Cursus dierenartsassistent paraveterinair via de loi.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pharlap

Cursus dierenartsassistent paraveterinair via de loi.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 22:05

Hoi, wie doet allemaal deze cursus en hoever zij jullie ermee?

Misschien is het leuk om ervaringen uit te wissen?

Groetjes Pharlap.

Charaz

Re: Cursus dierenartsassistent paraveterinair via de loi.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 01:37

vraagje aan jou, wat denk je hiermee te worden? voor zover ik weet is er al een overschot aan dierenarstassistente's met een 'normale' opleiding.

Heeft zo'n opleiding nou zin en kan je er daadwerkelijk een baan mee vinden?

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 07:38

Ik weet niet of je er een baan mee kan vinden, maar aangezien je nergens een baan mee kan vinden ( ik heb ook alle diploma's van verkoopmedewerkster tot ondernemer mkb, en catering ), weerhoudt het mij er niet van om deze omscholing te doen. Wie weet kan ik het nog eens gebruiken om iets voor mezelf te beginnen.
Je kan niet in de toekomst kijken.
Deze opleiding wilde ik vroeger al doen, maar toen werd mij door iedereen verteld dat er bijna geen werk in de dieren is, maar nu blijkt dat er helemaal nergens meer werk in is.
Ik werk trouwens wel in de catering, maar dat is niet iets wat ik de rest van mijn leven blijf doen.

Verder nog iemand die wel positief naar de toekomst kijkt?

Groetjes Pharlap.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:24

Cool!

Ik heb zelf een ook cursus bij de loi gevolgd, alleen dan een management das weer even iets anders...Maar wel super knap dat je het doet zo hoor!

Ik denk dat mensen vaak een te lage dunk hebben van zulke opleidingen, maar een diploma is toch een diploma...ze zullen ook zeker kijken naar de persoon zelf hoor...wat hebben ze aan een onvriendelijke trut die een rijtje diploma's heeft maar gewoon totaal niet in het team past?
Ik vind dat jij super je best doet...

Groetjes ellen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:28

Je kunt toch ook de opleiding doen omdat je de opleiding zelf zo leuk vind? Ik heb met veel plezier Diermanagement (Van Hall) gedaan, daar heb ik nog dagelijks profijt van.

Het heeft geen zin om voor een opleiding te kiezen die je niet leuk vindt. Werk doen waar je hart niet ligt schiet echt niet op. IK heb zelf eerst drie jaar een baan gehad die me niet lag en dat was geen succes. Nu heb ik wel die baan die bij mij past.

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:47

Krijg je met een opleiding van de LOI wel praktijkervaring?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:45

Als je barneveld doet wordt je nu eenmaal serieuzer genomen. Dat is niet een mening van mij, maar een feit.
Dus ja iets om over na te denken lijkt mij!

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 16:09

Hoi, leuk de reacties.
Je krijgt bij de loi, praktijk lessen en je moet een half jaar stage lopen.

Ik kan wel naar barneveld gaan, maar hoe zou ik dat allemaal moeten doen?
Ik woon in Spijkenisse, ik werk 5 dagen omdat je als je 28 bent nu eenmaal moet werken om je vaste lasten te betalen en je extra dingen te kunnen doen.
Ik denk dat ik op mijn leeftijd en met de nodige werkervaring in verschillende branches, en verschillende functie's waaronder leidinggevend, best wel serieus genomen zal worden.
Wat het werken met dieren betreft heb ik in totaal 7 jaar in een dierenspeciaalzaak gewerkt ( als bijbaan en tijdens mijn opleiding detailhandel, dus 1 dag school en 4 dagen werken ). Mijn basisopleiding is ook land en tuinbouw dierenhouderij ( en bloemsierkunst ), hierbij heb ik natuurlijk ook stage gelopen in o.a diergaarde blijdorp.
Ik heb alleen de fout gemaakt dat ik zonodig verder wilde ( hogere functie ), maar dan bij een totaal andere branche.
Toen ik vorig jaar zonder werk kwam te zitten, ik was toen cateringbeheerster maar doordat er bepaalde bedrijven gingen bezuinigen moesten de bedrijfrestaurants dicht en de beheersters met een vaste aanstelling moesten daardoor herplaatst worden uiteraard op mijn locatie want mij konden ze makkelijker lozen aangezien ik op jaarcontractbasis werkte, heb ik besloten deze omscholing te doen omdat het iets was wat ik altijd al wilde.

Ik ben nu trouwens gedetacheerd via het uitzendbureau, bij hetzelfde cateringbedrijf alleen in een andere regio. In deze regio wilde ze me weer hebben maar ik wilde niet meer voor dat bedrijf werken, dus vandaar een contract bij het uitzendbureau.

Een tijdje terug had ik bij een dierentotaalgroothandel gesolliciteerd. Deze had helaas niemand nodig, maar had wel mijn brief aan een ondernemer laten zien, die mij opbelde, of ik interesse had om te komen praten over zijn nieuw te openen zaak. Helaas was dit net iets voorbij Den Haag, wat gewoon niet te doen is vanaf Spijkenisse ( file, file en nog eens file ) en dat in combinatie met het aantal uren werk ( nieuwe zaak ), paard, cursus, huishouden en prive leven. Ik heb dat dan ook afgezegd.

Ik denk toch dat ik ooit wel weer met dieren gaat werken, in wat voor functie dan ook

Groetjes Pharlap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 18:46

youngster schreef:
Als je barneveld doet wordt je nu eenmaal serieuzer genomen. Dat is niet een mening van mij, maar een feit.
Dus ja iets om over na te denken lijkt mij!

Klopt! Mijn zusje heeft de opleiding in meppel gedaan (AOC Terra) en er was een vacature op haar laatste stageplaats, maar ze wouden alleen iemand uit barneveld hebben.... Nu gaat ze voor de thuiszorg aan het werk.... Zonde van die 4 jaar.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 19:08

Hoi
Ik ben vroeger een keertje aan zo'n opleiding begonnen.
Je hebt wel veel doorzettingsvermogen en discipline nodig hoor!

Nadat ik een keer een dagje mee ben gelopen bij de dierenarts en mocht helpen met een sterelisatie, waar ik dus flauwviel ben ik er maar mee gestopt, kon niet zo goed tegen bloed enz

Succes ermee!

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 11:33

Hahaha, nou ik kan wel tegen bloed enzo gelukkig.
Wel zonde van je opleiding.

Groetjes Pharlap.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 15:04

Ik doe zelf geen cursus bij de LOI, maar ik vind het inderdaad ook gewoon harstikke goed dat je het doet. Ik ben ook op die leeftijd met mijn (eerste) opleiding begonnen, en dat is mij ontzettend goed bevallen. En als je er nu direct niets mee kan doen, misschien later wel. Bovendien denk ik dat elke opleiding een toevoeging voor jouw persoonlijk is. Dus veel succes!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 15:30

Ik heb de opleiding tot Dierenartsassistent Paraveterinair in Barneveld gedaan. Een superleuke school en het is inderdaad waar dat Barneveld op 1 staat bij stagebieders en werkgevers. Kan me ook niet voorstellen dat je schriftelijk, zoals bij de LOI (NTI heb ik het niet eens over, dat is echt niveau 0), net zoveel kennis kan opdoen van vakmensen als in Barneveld. Alleen... werk is er haast niet en wat er te vinden is is tegen minimumloon met slechte arbeidsvoorwaarden. Ikzelf heb besloten, net als bijna al mijn klasgenoten, iets anders te gaan doen.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 23:13

toverpaardje schreef:
Ik doe zelf geen cursus bij de LOI, maar ik vind het inderdaad ook gewoon harstikke goed dat je het doet. Ik ben ook op die leeftijd met mijn (eerste) opleiding begonnen, en dat is mij ontzettend goed bevallen. En als je er nu direct niets mee kan doen, misschien later wel. Bovendien denk ik dat elke opleiding een toevoeging voor jouw persoonlijk is. Dus veel succes!

Toevallig had ik het met een vriendin erover vandaag.
Haar man gaat ook weer opleidingen doen en die is 40, en heeft ook al verschillende banen gehad omdat hij overal weg moest ( door bezuinigingen e.d ). We hadden het erover dat op dit moment helemaal nergens werk in te krijgen is, en dat dat komt doordat er meer mensen zonder baan zitten dan dat er banen zijn ( kijk maar eens naar het aantal ingelogde en het aantal vacatures dat er zijn op werk.nl ), maar dat je toch zoveel mogelijk moet leren en dat de kennis die je daar van opdoet een toevoeging is voor je eigen persoonlijkheid.

De loi moet aan dezelfde eisen voldoen als de opleiding in Barneveld of waar dan ook. Het is trouwens ook gewoon een mbo opleiding, dus mijn niveau of van deze cursus zal niet overdreven laag zijn. Daarbij komt dat ik ook verplicht ben om lesdagen te volgen en een half jaar stage te lopen.
Verder vind ik dat je bij wat voor opleiding dan ook, het beste leert uit de praktijk, dus je leert nog als je eenmaal aan het werk bent.

Verder zou ik het leuk vinden als het hele discussie punt van welke cursus of school beter is nu willen laten rusten.
Dit topic had ik nl gestart om ervaringen uit te wisselen met mensen die ook deze cursus doen of gedaan hebben en of ze inderdaad wel of geen werk gevonden hebben.
En verder ga ik vrolijk door met mijn opleiding

Groetjes Pharlap.

20282

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 23:35

Ik ben net begonnen met de studie dierenartsassistent paravetriner via de LOI.
Ik vind het tot nu toe onduidelijk en erg lastig om alles alleen te moeten doen.
Ga morgen eerst de LOI bellen want weet ook helemaal niet of ik alle stof die ik moet kennen al heb ofdat er nog meer bij komt.
tot zover mijn ervaringen XD

heb wel erg veel respect voor de mensen die gewoon hun diploma halen met zoon studie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:33

Omdat dit wel een heel erg oud topic is (2005) en hoogstwaarschijnlijk er veel dingen zijn veranderd in die jaren plaats ik hier een slotje. Je kunt op STW een nieuw topic openen mocht je dat willen.