Weer een uitspraak van mijn vader...
Kijk, hier word ik nou zóóó link van!!! Dit slaat werkeling weer als een tang op een varken. De stemming hier thuis is echt weer erg lekker, mijn vader is NIET te genieten en ja, als wij dan iets zeggen, wordt het meteen als heel negatief opgevat.
Als hij al zo slecht gehumeurd is, verwacht hij van ons dat wij zo:
door het huis lopen en alles heel liefjes en vriendelijk vertellen en antwoorden op een vraag van hem. Maar ik ben nou eenmaal niet het zonnetje in huis... Ik heb ook weleens mijn dag niet. En dan moet je mij vooral niks vragen.... Laat me dan maar met rust, da's het beste. Maar ja, dat is bij hem dus absoluut tegen het verkeerde been schoppen. Ik moet en zal altijd met een big smile en vrolijk antwoord moeten geven. En ver**** dat kan ik niet!!!!! Als ik me niet optimaal voel, dan lukt het me doodnormaal niet!!!!
Of hij gaat me dan dingen naar het hoofd smijten waar ik gewoon op terug ga bekken. Ik ben geen klein kind meer, maar dat accepteert hij niet. Hij WIL het niet snappen dat ik niet alles meer pik van hem. En ja, dat ik dan af en toe een rake opmerking terugplaats waar hij niks meer op weet.... schiet dan helemaal in het verkeerde keelgat. Vandaag ook weer met het eten. Zat ie ons ook weer vanalles naar onze kop te smijten. Wij al steeds zuchten en steunen van 'MOET DAT NOU?????'
Totdat 'ie opeens weer zo'n opmerking had verzonnen: hoe meer je je kinderen verwend, een des te grotere bek krijgen ze.
Ik gaf mijn broertje al een trap onder tafel en we deden allebei alsof onze neus bloedde...
Vooral NIET reageren. Anders hebben we het helemaal gedaan. Maar ja, moeten we dan alles maar over ons heen laten komen????
Ik kan er zo gruwelijk van balen dat ik zo vaak bots met mijn vader... Het komt gewoon dat ik qua karakter zoveel op hem lijk, dat gaat niet samen. Op het ene moment gaat het super en hebben we heel veel lol en het andere moment maken we elkaar het liefste af. }>
Ik kan het echt niet uitstaan dat hij zoveel over me te zeggen heeft. Maar teveel kan ik niet flikken, omdat hij Jurga heeft. Hij kan me haar afpakken en heel simpel ook. De vorige keer dat ik bonje met hem had, was het bijna gebeurd met me. Want Ilona zonder Jurga is absoluut Ilona niet meer. Zolang ik thuis woon, heeft hij nog heel veel over me te zeggen.
Dus zou je zeggen: als je zo gek word van hem, ga dan het huis uit.... Nope, dat is de oplossing niet. Dan kan ik het helemaal vergeten met mijn hele hebben en houden en net nu ik bij mijn opa en oma ga wonen, ga ik absoluut niet op mezelf. Zou niet weten hoe ik het zou moeten betalen en dan nog.... ik heb het veel te goed thuis, I just
my mum. Ik word echt zo geflipt hier op het moment....
Om het minste en geringste (krijg de rits van mijn jas niet los, er duvelt een fles shampoo uit mijn hand in de douche e.d.) kan ik al bijna in janken uitbarsten. Eén heel groot blij vooruitzicht: vrijdag gaan mijn ouders en broertje op vakantie en dan heb ik tien dagen het huis voor mij alleen en dus RUST!!!!! Iemand zin in een meeting met SuperJurga????
Hoop dat ik dan weer een beetje opknap, want zoals het nu loopt is niet leuk meer. Ik ben echt NIET van plan me alles naar het hoofd te laten smijten en maar lachen....
No way dus. Ik lijk heel lief en onschuldig, maar ondertussen....
SuperBitch rules the world!!!!
Hebben jullie ook weleens net zoveel moeite met één van jullie ouders of beide? Krijgen jullie ook van die rotopmerkingen naar jullie hoofd??? Tips misschien????
Enneuh ook voor meetafspraken...grinnik

en gewoon de auto pakken en weg rijden! Ik zat er grondig over te dneken om bij mn broer te gaan wonen! Maar ja dat kan ik mn moeder niet aan doen! Zolang ik daar woon (nog 1.5 jaar) moet ik naar hem luisteren, hoe vaak ik hem verrot scheld (in gedachten) en hoe vaak ik boos ben op hem!
!
echt ongelooflijk. Uiteindelijk is het dus gigantisch ge-escalleerd en moest de politie erbij komen
toen ben ik dus in 1 nacht tijd naar mijn vader verhuisd die wel even in een andere provincie woonde... Nu 2 jaar later heb ik nog steeds weinig contact met mijn moeder, ik ben nu helemaal gewend hier, heb mijn werk hier, school hier en nu ook mijn paardjes. Als dit allemaal niet was gebeurd had ik nu niet Nuala gehad, want mijn vader woont op een boerderij, en ik nu dus ook!