Het werken is mij onmogelijk gemaakt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

evelien

Het werken is mij onmogelijk gemaakt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-02 16:40

Aangezien ik nogal veel achter de PC zit en ik dus een RSI risico ben hebben ze bij mij het programma Workpace geinstalleerd.

Dit programma vertelt je waneer je teveel achter elkaar aan het typen ben. Regelmatig verschijnt er in beeld.

MICROPAUZE

Dan moet ik dus 7 seconden wachten met typen Gaaaap

En wat helemaal erg is iedere 45 minuten moet ik verplicht allerlei oefeningen gaan doen gedurende 5 minuten. Dus gymnastiek op de werkplek. Je wil niet weten hoe mensen reageren op je als je je "verplichte" oefeningen aan het doen ben. Collega's komen bezorgd vragen of het wel helemaal goed met je gaat en of het niet beter is dat je naar huis gaat. Dat laatste spreekt mij natuurlijk wel erg aan Haha!

Als de computer mij nu ook vertelde dat ik gemasseerd moet worden zou het allemaal veel leuker zijn met dit programma'tje.

Volgens mij ben ik vandaag de hele dag al bezig met dit programma en de verplichte oefeningen. Van werken komt niet veel.

Ter info tijdens het typen van dit stuk ben ik twee keer verplicht geweest een micropauze te nemen en heb ik één rustpauze genegeerd.

Heeft iemand ook ervaringen met dit programma! Of beter wie weet hoe je dit programma kan deleten!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 17:26

Haha ik ken het van de lap van mijn paps. Inderdaad erg irri maar als ik jou was zou ik je er toch maar aan houden als je er veel met de comp werkt.. Als je het echt wil booten kan ik het wel ff aan me pa vragem, denk dat die wel weet hoe dan moet..

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 21:16

DAT WIL IK OOOOOOK... Geweldig, ik zie mezelf al helemaal in mijn eentje op kantoor rare fratsen uit vreten, net op het moment dat er een klant binnengewandeld wordt! Haha, zal mijn baas leuk vinden (ik denk dat dat de reden is dat ik het NIET heb!)...

Yeah, en één twee! Haha! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 03:28

Workpace is een goed programma, ik wou dat ik het had op mijn werk. Om RSI te voorkomen is het heel erg belangrijk om af en toe wat anders te doen. Je hoeft niet perse die oefeningen af te werken, maar je kunt ook even iets anders doen, kopieren, koffie halen, post doen, wat dan ook. Simpele oefeningen als het stretchen van je vingers/handen/polsen, kun je altijd wel doen en die helpen ook echt.

Het is overigens mogelijk om WP te disablen, volgens mij door rechtermuisknop op het icoontje. Anders misschien via het menu. Het is alweer even geleden dat ik er mee werkte, ik weet het niet precies meer. Ik raad je het wel af om WP uit te zetten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 12:09

Ja hoor, het is weer eens zover. Regelneef Brother in de bocht. Ik zit ook redelijk veel achter de computer, maar als mijn baas het in z'n hoofd haalt om deze onzin te installeren, dan het programma eruit of ik. Je moet voor jezelf weten dat je op tijd afwisseling moet nemen, andere dingen doen, al is het maar kofie halen.
Ik weet niet welke zieke geest op deze manier geld probeert te verdienen, maar laat hem niet bij mij binnenstappen.

BBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 18:21

ik kreeg het ook op mijn PC geinstalleerd dankzij een automatische update via mijn werkgever Boos! ....Kon er niet af...althans, dat werd gezegd... }> Ben van nature nogal een freubelkont, en hoe 'k het heb gedaan mag Joost weten, maar het staat er niet meer op! Haha!