wasberen als huisdier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

wasberen als huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 20:14

Jezus, ik zat wat op marktplaats rond de kijken, ne ik kom gewoon wasbeertjes tegen als huisdier.. Is dat normaal tegewoordig? Ik vind het in ieder geval een belachelijk idee, wasbeertjes zijn geen huisdieren.
Is er iemand bekend met deze acties?

Joyckuh

Re: wasberen als huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 20:16

Ik wist al wel langer dat wasberen verkocht werden, maar ook leeuwtjes en apen kun je jammer genoeg ook gewoon kopen via het internet...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 20:18

jezus, vreselijk toch. Dat dat soort dingen gewoon via marktplaats kunnen :S

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 20:39

Wist ik niet, wat zielig zeg!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 20:44

ooit ver weg weleens over gehoord, maar vind het niets... eigenlijk vind ik van die gerbils/degoes /chinchilla's al erg, omdat veel mensen niet weten hoe ze ervoor moeten zorgen, geen grote kooi hebben enz.. al weet en heb je dat wel allemaal en hebben die beestjes het goed, ok, maar weet je dat allemaal niet, dan heb ik zoiets; laat die beesten naar iemand gaan die er echt verstand van heeft en voor kan zorgen!

ik vind apen en wasberen enz echt erg, vreselijk. dat zijn dieren die in het oerwoud thuishoren en niet in de huiskamer, in de dierentuin, ok, maar in de huiskamer? nee

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 20:50

Ik vind het belachelijk Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 20:54

En dan bedenken de mensen over een paar maanden dat het toch niet zulke geschikte huisdieren zijn, ze maken alles kapot en zijn te agressief. En tja, dan worden ze op straat gezet of komen ze (als ze geluk hebben) in een opvang.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 21:00

mmmm beetje vreemd... VInd het niet kunnen, een wasbeer als huisdier. (wilde er vroeger wel een hebben haha) heb mn handen al vol aan CoCo, mn (amazone) papagaai.. Laat staan een wasbeer. Laat die beestjes lekker waar ze horen ...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 23:28

een hele tijd geleden ,en dan al zeker een jaar of 7 had een vriendin een wasbeertje,die heeft ze nog een tijd met de fles gevoed,maar uiteindelijk heeft ze hem weggedaan,omdat wasberen geen huisdieren zijn...

Afbeelding
dit was de wasbeer..

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 10:34

Toevallig zag ik ze ook staan op marktplaats en ook stinkdieren. Ik vind dit echt niet kunnen. DIe horen in het wild.
gr Cindy en SPetter

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:41

Gewoon dom. Wasberen zijn in nederland de grootse roofdieren (als ik het goed heb gehoord bij aardrijkskunde!) En dan gaat zoiemand die in huis laten, gekte!

_Priscill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:40

Ik vind het niet kunnen.
Die dieren zijn niet bedoeld als huisdier.
Ik snap best dat ze er schattig uitzien enzi maar als huis dier nee Verdrietig
Die beesten horen gewoon in het wild,waar ze hun eigen leefomgeving hebben.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:57

ik zag laatst op tv iets over een wasbeer, en die beesten waren agressief! echt niet normaal! Ziek Hoe willen mensen zo'n beest dan als huisdier houden Verward
Neem een hond of kat Tong uitsteken

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 18:47

kimmie261, het ziet er zooo lief uit, maar kvind het sneu voor het beest. Goed dat ze hem daarna weg heeft gedaan.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:00

Wasberen zijn leuk!!. . maar niet als huisdier.
Maar heb meer medelijden met de mensen dan met de wasberen. Als je een wasbeer in huis hebt en hij begint volwassen te worden gaat hij gewoon doen waar die zin in heeft en sloopt echt alles. Heb zelf voor wasberen gezorgd op stage, daar zitten ze in goede verblijven en dan zijn de dieren goed te houden. Daar worden ze ook gehouden als soort van voorbeeld voor mensen die een wasbeer als huisdier willen, zodat ze kunnen zien dat het geen huisdieren zijn.
Maar als huisdieren NEE. Als ze klein zijn zijn ze nog wel schattig maar als ze groot zijn worden ze aggresief en gaan dus alles slopen.

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:09

Ik ben het helemaal met Hammie eens. Ze zijn inderdaad heel leuk om te zien, maar zeker niet geschikt als huisdier. Mijn schoonmoeder en mijn schoonzus hebben allebei een wasbeertje met de fles groot gebracht. En allebei de wasbeertjes zijn weer terug gezet in de natuur, (want die leven hier in het wild) omdat ze als volwassen beestjes agressief werden.
Mij werd een maand of wat geleden ook een jong wasbeertje aangeboden door een vriend, die dat beestje gevonden had. Toen ik in de doos keek waar ie inzat heb ik het niet gedaan. Hij (of zij) was al te groot voor de fles. Ik heb de doos met inhoud meegenomen en heb het wasbeertje uitgezet in het bos waar ie thuishoort.