Academie voor Natuurlijke Geneeswijzen Noord-Nederland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ramira

Academie voor Natuurlijke Geneeswijzen Noord-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 15:36

Nadat ik vorig jaar met mijn opleiding spw4 gestopt ben, heb ik eens goed nagedacht met wat ik nu eigenlijk wel wil. Heb eens goed rondgekeken op internet en nu is mijn oog gevallen op de beroeps opleiding natuurlijke geneeswijze voor dieren. In meppel

Dit vind ik erg interessant en ik "geloof" ook in dit soort dingen.

Nu zou ik graag willen weten heeft er al iemand op deze school gezeten en voldeed het aan je verwachtingen. Ook wil ik weten wat jullie nu met deze opleiding doen.

groetjes en alvast bedankt.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: Academie voor Natuurlijke Geneeswijzen Noord-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 16:22

Ik heb er over gedacht om deze school te gaan doen, maar uiteindelijk besloten de schoolvoor homeoparhie te gaan doen in amersfoort (wel richting dieren).
De school in Meppel vond ik teveel van alles een beetje, en ik liever 1 ding goed dan van alles net niks!

Puce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 16:29

Ik heb zelf niet op de school gezeten, maar weet wel dat je les in superinteressanten vakken zult krijgen!!! Onder andere aromatherapie van Ellen Wagenaar... die is echt een toppertje onder de aromatherapeuten. Plus ze heeft zelf ook paarden en misschien geeft ze ook nog wel een stukje paardenmassage (helemaal met essentiele olie is dit jummie voor t paard ). Maar natuurlijk komt er nog veel meer bijkijken o.a homeopathie, en dacht ook een heel goed stuk over voedingssupplementen. Ze zetten breed uiteen een aantal alternatieve mogelijkheden om dieren "anders" in samenwerking met regulier te genezen. Als je 1 ding wil (bijv. alleen homeopathie is dit dus minder jouw ding) wil je over een aantal dingen veel (maar misschien niet alles) weten dan is deze opleiding prima. Hij duurt wel lang... iets van 4 of 5 jaar 1 dag in de week.

ramira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 23:10

Ik wil graag naar deze school omdat ik, graag van alles wat wil leren. Dat de opleiding 5 jaar duurt maakt mij niet zoveel uit. Ook dat hij maar een dag in de week is maakt mij niet uit vind ik alleen maar prettig omdat ik dan gewoon kan blijven werken en een inkomen heb.

Je krijgt medische vakken, voeding,psychologie van het dier,bewegingstherapie en klasieke massage, t-team, natuurgeneesskunde,fytotherapie,homeopathie, aromatherapie, bach bloesem therapie, energetisch bewustzijn, psychologie en gespreksvoering, bedrijfsvoering en studiebegeleiding.

http://www.angnn.nl

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 08:29

Verplaatst van VMR naar AM.

Is de Silverlinde in Breda voor jou niet veel dichterbij? Ik heb daar zelf de opleiding gevolgd voor 3 jaar als je meer wilt weten moet je maar even een pb sturen.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 17:29

Voor alle zekerheid toch maar eerst heel goed informeren bij een officieel instantie (niet aan de 'Academie' zelf) of de diploma 'erkend' is en of je ermee mag werken in Nederland !!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 22:50

Dat kan ik je zo vertellen: het is geen erkend diploma. Dat zullen ze je zelf ook vertellen.