Songfestival.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 23:26

youngster schreef:
ierland goed???

Suske en wiske??


nou niet super goed, maar vond het wel een leuk en lekker vlot nummer. 1 van de betere iig

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 23:37

Ik vond er echt bar weinig goed.. Echt in en intriest vond ik het..

RodeoRoxy

Berichten: 1611
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: in een huis

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:22

is de uitslag al bekend?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:46

Moldavie was leuk (was met die oma slaat op trom toch? Haha!) Daarbij lag ik namelijk zo in een deuk dat ik die zaterdag nog wel een keer wil horen *LOL*
Het nummer van Noorwegen was stoer! Geweldige vent met zijn blauwe oogschaduw en zwarte lippenstift Haha!
Ik vond dat Glannis (of hoe je het ook schrijft) er vaak wat tegenaan zong, nét niet helemaal zuiver.

Oeh oeh, de alleberergste was toch wel het jodelende Oostenrijk lied HAHAHAHAHAHA. Ik lag op de grond van het lachen Haha!
En dat achterlijke nummer wat daarna kwam, dat was ook om je te bescheuren [edit] dat was die van Portugal *LOL* Haha!
Nederland moet gewoon eens een lekker rocknummer inzenden ofzo, veel leuker Ja
Laatst bijgewerkt door Rinske op 20-05-05 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:49

nederland komt er toch nooit door zolang een buurland het gastland niet is. Want zo simpel is het!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:02

het is gewoon belachelijk!!
vriendjespolitiek!

Nederland moet zich gewoon niet meer inschrijven!
het kost een hoop geld,en we komen er toch niet tussen,we hadden nu gewoon een goed nummer,met een zangeres met een dijk van een stem,en we zijn nog niet door! Boos!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:30

Gerbenfroh schreef:
Al die oostblok-landen stemmen op elkaar. Wat een schijnheilige oneerlijke zooi zeg *hmpf


Valt wel mee hoor. Als het in onze buurt gehouden wordt dan stemmen de buurlanden op elkaar. Dus wat dat betreft moet Nederland niet zeiken.

Verder vind ik het een gezemer. Jeetje, het kind wordt door een insect gestoken. Helemaal paniek op radio enzo. Ik denk nou dat zal me een bult wezen. Moet ik er een vergrootglas bijpakken om het pleistertje te zien Verward. Jeminee.

Vooral leuk toen gisteravond bij de Vara in een programma door een entomoloog gezegd werd dat de ziekteverschijnselen die ze opnoemden niet mogelijk waren Haha!

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:43

Ik heb het niet gezien, maar het verbaast me helemaal niet dat we niet door de halve finale zijn gekomen. Glennis kan best zingen, maar daar gaat het tegenwoordig niet meer om in de songfestival. Het was vorig jaar al grotendeels vriendjespolitiek tussen de (voormalige) Oostbloklanden en dit jaar weer, als ik het zo hoor. En bovendien gaat het tegenwoordig niet meer om de zangtalenten, ik bedoel, als je ziet wat er vorig jaar won... Een rocknummer insturen vind ik nog geneens zo'n slecht idee trouwens, maar dan wel echt een loeihard nummer. Als we dan toch verliezen, dan maar op een spectaculaire manier! Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:14

JoT schreef:
Een rocknummer insturen vind ik nog geneens zo'n slecht idee trouwens, maar dan wel echt een loeihard nummer. Als we dan toch verliezen, dan maar op een spectaculaire manier! Haha!

Ja precies hahaha. Maar Noorwegen heeft ook een rocknummer en dat is eigenlijk wel mijn favo, het is anders, en klinkt gewoon goed Ja

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:18

JoT schreef:
En bovendien gaat het tegenwoordig niet meer om de zangtalenten, ik bedoel, als je ziet wat er vorig jaar won...


Ik ben het met je eens dat het niet zozeer meer gaat om de zangtalenten, maar die ''Ruslana'' vond ik toch wel een aardige stem hebben hoor! Ik bedoel, een paar jaar geleden toen die twee Deense heren wonen met ''Fly on the Wings of Love'' Afbeelding Misselijk

Noorwegen vond ik gaaf!! Voor de rest is het elk jaar één pot nat; vriendjespolitiek van hier tot Tokio (of beter gezegd; van Scandinavië tot Macedonië). Eigenlijk zouden we het Songfestival gewoon eens moeten boycotten. Haha!

Maar goed, als het dan toch moet; ik ga voor Griekenland! Mijn vaderland! Pling

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:22

Goh helaas, weer niet door!! Het is ook zo'n goed festival. Het talent is er echt altijd te vinden. Vandaar dat bijna geen enkele songfestival winnaar het echt heeft gemaakt.
Jammer hoor... weer geen Nederlands talent erbij Tong uitsteken Knipoog

Anoniem

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:27

dikke vriendjespolitiek uit het oosten weer Scheve mond , dat voorspelde iedereen vantevoren ook al, en het is nog waar ook

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:37

Ik hoorde dat het mis was gegaan met stemmen, alle stemmen voor Nederland waren bij Tjechie terecht gekomen. Nederland had dus 0!!!! punten, das ook wel erg niet voor de hand liggend!~

Er is protest ingedient!, wie weet mogen we toch nog mee!

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:38

IK ben voor griekenland! Dat liedje is helemaal geweldig!

Ik werk ine en Grieks restaurant en zodra dat nummer begint gaat iedereen helemaal meezingen in de keuken enzo! Echt heel leuk!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:41

Faas schreef:

Vooral leuk toen gisteravond bij de Vara in een programma door een entomoloog gezegd werd dat de ziekteverschijnselen die ze opnoemden niet mogelijk waren Haha!


Ze zal wel last gehad hebben van de zenuwen Haha!

@Samsam, meen je dat nou echt of maak je een grapje? Nagelbijten / Gniffelen

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:46

Wat is er misgegaan met de televoting gisteren? Het verhaal gaat dat de mensen die op Nederland stemden met een sms'je een bericht terugkregen met: “Thank you for voting Croatia”. Hoe dit precies zit, dat wordt nu uitgezocht. Bekend is al wel dat Griekenland een officieel protest heeft ingediend tegen de hele gang van zaken. In hoeverre dit de uitslag heeft beinvloed is onbekend.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:48

Jee wat een flop zeg Haha! Dus dat hele televotingsysteem is zo lek als een mandje.... Wie weet moet mevrouw Grace dus vanavond toch nog aantreden...

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:49

Kleintje schreef:
Jammer hoor... weer geen Nederlands talent erbij Tong uitsteken Knipoog

Glennis heeft sowieso heel veel talent, en hierdoor is ze een behoorlijk grote stap vooruit gegaan.
Ik hoop voor haar dat ze nu lekker haar cdtjes kan gaan verkopen en dat ze heel Nederland met haar prachtige stem mag veroveren.

Voor haar was naamsbekendheid heel belangrijk, dat ze niet in de finale zit is heel sneu, maar voor haar persoonlijke loopbaan zal het geen klap uitmaken.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:56

Samsam schreef:
Wat is er misgegaan met de televoting gisteren? Het verhaal gaat dat de mensen die op Nederland stemden met een sms'je een bericht terugkregen met: “Thank you for voting Croatia”. Hoe dit precies zit, dat wordt nu uitgezocht. Bekend is al wel dat Griekenland een officieel protest heeft ingediend tegen de hele gang van zaken. In hoeverre dit de uitslag heeft beinvloed is onbekend.


Bedoel je nou Tsjechië of Croatië? Anyway; stel je voor dat we toch mogen. Haha!

Begrijp ik nou dat Griekenland een protest heeft ingediend over deze fout die ten koste gaat van Nederland? Of gewoon over de algemene gang van zaken...?

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:08

Ik vond Nederland helemaal niet goed Scheve mond

IJsland en Monaco vond ik erg goed Ja
Zweden vind ik ook een echte knaller! Ben helemaal weg van dat nummer!

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:29

mijn top 3 was:

1 Noorwegen
2 Ierland
3 IJsland

Noorwegen en IJsland hadden niet echt een hele goede zang ofzo, maar wel typisch songfestival !

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 00:22

benneton schreef:
Noorwegen en IJsland hadden niet echt een hele goede zang ofzo, maar wel typisch songfestival !

Dat is toch typisch songfestival Knipoog

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 00:27

Toch vind ik het wel vriendjespolitiek. Maar goed, ik ben geen fan van het liedje van Glennis Grace, ik denk dat wat meer up-tempo beter in de smaak valt.

Ik zit nu trouwens te kijken naar het Songfestival van 1980, die is nu op tv, best fout Nagelbijten / Gniffelen

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 13:19

xtwisterx schreef:
heel veel talent, en hierdoor is ze een behoorlijk grote stap vooruit gegaan.
Ik hoop voor haar dat ze nu lekker haar cdtjes kan gaan verkopen en dat ze heel Nederland met haar prachtige stem mag veroveren.

Voor haar was naamsbekendheid heel belangrijk, dat ze niet in de finale zit is heel sneu, maar voor haar persoonlijke loopbaan zal het geen klap uitmaken.

Wat ik dus bedoel... mensen met talent hebben dit niet nodig. Het kan een leuke opstap zijn, zoals het voor haar is geweest, naamsbekendheid. Maar de mensen die daadwerkelijk hebben gewonnen... hoe zijn die nou verder doorgebroken? Er zijn uitzonderingen, maar de meeste eurovisie songfestival winnaars sterven een vroegtijdige dood!

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: Songfestival.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:19

Ben echt vet chaga....vind t songfestival maar nep! echt vriendjespolitiek! we hebben echt gelachen...het niveau van sommige liedjes was gewoon zo slecht haha vooral die ene vent(weet niet meer van welk lang) leek net een vrouw haha....en t eerste liedje volgens mij van zwitserland was ook erg lachwekkend jezus echt vet slecht.

Vond Nederland super, de muziekleraar van me vorige school heeft het liedje gecomponeert .....nog bij de voorrondjes zag ik in een keer wat leraren in beeld van me vorige school dus toen ben ik blijven kijken en zag ik dus Rob Fisscher in beeld Knipoog hij had ons al eerder wat muziek laten horen en wij mochten kiezen welke versie we t mooist vonden.

Ik ga t songfestival niet kijken, kan er niet tegen hoor! het niveau is gewoon te laag(zitten wel goeie bij) wat me opviel was dat er veel met trommels gedaan werd.


owjah las net pas een bericht iets onder die van mij Haha! ik hoop dat nederland als nog mee mag doen aan de finale, wel raar dat ze zo'n fout maken.