Mensen die een hondenuitlaatsevice zijn gestart?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lisjuh87

Mensen die een hondenuitlaatsevice zijn gestart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 21:38

Zijn er hier op bokt met die een eigen hondenuitlaatservice of iets in die richting zijn gestart?

Hoe zijn jullie begonnen enzo?

Ik wil namelijk iets in die richting gaan opstartten maar weet niet zo goed hoe ik het moet gaan aanpakken.

sabineG

Re: Mensen die een hondenuitlaatsevice zijn gestart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:48

Ja ik ken iemand die hier ook op Bokt zit.. kan ff niet op der naam komen.. ik ga ff voor je zoeken... ze heeft in ieder geval de dogwalkers in nieuwegein opgestart...

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:51

ik weet haar boktnaam niet maar ze heeft een eigen internet site.. www.chakotay.dogwalkers.nl Dan kom je op haar tinkersite. Succes!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 07:36

Verplaatst van VMR naar AM (VMR is bedoeld voor vragen over paarden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:11

Percy is er ook mee gestart als ik mij goed herinner Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:54

Ik ken wel iemand in Zwaagdijk-Oost, moet je maar ff googlen of in www.telefoongids.nl kijken. Ze is nog vrij jong en heeft een heel eigen hondenbedrijf, trainingen, oppas, en knippen dacht ik ook nog erbij.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 05:13

Ik heb inmiddels 7 jaar een uitlaatservice, zit ook in het bestuur van de belangenvereniging voor uitlaatservices en draag daar ook een keurmerk van.
Waarom wil je een uitlaatservice beginnen en wat is je ervaring met honden?

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 09:17

Tinkermuts schreef:
Ik heb inmiddels 7 jaar een uitlaatservice, zit ook in het bestuur van de belangenvereniging voor uitlaatservices en draag daar ook een keurmerk van.
Waarom wil je een uitlaatservice beginnen en wat is je ervaring met honden?

Nou ik wil dit al heel erg lang, wil eigen baas zijn en veel buiten en ben gek op dieren. Ben gestopt met school en wil een thuis studie honden en katten besluit gaan doen. Mijn ervaring is, ik heb stage gelopen bij een hondenuitlaatservice en heb ondertussen 2 honden van haar overgenomen, heb thuis ook altijd honden gehad. Ben ook van plan gedragscursussen enzo t gaan volgen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 06:33

www.hus-nederland.nl
kijk hier ook even, is de belangenvereniging.
Het is echt erg leuk om een hus te hebben, ik doe het iedere dag met heel veel plezier, je moet wel behoorlijk wat kaas gegeten hebben v/h gedrag van honden, je moet al ruim van te voren bv een knokpartij aan zien komen zodat je voor het kwaad geschied is al ingegrepen hebt, je loopt natuurlijk met een aardig koppeltje en dan is het risico te groot dat er een aantal honden uit de roedel gaat knokken, dat noemt men " ganging up"
Uiteraard zitten er wel wat minder leuke kanten aan, een hus is bijvoordeeld niet goed en waterdicht te verzekeren omdat er simpelweg geen passende verzekering is voor een hus, je kunt je dus wel verzekeren, maar als er daadwerkelijk schade is dan is het maar net hoe de pet v/d schadeafhandelaar staat.
zorg dus dat je goede en gecontroleerde algemene voorwaarden hebt, maar dan nog zijn de hussen een beetje vogelvrij.
Nog een groot nadeel is dat het financieel niet zo heel aantrekkelijk is, je kunt er alleen niet van rondkomen, mijn collega en ik hebben allebei een partner met een goede vaste baan, waren wij alleenwonend was het geen haalbare kaart, er zijn vakantiemaanden waarin je weinig klanten hebt, je krijgt geen vakantiegeld en als je ziek of vrij bent komt er ook niets binnen, en daarnaast gaat er erg veel naar de belasting, boekhouder en vaste lasten.
Als je dus een hus begint doe je dat echt uit hondenliefde en financieel is bijzaak, wij werken gewoon 8 uur per dag waarvan we er maar 3 aan het wandelen zijn en de rest zitten we in ons busje.
Daarnaast gaan er wel een aantal uur per week in intakegesprekken, administratie en onderhoud bussen zitten.
Waarom haal ik de negatieve punten naar boven, omdat ik erg veel mensen zie die een hus starten en er na een half jaar met een desillusie weer mee stoppen, omdat je gewoon niet rijk van een hus word.
Waarojm doe ik het dan nog, omdat ik nu met een glimlach en een goed gevoel thuiskom als ik gewerkt heb, en de honden altijd zo megadankbaar en blij zijn als ik ze op kom halen voor het speeluur met zijn/haar vriendjes, dat is voor mij goud waard Knipoog

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 07:51

Ik heb het jaren vrijwillig gedaan, gewoon alle honden uit de buurt opgehaald die ik kende en er mee naar het bos gaan. Dat deed ik toen in mijn vrije tijd. Maar het werden steeds meer honden, mensen vroegen of ik hun hond ook mee kon nemen en op een gegeven moment ben ik er geld voor gaan vragen.

Eerst had ik er nog een parttime baan naast, nu is het mijn werk.
Ik ben ook druk bezig om lid te worden van de Belangenvereniging en om nog allerlei cursussen te halen.
Ik heb wel de opleiding Dierverzorging gedaan, maar ik heb geen diploma. Ik heb veel ervaring met honden opgedaan tijdens stages en mijn ouders hadden ook altijd al een hondenoppas van 2- 10 honden voor in de vakanties.

Onderschat het alsjeblieft niet.
Het valt echt niet mee hoor.
Ik heb soms echt gedacht: ik stop er weer mee, dit wordt niets. Financieel wordt je er inderdaad niet rijk van. Je moet een bus hebben die aan eisen voldoen, zodat je honden veilig kunt vervoeren, wat heel belangrijk is.
Bedenk goed dat je de hond van andere mensen meeneemt. Een hond die door veel mensen als hun kind wordt gezien. Ik moet er niet denken dat er iets gebeurd met een hond van een ander. En als je veel kennis van honden hebt, dan kan je bijvoorbeeld gevechten aan zien komen en voorkomen.
Weet wat je moet doen als een hond gewond is geraakt? Of er is er één weggelopen? Want als dat midden in het bos gebeurd, heb je er altijd nog 5 honden bijlopen die je in de gaten moet houden (ik ga in kleine groepen van 5-6 honden).

Vergeet niet dat je een hele grote verantwoordelijkheid hebt over de honden van een ander.

Veel succes ermee!

www.dogs-wish.nl