van, en er zijn er meer in die trant

Die van confetti vind ik persoonlijk wel lachen.. zeker ook het zelf inkleuren.

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 09:44

Bedankt voor alle reacties!

Die regels kom je inderdaad vrijwel in iedere feestgids tegen. Wij weten ook nog niet zeker of we dat ook gaan gebruiken.
We hebben vrijdagavond een soort bijeenkomst gehad en daar een aantal dingen in besproken voor de feestgids, we hebben alvast alle wist u datjes gemaakt. Verder komen er uitspraken van het bruidspaar overal tussendoor. Er komt een blz. in met advertenties (te koop of te koop gevraagd enz.) De confetti gaat ook zeker verwerkt worden Natuurlijk ook heel veel foto's. De rest moet een beetje bladvulling gaan worden met plaatjes (liefde is .... enz.)

Meer ideeën zijn zeker nog welkom!!