Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

trisca schreef:Als je als 24 jarige een knobbeltje voelt gaan ze daar heel anders mee om als je genetisch belast bent dan als je het niet hebt laten onderzoeken.
Ik ken te veel verhalen waar de alarmbellen niet gingen rinkelen omdat de arts de patient te jong vond om borstkanker te hebben....
nickyu schreef:beter word ik nooit meer , ik krijg nooit te horen "u bent schoon prettig leven verder"

[/quote]Citaat:ik ken dit probleem maar al te goed helaas.
maandenlang hebben ze gezegd dat het ussen mijn oren zat, dat ik teveel gespannen was door de scheiding van mijn ouders en mijn examens.
nou, tussen mijn oren zat het, maar dan ter grotte van een flinke mandarijn..
ik heb er later ook hele erge ruzie om gemaakt met de huisarts want ik heb later te horen gekregen dat (schrik niet) als ze 2 weken later waren geweest ik er niet meer had geweest.
mijn reddende engel is de optologe die mijn zo snel mogelijk bij de oogarts had geplaatst toen ze een stuwing van rode bloedcellen zag achter mijn rechter oogzenuw.
Banjer schreef:bij ons zit kanker in de familie, dus ik heb sowieso een verhoogde kans om het te krijgen volgens mij....
Maar ik denk niet dat ik het zou willen weten... ik ga toch al voor ieder dingetje naar de dokter, of ik bel ze iig... en als ik zou weten dat ik meer kans heb op kanker, dan zou ik (onbewust) mijn hele leven er op aan gaan passen...
Leliev schreef:
ook erg bekend. vanwegen de plaats waar de tumor zit (hersenstam) kan het niet volledig verwijderd worden.
na 5 jaar word je genezen verklaard, maar je bent er nooit vanaf...
Meyke schreef:vind het knap dat de TS dit onderwerp durft aan te snijden.
Succes allemaal.
en als er iemand mij tips kan geven, graag zelfs
woofie schreef:mijn ervaring is dat, ook al is iemand genezen verklaard het meestal ergens anders weer opduikt. ze zeggen dat ieder mens kankercellen bij zich draagt. bij de een worden ze wel actief, bij een ander niet.
wil ik het weten?? nee.....krijg ik het, wel dan is het nu eenmaal zo.
vergeet niet ,"een mens lijd het meest aan het lijden dat hij vreest"
en om nu te weten dat je drager van een gen bent........