fijne 'vriendin' hoor..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsiie

fijne 'vriendin' hoor..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 16:28

Hej

Sorry, het wordt een heel lang verhaal!!
Ik zit momenteel in een zwaar depri-periode.. Mijn 'vriendin' haar overgrootopa is overleden, dus niet te genieten. Ik ben dus nogal depri, maar ik heb het héle jaar voor haar klaargestaan, echt, ze kon altijd bij me terecht, en nu heb ik het moeilijk en kan ze alleen maar aan zichzelf denken. Ik snap ook wel dat zij het moeilijk heeft maarja, het volgende is voorgevallen:

- In de pauze keek ik niet erg vrolijk (wat wil je als je je zwaar unhappy voelt) en mijn vriendin weet wat er aan de hand is. Ze vraagt alsnog "wat is er nou" dus ik zeg "ik voel me gewoon helemaal niet goed" zegt zij "dan wil je niet weten hoe ik me voel" dus gaat het gelijk weer over haar..

- Na het laatste uur moest zij naar m'n nederlandslerares om het woordbenoemen nog eens uitgelegd te krijgen, we hadden een herkansing gehad en nog had de helft een onvoldoende.. Mijn 2 andere vriendinnen (echte vriendinnen) moesten ook, dus ik ging als enige van ons "groepje" naar huis. Ik wilde wel wachten, maar moest toch naar huis gaan van mijn vriendin waar ik altijd mee fiets. Toen ik langskwam was zij dan ook de enige die zwaaide, maargoed. We liepen naar beneden vanaf de 4e verdieping en mijn 'vriendin' zegt van "ik heb helemaal geen zin" dus ik zeg, mede omdat ik haar gezeik even niet erbij kan hebben eigenlijk, ik heb al genoeg aan mezelf, van "nou dan ga je toch niet" en dan is ze gelijk weer kwaad..

- Het volgende is van een langere periode. Mijn vriendin, ik noem haar in die verhaal even M, kon eerst niet opschieten met een andere vriendin, in dit verhaal D, en met nog een vriendin, A.

Vriendin D was heel ongelukkig op school, had (heeft) bijna geen vriendinnen (ik was voor haar zo ongeveer de beste vriendin want met haar nichtjes is ze heel close maar die zitten daar niet op school dus ik was haar beste 'schoolvriendin' als het ware. Daar heeft een groepje leerlingen, onder andere ik, over gepraat met onze mentor. We moesten allemaal wat leuks verzinnen om haar nog een aantal leuke weken te geven op school. We mochten haar alleen niet de hemel in prijzen (wat logisch is). Nouja, dat werd uitgevoerd en ze was een stuk gelukkiger, en kreeg een vriendin, A. Mijn vriendin, M, vond D. in alleen maar dom, stom en akelig, want ze had geen leuke kleren, is nogal sterk, heeft puistjes (waar ze simpelweg niets aan kán doen, ze is gewoon de knapste niet maar ze is blij met zichzelf en durft zichzelf te zijn, tegenover mij) en ze is/was heel erg gesloten, en nog wel meer van dat soort redenen. Ik trok D een beetje uit haar ongelukkigheid, het hele jaar door. Ze was hier met een andere vriendin gekomen, maar die had hier opeens veel meer oog voor de jongens en de populaire kinderen uit de klas.

Nou goed, M vond haar dus helemaal neit aardig, maar vriendin A wel. Vriendin D werd hele goede vriendin met vriendin A. Vriendin M vond het nog steeds niet geweldig en ging nog altijd veel met mij om. Na een poos begon M vriendin D en A toch wel interessant te vinden, en ging steeds meer met ze om en liet mij gewoon staan. Noujah, sorrie, maar dan krijg ik het idee van: lekker eerlijk.. Eerst roddelt ze ze kaal achter hun rug om, en nu opeens laat ze mij staan.. Dan heb ik zoiets van "verdorie, het is toch míjn vriendin? Jij moest haar niet!!" Het klinkt zwaar als jaloezie, dat is het misschien ook wel, maar toch, het klopt gewoon niet Boos!

Ze laat me dus gewoon zwáár in de steek.. Ik moet weer naar m'n mentor, door een voorval in de klas (iemand maakte een verkeerde opmerking gister, ik werd de klas uit gestuurd omdat die verkeerd viel) gaat mijn lerares naar m'n mentor toe dat we weer een gesprek hebben.. Ik voel me gewoon zo supersuperrot, zó erg Scheve mond echt, depri.. Maarja..

Ik wil echt niet zielig doen, ik moest het echt gewoon kwijt. Echt waar, steun kan ik op dit moment wel gebruiken, vraag het ook niet aan jullie, maar de voornaamste reden dat ik dit hier neerzet, is dat ik het kwijt moest. Ik ben nu gewoon kwaad, pisnijdig op m'n 'vriendin', ik heb het helemaal gehad met haar.. Ik sta (zoals eerder gezegd) altijd voor haar klaar, en nu heb ik wat, en dan kan zij niet éven haar eigen problemen opzij zetten en er even voor mij zijn, ze 'jat' mijn vriendinnen, ik weet het gewoon niet meer Verdrietig

kuss Ilse

*En sorrie voor het lange verhaal*

_Marjon_

Re: fijne 'vriendin' hoor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:37

Wat vervelend zeg, ik snap best wel dat ze een moeilijke periode heeft op het moment, maar dat vind ik eerlijk gezegd geen excuus om zo met je vriendin om te gaan Scheve mond
Ik snap dus dat je je zo voelt, ik zou het gewoon even links laten liggen, haar met rust laten Lachen

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:41

*knuffelt eerst even heel erg Ach gut

lief meissiej
als ze jou zo laat stikken en je hebt haar eerst zo erg geholpen is het geen vriendin voor je.
laat haar voor wat ze is en ga (bijna) niet meer met haar om.
laat nog wel even weten waarom je niet meer met haar om wil gaan, anders krijg je daar weer ruzie over.
en ga gewoon door met je andere vriendinnen Lachen
ik ben er ook voor je Lachen
je kunt me altijd bellen, mailen, pb'en, smsen of wat dan ook
kiss
*knuffelt nog eens heel erg
kiss ilse Lachen

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:42

meisie, ik sta altijd klaar voor je, dat weet je, Ach gut
je kan me altijd bellen/smsen/mailen/pben enzo,

en haal asjeblieft geen gekke dingen in je hoofd he Ach gut

mja, wat je heb beste kunt doen, praten, veel praten Scheve mond

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 16:44

Hej, dankjulliewel Lachen Ik weet dat ik bij jullie terechtkan, Lian en Ils Lachen

Ik zal (hoop ik) echt geen stomme dingen in mijn hoofd halen, dat kan ik niet.. Niet na alles wat jullie voor me gedaan hebben.. Ik kan jullie niet zomaar achterlaten, daar zijn jullie me te lief voor Lachen

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:47

gelukkig maar, Lachen
Hou je me op de hoogte Lachen

HvJ he Lovers

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:57

nee dat moet je zeker niet doe Lachen
brr nee moet er niet aan denken
love u
ils

kruumie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:05

owh jeetje ik zit precies hetzelfde alleen is er bij mij niemand dood

veel sterkte Ach gut zoeiets is niet leuk ik weet er alles van!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 17:12

Dankje Ils en Kruumie Lachen het is ook niet mijn overgrootopa, maar die van mijn 'vreindin'.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:33

Jeetje wat banketstaaf! Ik heb me ook een tijdje niet lekker gevoeld na het verlies van een aantal dierbare (buurmeisje, oom, oudoom, kennis) maar als andere ergens mee zitten mogen ze evengoed komen hoor!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 17:58

ja, laialapri, dat vind ik een hele goede van je Lachen erg rot voor jou, maar mijn 'vriendin' M doet dat dus niet..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:19

sorry ik weet even niks om te zeggen.
maar ik denk wel dat je "vriendin" ook heel erg in de war is. Misschien weet ze gewoon niet meer wat ze moet doen. Jij voelt je rot, zij voelt zich ook rot.

*ik citeer* "ik voel me gewoon helemaal niet goed" zegt zij "dan wil je niet weten hoe ik me voel" dus gaat het gelijk weer over haar.."

hier uit, lees ik dat ze er echt mee zit, en dat ze er over wilt praten. alleen zegt ze dat op de verkeerde manier.

en over dat naar huis fietsen, tsjah...

ik kan over elk stukje wel wat neer zetten. maar volgens mij komt over al het zelfde andwoord uit.

Jullie zitten niet lekker in jullie vel (dat geef je ook toe), en jullie willen allebei graag praten (in mijn ogen) maar dat kan niet met elkaar, want jullie hebben al genoeg dingen aan elkaars hoofd, en daar kan dat ene dingetje echt niet bij.

wat ik kan zeggen, *zucht... vind het moeilijk*
los eerst je eigen problemen op, en (anders) praat met elkaar!
**ik weet even niet of ik het goed zeg, dat lees ik zo ff na **

meis... suc7 iig,
xxiezz

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:25

dat in de steek laten gedeelte ken ik heel goed helaas.
* ff een verhaal hoor Clown *
ik en een vriendin konden op de basisschool heel goed met elkaar opschieten en gaan ook nu allebei naar de zelfde middelbare school,
maar die zit in Groningen, maar mn ouders werken daar vlakbij en konden we dus allebei meerijden naar school.
we hadden dus in het begin van het jaar kamp. zij bij mij in de tent, ik dacht gelukkig iemand die ik ken.
we waren dus op kamp, gaat ze de hele tijd met 2 andere meisjes om.
vraagt ze de 2e dag: vind je het erg als ik bij haar in de tent ga? ik helemaal boos, maar zei toch nee hoor. gingen hun 2 aan de mentor vragen of het mag, het mag dus niet. ik dacht echt van ja laat nou maar, nu is de lol eraf.
ik zat dus "bijna" helemaal alleen tijdens dat kamp.
waren we weer yerug op school laat ze me weer zitten Boos!
zat ik daar de hele tijd in mn eentje Verdrietig
ze kwam alleen naar me toe als we lesuitval hadden of mijn ouders ons dan wel op konden halen.
ik kon ( nu af en toe nog steeds ) haar wel schieten, bij wijze van spreken dan Clown
dus met het vriendin gedeelte ben ik bekend, maar de rest niet zo.
mijn tip is, haar het gewoon ff laten bezinken over haar overgroot opa, en als jij minder deprie bent met haar gaan praten.
en als zij met uh D omgaat, kan jij ook nog wel met haar omgaan toch?
dan zeg je gewoon ff "kijk daar een leuke jongen" dan heb je D weer ff voor je zelf Clown
iig heel veel succes en sterkte Ach gut
sorry voor het lange verhaal Bloos

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 19:54

Maakt niet uit, erg naar voor je, oekie. Dankje voor de tip, ik zoek niet telkens excuses, komt wel over zo, maargoed.. M is gewoon niet geïntereseerd in jongens, alleen in haar sport en zichzelf.. misschien zie ik het wel helemaal verkeerd Scheve mond

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 22:09

Heej Ils.
Wat een ***zooi. Het is denk ik het beste om eerst je problemen op te lossen, je weet dat je mij altijd alles kunt vertellen, en als je je weer okee voelt, dan met haar gaan praten. Ik vind het ook heel l*llig van d'r, maar ook zij heeft het niet makkelijk. Dus ik zou niet meteen jullie vriendschap verbreken, sla jezelf door deze tijd heen. Als zij dat ook doet komt het vast wel weer goed.

Liefs Mariette, en nog sterkte. Ach gut

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 23:00

heey ilse..
je kan ook altijd bij mij terecht hoor..
wil je altijd wel komen helpen hoor..
dus je moet het maar zeggen Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:26

Doe je zelf niet hetzelfde? Toen zij zei dat ze geen zin had wilde je daar niet op in gaan omdat je zelf al genoeg aan je hoofd hebt.
En begrijpelijk want jijzelf bent altijd nog het belangrijkste.

Maar ik kan me dat dus ook van jou vriendin heel goed voorstellen. Zij voelt zich ook kl.ote en heeft dus genoeg aan haar eigen problemen.

Ik zit zelf ook heel erg met mezelf in de knoop en ik ben ook niet in staat om andere mensen goed te steunen. Tuurlijk mag iedereen naar me toe komen en zal ik mn best doen om iedereen te helpen maar als je zelf depressief o.i.d. bent is het heel moeilijk om andere te helpen terwijl je zelf ook problemen hebt.
Dus eerlijk gezegd zou ik haar daar niet op aankijken... Jullie vinden jezelf allebei het belangrijkst dus dan gaat dat gewoon even niet.
Ik denk dat je beter even een andere vriendin kunt zoeken als je je hart wil luchten.

De rest is wel een beetje stom maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je iemand niet mag en als je diegene beter kent blijkt ze toch wel heel aardig te zijn. Dat ze jou dan laat vallen is wel gemeen, praat daar dan ook een keer over met haar.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 09:06

Dankjullie wel, beiden Lachen

Ik heb gisteravond met haar op msn gezeten en haar een paar dingen voorgelegd. Zij snapte het niet helemaal wat ik bedoelde, maar toch, ze heeft het uitgelegd en nu is het voor mij ook duidelijker. Devica krijgt toch gelijk, ze wil gewoon iemand zoeken die haar kan helpen, evenals ik. Zij weet ook dat ik totaal niet lekker ben, en ik weet dat van haar. (Op de een of andere manier voel ik het toch, en merk het aan haar.) Ik heb haar gister ook verteld dat ik haar wel wil helpen, maar het niet kan. (ik wil het ook wel, echt waar!! Ik ben echt TE lief volgens een vriendin) Ik heb haar aangeboden mijn moeder te vragen om haar te helpen, dat wil ze niet. Ik heb haar ook verteld dat ik echt geen ruzie met haar wil! Uhm.. Nouja.. Vandaag is het afscheid van haar overgrootopa.. Dus dat zal ook wel moeilijk worden voor haar..Ik weet nu gewoon niet wat ik met haar aan moet, ik heb haar gister ook verteld dat we beter uit onze eigen problemen kunnen komen, en dan elkaar helpen.. We gaan nu ook samen naar onze mentor (waarschijnlijk) maar ik weet niet of ik dan echt alles kwijt kan, of Melanie dat trekt. Ik heb haar ook gevraagd waarom ze opeens zoveel met Denise optrekt en mij als het ware laat staan. ' omdat ze opeens heel aardig tegen me doet' ja, en dan laat je mij maar staan zeker Huilen Eigenlijk, al is veel al duidelijker, nog steeds snap ik het gewoon niet Huilen

Ik ben echt zo blij dat jullie er voor me zijn; Lian, Bent, Ils, Jet, BEDANKT!!

Lian, maak je niet teveel zorgen alsjeblieft Verdrietig ik zal echt voorzichtig doen, ok?

elisatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 20:51

heejj
ik heb ook zoiets, ik sta altijd klaar voor iedereen en vrienden komen bij me met problemen en zo, maar dan heb ik zelf een keer iets en voel me rot dan is dr (bijna) niemand die voor je klaar staat ofzo, nou zo weet je dus wel snel genoeg wie je vrienden zijn.
iniedergeval sterkte dr mee weet wel een beetje hoe je je voeld.
xXx elisa

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 21:54

Ja, dan weet je het snel genoeg idd..

ik sprak haar net weer even op msn, ze is hélemaal van de wereld. vandaag is haar overgrootopa gecremeerd, z'n lievelingsnummer werd gedraaid en gelijk waren zij en haar moeder van de wereld. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet, en ben echt heel blij met stephany omdat ze gewoon áltijd luisterd!! Steph, superduper bedankt Lachen

ik denk dat er 3, 4 redenen zijn waardoor ik depri ben:
1. vriendin
2. vorige keer dat ik depri was is het niet allemaal opgelost en dat komt nu weer boven
3. klasgenoot maakt zéér l*llige opmerkingen
4. ik maak me nog steeds zorgen over m'n mama (3e nekhernia)

ik denk dat dat alles bij elkaar, mij depri maakt..

Ilse

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 22:05

Luisteren is op dit moment het enigste wat ik kan doen.. Wil je wel helpen, maar weet eigenlijk ook niet wat ik moet en kan zeggen. Sterkte meid, je komt er wel doorheen. Als je maar blijft praten en niet ga opkroppen Lachen

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:37

Ik denk dat iedereen deze situatie wel kent: jij voelt je klote en je vriendin ook. Jullie willen elkaar wel helpen, maar het gaat niet.

Ik wil het verhaal nu niet naar mij toetrekken, maar ik geef even een voorbeeld. Ik heb zelf best wat meegemaakt en af en toe krijg ik daar nog een flinke na-klap van. Mijn beste vriend wil mij ontzettend graag helpen en hij luistert altijd heel lief naar me. Maar hij is zo verlegen en onzeker en heeft daardoor zo'n negatief beeld van zichzelf dat het hem niet lukt om uit zichzelf mij te helpen, zeg maar. Hij zal nooit zomaar bellen om te vragen hoe het gaat. Hij wil wel, maar durft op de één of andere manier niet. In het begin kwam het op mij over van 'okay, als ik iets vertel, luistert hij, maar ik ben vast lastig en het interesseert hem vast niet.' Want ja, hij liet tenslotte nooit uit zichzelf iets horen. Nu weet ik dat hij met zichzelf in de knoop zit en dat hij het niet aankan om er altijd voor mij te zijn. Zo krijg ik het ook niet voor elkaar om altijd met hem te praten als hij dat wil.

In zulke situaties is het het beste om je verhaal bij andere vrienden/vriendinnen te lozen. Het is heel moeilijk, maar wel beter. Ik ben ook iemand die altijd anderen wil helpen, maar soms is het nodig dat je jezelf helpt en anderen even 'tweede rang' zet.

Sterkte Lachen

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 22:08

Ja Lin, ik snap het Lachen ik moet ook eigenlijk even aan mezelf gaan denken.. niet té veel natuurlijk, maar toch.. even het 'anderen helpen' op een lager pitje Lachen dankjewel Lachen