Eergisteren stap ik om 19.00 uur buiten, nadat ik klaar was met mijn werk. Kom ik bij mijn auto, staat mijn deur open.
Er was dus ingebroken in mijn auto. Mijn oude jas (een naar paarden ruikende waxcoat), die over de pass.stoel hing was weg, de inhoud van mijn dashboard kastje was weg incl. mijn papieren en Ray Ban. Mijn goede jas (Levi's donsjack) lag er dus nog gewoon. Dus ik pislink naar de politie toe om aangifte te doen. Kon dus niet want er was maar 1 persoon, dus moest ik een of ander formulier invullen waar nav een pv zou worden opgemaakt. Ik heb verteld aan de politie dat ik wel een vermoeden had, wie hier de schuldige voor was, krijg je als commentaar "daar kunnen wij ook niet aan doen".
Het geval is namelijk dat het gebouw waar in ik werk in de beroerdste buurt van Baarn staat waar alleen maar tuig omheen woont. En iedere dag loopt dit tuig om het gebouw heen te zieken, ze dringen het gebouw binnen om dingen te jatten of te vernielen. Ze slopen dingen, schrijven teksten op de ramen etc. En wat ze meenemen pleuren ze doodleuk op straat weer weg. Ze gooien stenen tegen de ruiten (God zegene de persoon die dubbelglas heeft uitgevonden). Gooien bakstenen de parkeergarage in, je auto zal daar maar net staan. Ze maken obscene gebaren. Van de week waren ze aan het moonen tegen de schoonmakers en nu laten ze zelfs de voorkant zien. De struiken in de plantsoentjes zijn na de eennalaatste diefstal gedecoreert met videotape tape. Ook hier doet de politie niets tegen overigens. Ze zijn pas 1 keer langs geweest en dat was toen de brandweer is gekomen omdat ze brand hadden gesticht. Anyway, nadat ik dus aangifte had geprobeerd te doen ben ik naar huis gegaan, waarna mijn vriend samen met mijn zusje hier in de buurt is gaan zoeken. Ze zijn ook aangesproken door een heel aantal mensen uit deze buurt die wel redelijk normaal zijn en die zeiden allemaal hetzelfde, oh dat is die jongen van Ravenzwaaij van de Dahliastraat 3. Iedereen, stuk voor stuk. Ze zeiden er echter wel gelijk bij dat ze niet gingen getuigen want de familie Ravenzwaaij is afkomstig van 't kamp en dan weet je het wel. Mijn vriend + zusje hebben mijn waxcoat en papieren weer terug gevonden maar de stikdure zonnebril van nog geen paar maanden oud (m'n vorige ligt op de bodem van het IJsselmeer
) dus niet. Ik zweer jullie *hand op mijn hart*, als ik hem zie lopen met die zonnebril op dan sla ik hem al zijn tandjes uit z'n aso bek. Vanochtend belde dat mens van de politie dat ze nog een paar vraagjes had. Toen heb ik haar ook naam en toenaam van die jongen verteld, en de reden waarom men niet wil getuigen en dat ik hem niet met die bril moet zien want dan heeft hij een ernstig probleem. Nu gaan ze het onderzoeken.... Ik zag zelfs vanmiddag politieagenten langsfietsen.
Alleen komt dit niet door mijn aangifte maar door de aangifte van onze directeur die gisterochtend naar het bureau is gegaan om aangifte te doen van rascistische symbolen. Er is namelijk een hakenkruis op het raam getekend bij de kamer naast de zijne, en dat nemen ze wel hoog op. Stel je voor.........
Nog een voorbeeld, vorige week is er bij een collega een ruitje ingetikt en zijn er 4 dozen schoolboeken uit de auto gejat, die even later weer zijn teruggevonden in de bosjes van de speeltuin...... En zo gaat het hier dus dag in dag uit. En de politie? Die doet helemaal niets

Maar balen dat je je zonnebril kwijt bent zeg. Hoop voor je dat je hem op de één of andere manier nog terugkrijgt...
Goedschiks of kwaadschiks.