aah, ik kan geen huiswerk meer maken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

grassie

aah, ik kan geen huiswerk meer maken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-02 21:32

ik heb deze week vakantie, en volgende week ED week. (ED week? tis dat? alle 2e fase mensen weten ongetwijfeld waar ik het over heb!)

ik moet dus veel leren.. maar het lukt niet echt bepaald.

zaterdag: eerste dag vakantie, spreekt voor zich Lachen geen huiswerk
zondag: wedstrijd, huiswerk kan dus echt niet
maandag: natuurkunde boek open.. hmm, veel te moeilijk. boek dicht
dinsdag: ach joh, ik heb de hele vakantie nog !
woensdag: natuurkundeboek weer open. probeer som 1 te maken. ow,ships, ik moest de tekst eerst lezen. 'kijk in tekstboek'. waat?? TIEN PAGINA'S ?? dahaag.. boek dicht.
donderdag: ships, het begint nu toch wel aardig aan het eind van de vakantie te raken. maar morgen...
vrijdag: zou ik vandaag huiswerk doen? ik heb het heeeele weekend nog!

dus het komt erop neer, dat ik morgen toch echt wat moet gaan doen..
ach, ik heb toch maar 11 toetsen dit keer Schijnheilig
lukt makkelijk in 2 dagen. of niet.

zien we dan wel weer.. of zal ik nu toch nog even wat gaan doen?
maar ik kan niet stoppen met bokken! HELLLUUUUP ik ben verslaaft Extreme duivel

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 21:38

Hahah heb echt precies hetzelfde zit al vanaf de middag te twijfelen of ik nou zou gaan stoppen of niet. Moet nog leren voor de testweek maar ach heb toch nog het hele weekend? Eigenlijk niet want ik kan zaterdag nooit en zondag wil ik ook andere dingen doen. Maar ja ik ben veels te verslaafd en probeer wel te stoppen maar het lukt gewoon niet!

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 21:46

heb ik ook heeeeeeel erg Haha!
ik spreek gewoon met mezelf af rond die en die tijd mag je bokken annelou, en daar luister ik ehum wel naar Schijnheilig

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 22:28

precies!!!!!!! wat ik ook heb. echt heel stom is dat ik kan het gewoon niet.
stomme school belt donderdag de rector en vandaag belde een leraar, allbei de keren omdat ik neit naar de les was geweest,hihi stomme leraren allemaal.
ik haat huiswerk echt man ik dnek ook, oh ik heb dan nog, bla bla bla

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 17:36

oke, ik ben dus niet de enige , ik werd al bang Schijnheilig

ach, het is toch ook niet voor niks vakantie?! Haha!

Liesje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:58

Tja, ik zit al vanaf de eerste vrije zaterdag, morgen ga ik huiswerk doen...

Maar ja, morgen denk ik dan weer, ach, tis toch vakantie.. . totdat het zondagavond is, en ik nog steeds niets heb gedaan...

Maar, ik heb geen ED week? sorry, moet het toch ff vragen, ik zit nl wel in de 2e fase, maar heb activiteiten week, is de hele week veeeeeeels te lang op school zitten, en veels te veel practische opdrachten, die zo ongeveer altijd te lang duren, zodat je het hele weekend daarna ook nog even zoet bent.. Boos!

Grmbl... ik vind de 2e fase op z'n allerliefst gezegd, kl*te... Haha!

Groetjes Nienke

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 19:29

ED week is een toetsweek die wij iig 3 keer per jaar hebben vanaf de 4e. het gemiddelde voor elk vak van alle cijfers die je daar haalt telt als de helft van je uiteindelijke overgangscijfer, de andere helft is je CE (centraal schriftelijk)

vrij naar dus , als ik daar nu pas aan ga beginnen met leren voor 11 vakken *LOL*

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 19:33

Daar heb ik in de vakantie(alweer een week geleden)ook last van gehad. Ik moest een scriptie maken, moest nog veel info uitwerken enzo. En ik ben er pas zondag, de laatste dag, aan begonnen. En in een uur afgekregen want ik wou nog ff weg Haha!
We zullen zine wat voor cijfer het wordt Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 22:40

Waar staat ED voor? Bij ons is het gewoon toetsweek *LOL*
Ik heb daar nooit zo veel last van eigenlijk. Ik heb gewoon gigantisch veel zelfdiscipline Schijnheilig Ik weet van mezelf dat ik het anders gestresst wordt en erg chagrijnig en stel je voor dat de hoeveelheid tegenvalt en ik dus geen tijd overhoudt om mijn paardje te rijden...*LOL* Dan begin ik toch liever op tijd...Haha!

Liesje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 23:49

Wij hebben helemaal geen proefwerkweek (zoals ze bij ons dus jullie toetsweek noemen) meer, vind ik best wel kl*te eigenlijk, maar 2 uurtjes les per dag... En bij ons telden die ook niet zo zwaar mee..

O wacht, zie net op m'n PTA (programma voor toets en afsluiting, tja, sinds de 2e fase is ingevoerd zijn er weer honderden nieuwe afkortingen bij gekomen) dat ik dit jaar 1 proefwerkweek heb!

Tja, ik vind het dus absoluut niet erg, maar ja, als het zo zwaar meeteld, had ik het dénk ik ook niet zo geweldig gevonden...

Maar ik heb net geteld, ik heb nog 13 weken les, 1 week excursie naar Florence, 1 proefwerkweek, en 2 'nik-weken'(boeken inleveren, proefwercijfers ophalen, rapport ophalen enz. enz. en dan....

Heb ik weer 8 hele weken vrij! ZOMERVAKANTIE welte verstaan! Maar ja, als je goed leest, zit ik nu dus 13 weken kort te noemen terwijl het toch wel 5 hele weken meer zijn dan de zomervakantie van 'maar' 8weken...

Maar goed, met een positieve instelling:
Ik heb nog maar 13 weken les, en dan is het zomervakantie!! Lachen

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 00:29

DE oplossing: vraag een tijdelijke bokt-ban Haha!

Werkte bij mij aardig... alleen jammer dat ik alsnog mijn tentamens verprutst had wegens veeeeeeeeel te laat beginnen met leren.

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 09:08

Tja.... je kan wel zoveel mogelijk uitstellen met leren, totdat het de laatste dag is en je wel moet.

Maar je kunt het misschien veel meer onthouden als je iedere dag een beetje doet.

Maar je hebt gelijk hoor, huiswerk is ook niet bepaald leuk, maar ja... het hoort er gewoon bij.

Veel succes volgende week met je toetsweek. Haha!

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 11:50

Hahaha dat uitstellen van leren ken ik maar als te goed!
Laatste les van school had in nederlands, waar we toch nooit wat doen, en dan dacht ik 'he laat ik eens een stuudje zijn!' Resultaat: een heel schema voor wat ik in de vakantie allemaal voor school ging doen. Oke, af en toe heb ik wel wat gedaan voor vrijdag, maar dat was op de pc, want dan was ik toch al aan het msn-en, bokken enz enz...
Donderdag kwamen er vriendinnen bij me voor huiswerk, ze kwamen aan om 4 uur en gingen weg om 9 uur. En huiswerk? Eh......een half uurtje ofzo? Dus vrijdag even een boek openslaan, eh....dat boek is een kwartier open geweest..
Maar goed, heb ik gisteren toch wat gedaan en ben ik van plan om over 10 minuten aan mijn geliefde wiskunde sommetjes te gaan......

Trouwens, wij hebben geen ED-week ( ja, ik zit ook in die beruchte 2e fase...) maar bij ons heet dat gewoon een PTA-week. Die wij 4 keer dit jaar hebben. En ja hoor....Over 3 weken alweer 1!!! Frusty

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 12:41

wij noemen het SE week, school examens....

maar ik ken het hoor, doe ik ook altijd... Bloos

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 13:17

mmmhh dit herken ik totaal niet Schijnheilig . Erg is dat he... Gelukkig heb ik geen toets weken meer maar gewoon het hele jaat door. Dan komt iig niet alles op 1 week aan want das klote...

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 14:04

Ik heb 4x per jaar ook een tentamenweek, en elke keer ben ik daarvoor een week vrij om te leren. En ik plan dan alles braaf in vanaf dag een van de vrije week. En dan zit ik maximaal 2 uur per dag aan mijn huiswerk en dan heb ik de overige uren vrij om te doen wat ik wil. En zo hoef ik de laatste paar dagen voor het tentamen ook niet zo te stressen om alles nog te leren, want dat heb ik dan al in kleine porties gedaan. Maar ik zit dan ook niet meer op de middelbare school, maar al op HBO Haha! Maar op de havo deed ik het ook altijd zo, en ik vind het heel handig.

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 15:47

ED staat voor Examen Dossier, omdat het dus al meetelt voor je examen.
komt dus allemaal zo'n beetje op hetzelfde neer.. veel leren Knipoog

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 20:10

Hihi, ik ken het wel.
Ik zit dan wel pas in 2 VWO, maar toch.

Ik heb nu vakantie en ik moet nog een werkstuk over Argentinie maken en een boekverslag maken over Pijnstillers van Carry Slee. Alleen moet ik nog beginnen met het boek lezen Haha!
Ik heb nu braaf bedacht dat ik er dinsdag ofzo wel aan begin, misschien zelfs morgen al! Haha! Hihi.

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 23:00

hahah ik heb dus nog 3 werkstukken te maken en ik heb ze dus nog niet gemaakt.... Echt van.. Ohh komtr morgen wel haha en als je dat elke dag denkt dan is het OOPS!!!! het is al weekend... Nou ja maar weer een smoesje verzinnen......

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 23:25

Wij noemen het TSE weken Haha!

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-02 17:42

Spirit schreef:
Hihi, ik ken het wel.
Ik zit dan wel pas in 2 VWO, maar toch.

Ik heb nu vakantie en ik moet nog een werkstuk over Argentinie maken en een boekverslag maken over Pijnstillers van Carry Slee. Alleen moet ik nog beginnen met het boek lezen Haha!
.

ik wou dat wij dat nog mochten, carry slee Haha!
ik wordt nu geacht om ingewikkelde literatuurboeken te lezen, van tessa de loo ed.

narigheid allemaal weer..

goed nieuws, ik heb gister wel DRIE wiskunde sommen gemaakt!
*klap*klap*

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 17:57

Wij moeten een boek van Carry Slee.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 21:08

Kijk naar mij en zie wat er kan gebeuren als je niets doet in je vakantie:

Ik ben 2 (ja je leest het doe TWEE) keer blijven zitten. Ik ben inmiddels 18 en ik zit in 4 havo.
Ook ik was zo dom om niets te doen in de vakantie, alles voor me uit schuiven. Ik ging liever paardrijden, en als ik daar mee klaar was kon ik wel 100 leukere dingen verzinnen dan mijn Scheikunde te gaan maken.
En toen kwamen de toetsperiodes.....
En dat ging niet zo goed Schijnheilig , zeg mmaar slecht. En ik bleef dus zitten. Behoorlijk balen want dat was me in de derde dus ook al overkomen.
Ouders woets en ik teleurgesteld.
Uitendelijk toch mar besloten dat ik een havo diploma wilde en geen mbo.

Dus dit jaar ben ik braaf aan mijn huiswerk gegaan. Resultaat: Goede cijfers en ik hoefde deze vakantie niet eens iest te doen omdat ik alles al af had ( Plannen!!!).

Ik hoop dat jullie niet zo diep zullen zinken als ik. Bloos Knipoog
Voor tips: Hoe kom ik het school jaar door? en Hoe kom ik van school af? Ben ik altijd via PB bereikbaar Haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 21:20

Zucht... Ik heb vrijdag een tentamen, waar ik al twee keer een 5 voor heb gehaald. Ik moet het echt halen, maar ik vind het echt een rotvak. Het is microbiologie en gaat dus over bacterien, virussen, wormen, teken, enge vliegjes, vlooien. Bah allemaal!
Maar ik wil het nou wel graag halen en het is voor 5 studiepunten, dus dat betekend deze week nog even flink doorzetten.
En dan woensdag na het weekend heb ik nog een hertentamen, waar ik al drie keer een 5,2 voor heb gehaald Huilen En ik heb een 5,5 nodig!
Tsja, ik geloof dat ik morgen mijn compu maar uit moet laten, want anders zit ik weer de hele dag te mailen, bokken en andere heel nuttige(?) dingen te doen.
Suc6 iedereen, die ook zit te b(l)okken.