Muizen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laui!

Muizen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-02 12:19

Toen ik hier net een week werkte ontdekte ik dat onze snackkit (snoepbox or whatever) niet alleen door ons werd geplunderd. Er waren een paar muisjes en die hadden de kitkats ontdekt. En de melkchocolade. Een dag later hadden ze hun tanden in de witte chocolade gezet, en tot nu toe is dat het enige dat ze eten. Ik eet dus mooi niks wat aangegeten is! Wie weet wat voor enge ziektes die beesten overbrengen. Ik heb het ook direct gemeld bij de eigenaren van het pand, maar die hebben er tot nu toe niets aan gedaan. Hoeft ook niet, ik kom vanzelf een keer keihard gillend een rondje doen als ik die beesten aantref!
Het is nu al best hilarisch om mij met mijn favo bezigheid te zien (snacken). Ik draai alles om en om, en als het eenmaal open is kijk ik nog 10x extreem goed. Je moet er officieel ook voor betalen, maar dat laat ik maar lekker zitten... Afzetters, een beetje half in shock met gevaar voor eigen leven in dat ding graaien... Voor 57 cent! Dacchut niet!
Het valt me wel op dat ze zich nu al een week echt alleen maar met witte chocolade bezighouden, terwijl er lions, kitkats en andere ongezonde dingen naast liggen!
Ben benieuwd wanneer er eindelijk aan bestrijding gewerkt gaat worden... *grinnik*

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 12:41

He jakkes muizen, ik zou meteen niks meer van de hele vooraad hoeven

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 13:02

haha ik heb ook last van muizen in mijn tuinhok en in die van de konijnen...
Ik heb zelf Gerbils gehad, die vond ik te gek, (moesten helaas om omstandigheden weg Verdrietig ), maar toen ik die muis daar zag stond ik ook te gillen en me pa helemaal van z'n apropo dat ik zelf ook muizen heb gehad.
Dan maak ik er maar een smoes van: dat waren woestijnratten Knipoog

maaruh suc6 met de muizen Haha!

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 13:06

Muizen brrrr... ik moet er niet aan denken!
Maar hoe komen de muizen dan in die snackvooraad van jullie?

Maareh... in ieder geval: Veel succes met het bestrijden van die eh... muizen

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-02 13:08

het is een oud pand (100 jaar ofzo). Goed gerenoveerd, maar ja, zoals dat gaat met kantoren, er staat overal ondefinieerbare troep... Dus die muizen vieren feest. Het ergste is nog dat die snackkit gewoon open en bloot in het keukentje staat. Ach, ik maak me er maar niet al te veel zorgen over, ben eigenlijk nooit de eerste, en nooit de laatste, dus ik zal ze wel nooit zien.... Haha!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 18:24

Ik vind muizen, ook wilde, allerminst niet eng, eerder schattig om te zien.
Het zijn lastposten dat is zo, maar ik ren niet gillend weg *LOL*

Toen ik anti-kraak woonde, legde ik in een hoekje in de keuken restanten van het rattenvoer en op een gegeven moment kwamen ze daar op af en niet op het andere eten.
Daarna heb ik zo'n veilige muizenval gekocht, een aquarium ergens bij het grofvuil weg gegrist en er een soort van deksel bij gevonden...
(Grofvuil = troep die mensen op zolder hadden laten staan of in huis bij gebouwen die met de grond gelijk gemaakt werden)
Op dezelfde plek als het voer gezet en op die manier een stuk of 8 a 10 muizen gevangen.
Ik heb er ook een keer een paar gevangen met mijn blote handen, die kwamen net niet snel genoeg onder het gat in de keukenvloer!
De ene was gewoon aangekomen Knipoog de ander was zwanger.

Het aquarium leegden we dan in het vondelpark.
Als muizen stress hebben gaan ze erg zweten en dat ruikt niet zo fris....
Ik had ten tijde ook 11 ratten zelf, maar die zijn met de hand groot gebracht, ik heb een keer 2 mannekes bij een muis gezet in het aquarium, kijken wat ze zouden doen (worst case scenario aten ze de muis op, ach Knipoog ) de muis deed het in zijn spreekwoordelijke broek....
Rambo en Rocky pakten de muis beet en....
gingen hem wassen *LOL* Stelletje helden Lachen

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 20:11

gister4 was ik mijn 2e kast eens aan het opruimen (Ja ik doe duur, 1 tuigkast en 1 'poetskast' Haha!) en toen trof ik onze verf schuimpjes aan met een paar happen eruit. Ik vroeg me af hoe die beesten erin kwamen, maar toen ik dat zei begon een vriendin kei hard te lachen:
De deur kan onder helemaal niet dicht Haha!
Oke, dat had ik natuurlijk nog niet gezien, zucht... Haha!

carola

Muizen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 22:40

Ieeee!!!! Muizen! Die zijn echt eng gewoon, ik krijg er altijd de kriebels van.

Ik heb alleen één zeer groot punt van commentaar hoor, Laudine:

Het woord der woorden schrijf je niet zo:

Laui! schreef:
snacken

Maar zo: SNEKKEN

Dit is de officiele regel zoals het hoort volgens de snekprof's Doree en mijn eigen persoonlijkheid. Haha!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 10:16

jullie werken in een snekbar en verkopen alleen vieze vette happen. Wij hebben allemaal chocolade snacks, en wedden dat t dan snacken heet, en niet snekken! Haha!

Ga zo maar eens kijken hoe ver ze al zijn met de witte chocolade... Moet nog een catchy manier vinden om ze te pakken... }>

Percy

Muizen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 10:31

carola"]
Ieeee!!!! Muizen! Die zijn echt eng gewoon, ik krijg er altijd de kriebels van.

Ik heb alleen één zeer groot punt van commentaar hoor, Laudine:

Het woord der woorden schrijf je niet zo:

[quote="Laui! schreef:
snacken

Maar zo: SNEKKEN

Dit is de officiele regel zoals het hoort volgens de snekprof's Doree en mijn eigen persoonlijkheid. Haha!
[/quote]

Hier in Weert heet het "snuiken" Pling

Als de muizen chocolade eten hoef je ze in elk geval niet met gif te bestrijden, dat werkt namelijk niet.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 10:58

Echt waar? Wat doet die choc dan met die beesten?
Misschien heb ik hier wel last van slimme muizen... *bibber*
Hmm, misshcien krijgen ze ook wel last van hun cholesterol, omdat ze zoveel choc eten! }>

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 11:54

Muizengif verdunt het bloed van de muizen waardoor ze doodbloeden. Chocolade bevat veel vit. K en dat werkt bloedstollend waardoor het gif niet meer werkt.

Dat wordt of even zonder chocolade zitten of toch muizenvallen zetten Haha!

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 13:00

ag joh, muizen zijn toch helemaal niet eng...?! Haha!:D:D

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 13:15

Het is dus echt wel snekken hoor, en niet snacken! Het maakt niet uit of je nou chocola, kroketten of koekjes snekt, het is en blijft snekken. Snacken is echt een belachelijk woord, en snuiken dat kan al helemaal niet!

evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 13:26

Misschien kan je de muizen wel dronken voeren dan zijn ze ook makkelijker te vangen. Haha!
Rumbonen = chocola + drank!!!

Afbeelding

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 15:12

voel je je wel lekker? Dan skrik ik me 's ochtends echt de pleuris...

Enne, ik blijf toch lekker snacken zeggen, of snuiken, maar zeker een snekken... Tss, wat denk je wel?

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 16:11

iell viesss!!
hadden wij ook vorige week ofzow
we hadden een keer popcorn op het aanrecht staan en macaroni hadden ze mee genomen achter de machnetron!!
heel lang geleden zag karlijn(butterfliy van bokt)allemaal drolletje liggen achter de magnetron dus wij tegen mijn ma zeggen maar die wou het dus nie geloven en zei dat het nie zo was
maar later geloofde ze het wel want telkens als er wat op het aanrecht stond was ut weg!! Verward
dus nu heeft mijn pa alle gaten dicht gemaakt en hebben we geen muisjes meer!! Kusje

evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 16:22

angelfire schreef:

dus nu heeft mijn pa alle gaten dicht gemaakt en hebben we geen muisjes meer!! Kusje

Muisjes zielig!!!
Kunnen ze niet meer snekken( of is het snacken?)! Knipoog

Afbeelding

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 16:47

nou dan gaan ze maar lekker naar de buren Haha!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 09:06

Bij ons wordt snacken, snekken, snuiken ook wel snaaien genoemd *LOL*
Onze biks bak wordt geplunderd door een muizenfamilie. Soms kunnen ze niet meer weg en dan doe ik er een in de biksschep en zet ik 'm buiten weer weg.
Ik zie ze ook regelmatig. (lees zo'n 10 x op een avond) dan raak je er wel aan gewend.
Alleen van zo'n gore rat schrik me elke keer weer het apezuur.