Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangerschap

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:35

faye schreef:
Toch vraag ik me af of diegenen die heel makkelijk abortus roepen zich realiseren hoever zo'n ongeboren kind na een paar weken al is in ontwikkeling. Ik snap best dat er omstandigheden zijn, maar sommigen roepen erg makkelijk, oeps, foutje komt me niet uit, later pas. We hebben het hier tenslotte niet over een wratje wat je weg laat halen.

Ik behoor in ieder geval niet tot degenen die gemakkelijk abortus roepen en ik vind het ook erg onrespectvol van mensen als ze dit te gemakkelijk doen. (Ik heb ooit gelezen dat Sinead O Conner het wel 3x!!!! gedaan heeft en dat maakte me best pissig op haar).
Ik krijg inderdaad ook wel eens de indruk dat er te gemakkelijk over gedaan wordt. Mij zou het niet zo gemakkelijk afgaan.

Anoniem

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 22:05

Ik zou het ook niet makkelijk vinden, maar zou het evengoed wèl doen.
Wij hebben vier gezonde kinderen waarvan de jongste nu 6 is. Ons leven is gericht op de kinderen die er NU zijn en, super-egoïstisch, we vinden dat we een heel compleet gezin en leven hebben waar geen baby meer in past.
Bovendien zijn de risico's mij iets te groot aan het worden, ik ben al bijna 40...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 22:17

Ik wil geen kinderen. Ik doe er alles aan om zwangerschap te voorkomen. Zou het toch gebeuren, dan laat ik het weghalen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 23:02

Prima schreef:
vikki schreef:
Prima, wat kan jij een ongelooflijke eikel zijn zeg!!! En wat een gejank dat je wordt betutteld en belemmerd in je meningsuiting, je mag hier je mening toch vrij uiten? En wie heb je in hemelsnaam zien BEPALEN wanneer je een slap praatje MOET houden... Ik heb iig alleen maar gezegd dat het ook wel eens leuk/ prettig kan zijn... En "lekker aborteren"... het is maar goed dat jij het nooit zal hoeven doen want lekker zal het vast niet zijn. Maar goed, Prima zou Prima niet zijn als hij niet af en toe met de botte bijl hakte...



Nee, jij bent een lekkere muppet. nou ik denk dat ik lekker ga Temmen hoor. *Tuut tuut tuut*.
JIJ, notabene vond dat zelf in je post en daarom is het afgesplitst!!!! Temmen om maar te temmen (een bepaald groepje mensen zal vast bovenaan staan die het meest drukt op die knop...) en betuttelen om te kunnen betuttelen. Iedereen kijkt er naar en doet er niets aan. Waar is toch die kotssmiley...oja, moest ook weer weg!!!


Ach, ik zeg tenminste nog dat ik TeM... ik kan het ook l'stiekem' doen... en het is blijkbaar wel heel moeilijk om het verschil te zien tussen "vinden dat er een slap praatje gehouden moet worden" en van mening zijn dat het soms beter is om bepaalde discussies in een 'ander' topic te voeren. Maar goed, ik ga verder geen tijd meer besteden aan uitleggen hoe ik hetgeen ik zei bedoelde en wat mijn preciese motivatie was om op de ! te klikken. Jij denkt maar lekker wat jij denken wil en jij vindt maar lekker wat jij vinden wil en dan denk en vind ik wel wat ik wil.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 23:15

faye schreef:
Toch vraag ik me af of diegenen die heel makkelijk abortus roepen zich realiseren hoever zo'n ongeboren kind na een paar weken al is in ontwikkeling. Ik snap best dat er omstandigheden zijn, maar sommigen roepen erg makkelijk, oeps, foutje komt me niet uit, later pas. We hebben het hier tenslotte niet over een wratje wat je weg laat halen.

Ik denk dat 99 % van de vrouwen echt niet makkelijk over een abortus denken! (je hebt altijd uitzonderingen).
Zelfs degene die nu "makkelijk" roepen "als ik ongepland zwanger word, laat ik het weghalen", zullen momenten van twijfels en afwegingen kennen, als ze in die situatie zitten...
Je hebt in Ned. god-zei-dank de keuze of je een (ongelplande/ongewenste) zwangerschap wil laten afbreken.
Wat voor de een een goede reden is om een zwangerschap te laten afbreken, is voor de ander absoluut geen reden.
Wat imo belangrijk voor een kind is, is de wetenschap dat hij/zij voor 100 % welkom is. Idealerwijze door beide ouders, maar zeker door de moeder.
Tuurlijk zijn merkkleertjes en 2-3 x per jaar vakantie voor het kind "Nebensache" en ik denk dat een niet zo super goede financiele situatie, vaak niet de hoofdreden is, waarom een vrouw besluit om de zwangerschap te laten afbreken.
Toen wij trouwden, hadden we schulden omdat mijn man zich in een bestaande firma had ingekocht. Als het aan mij had gelegen, was ik direkt na ons trouwen met de pil gestopt, maar mijn man voelde zich gewoon nog niet zo rijp voor een kind.
Een jaar later, was hij aan het idee gewend Knipoog . In die tijd ging het ook al goed met de zaak en was vooruit te zien dat we die schulden makkelijk af konden betalen. Voor mijn man was de wetenschap dat hij z´n kind financieel "iets" kon bieden, zeker belangrijk!
Achteraf gezien, ben ik zeker blij dat we niet ieder dubbeltje hebben moeten omdraaien. Hier bedoel ik niet mee, dat ik alles nieuw heb kunnen kopen oid, maar ik heb nooit moeten puzzelen of ik de luiers en voeding nog wel kon betalen. Maar... zelfs al hadden we het nooit breed gehad, was er toch wel een kind gekomen Knipoog .
Ik zou zelf om diverse redenen niet voor een abortus kiezen, maar als mijn dochter van 15 morgen thuis zou komen met de mededeling dat ze zwanger is, zou ik haar wel aanraden om de zwangerschap af te laten breken. Mocht zij besluiten om het kind te willen krijgen, zou ik haar daar natuurlijk ook in steunen.

Anoniem

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 08:30

Ellende schreef:
Faye: Ik moet eerlijk toegeven dat ik laatst toch behoorlijk 'geschrokken' ben toen ik foto's van foetussen zag van 3 maanden (?), in ieder geval de grens waarop abortus nog is toegestaan... Toch zou dat mijn mening niet veranderen: weghalen, hoe laat ik er ook achterkom. Ik wil geen kinderen, nooit niet, en nu al helemaal niet.



Ik ben niet per se tegen abortus, wel tegen opmerkingen als, ik laat het dan weghalen het is niet meer als een klompje cellen. Of: voor mij heel makkelijk, weghalen! Overigens denk ik wel dat meer als de helft die nu weghalen roept anders denkt als ze zwanger zijn (lang leve de hormonen Haha!)

Een ongeboren kind is al heel snel heel compleet, en ik vind het zeer kortzichtig, disrespectvol en onethisch om daar zo makkelijk over te doen.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 09:18

Wat is er kortzichtig aan? En ja tuurlijk zul je de nodige malen moeten nadenken voordat je écht zo'n besluit neemt. Alleen al van de dokter móet je een week nadenken.

Ik wil nu geen kinderen. Over 2 jaar ook nog niet. Ben pas 18, en zou in de catogorie tienermoeders vallen en ik geloof dat ze daar op bokt ook zo hun mening over hebben.
Iniedergeval; daarom slik ik de pil, en gebruik daar waar nodig is nog extra anti-concepti middelen. Dat is dan toch ook moord?

Anoniem

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 10:13

Charlotte schreef:
Iniedergeval; daarom slik ik de pil, en gebruik daar waar nodig is nog extra anti-concepti middelen. Dat is dan toch ook moord?


Ik geloof dat jij het principe van de pil niet helemaal begrijpt Clown

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 11:33

Even terug te komen op de vraag: wat zou je doen als je zwanger nu zwanger raakte. Clown Haha!

Ik zou het weg laten halen, dit omdat ik momenteel absoluut geen kind wil en ik heb het ook niéts te bieden. (studeer nog etc) Verder weet ik ook helemaal nog niet zeker of ik uberhaupt wel kinderen wil, dus dat valt allemaal nog wel te bezien. (even buiten feit om dat ik misschien ze misschien niet eens kán krijgen) Knipoog

Ik doe er alles aan om te voorkomen dat ik niet zwanger raak en gelukkig ook maar. (net zoals wat iemand zei over 3 x abortus laten plegen vind ik echt niet kunnen!) Boos! Boos! Dan let je maar wat beter op!

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 13:00

Ik was ook 3 maanden zwanger toen ik er achter kwam. Voor de mensen die dan nog serieus denken dat het niet meer is dan een klompje cellen wil ik wel een echo plaatsen. Eens zien wat jullie dan zeggen Lachen

Maar abortus of niet.
Ik zou nog steeds voor mezelf zeggen, nee. Ik hou het kindje.

Ik kan me ook best voor stellen dat sommige mensen voor een abortus kiezen. Een kind brengt natuurlijk wel je toekomst plannen in de war. Het is maar net of je die wilt aan passen of dat je ze zo wilt houden.

Gaby
Berichten: 3403
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 14:52

[naam] schreef:

Gaby:
Citaat:
Ik denk dat ik eerst een relatie van minstens 2 jaar of langer wil hebben, voordat de geslachtsgemeenschap in het spel komt.

Ik denk dat het een nobele gedachte is, maar ik denk ook dat dit in deze wereld amper meer te doen is.
---- Hoezo zou het niet te doen zijn Lachen ? Als ik geen seks wil, heb ik geen seks. En als die jongen daar niet mee akkoord gaat, dan heeft hij een probleem, want ik ga niet seksen puur om hem te plezieren. Als hij mij wil, dan wacht hij maar een poosje.

Citaat:
Ik heb ooit gehoord " Als je oud genoeg bent om vrijwillig seks te hebben, ben je ook oud genoeg om kinderen op te voeden ". Ik vind het wel een goede uitspraak, wat vinden jullie?

Ben ik met je eens in de zin dat je niet aan seks moet beginnen als je onder de.. laten we 16 zeggen - bent. Maar ik vind zeker niet dat je die statement moet gebruiken om te zeggen dat je verplicht een kind MOET krijgen als je zwanger bent. Je moet er wel alles aan doen om dat te voorkomen - volwassen en verantwoord gedrag mbt preventie - maar als het eens fout gaat moet het geen straf zijn. Gelukkig hebben wij hier in nederland de mogelijkheid daar iets aan te doen.

^Gelukkig wel, maar hoeveel mensen doen er aan Double Dutch?

Abortus vind ik zo wreed. Zo'n kind heeft al enkele levensfuncties. Ik vraag me af of mensn wel genoeg op de hoogte zijn over de mogelijkenheden als overyijdsbehandeling om de zwangerschap te stoppen of dat ze dat gewoonweg echt niet weten. Als je de zwangerschap eerder stopt, is het kind nog maar een paar stamcellen groot.

faye schreef:
Charlotte schreef:
Iniedergeval; daarom slik ik de pil, en gebruik daar waar nodig is nog extra anti-concepti middelen. Dat is dan toch ook moord?


Ik geloof dat jij het principe van de pil niet helemaal begrijpt Clown

De pil houdt geen soa's tegen en er is nog een kleine kans ( 0,02) op zwangerschap hoor! IK geef Charlotte groot gelijk dat ze aan Double Dutch doet.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 15:05

Ik denk dat Faye bedoeld dat anti-conceptiemiddelen geen moord zijn, omdat je juist tegengaat dat er een vruchtje/leven ontstaat.

Anders zou elke masturberende man een multimoordenaar zijn Knipoog

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 15:27

Tuurlijk snap ik het principe van de pil wel!

Ik gebruik de pil om een zwangerschap te voorkomen. De abortus gebruik je om een kind te voorkomen ( even heel crue gezegd ). Het niet willen van iets staat voor mij op een lijn. Dat betekend niet dat ik zeg dat een foetus van een maand nog niets voorstelt.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 15:29

Ook al zou ik ongepland zwanger raken, zou ik het toch houden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:23

Gaby schreef:
Ik heb ooit gehoord " Als je oud genoeg bent om vrijwillig seks te hebben, ben je ook oud genoeg om kinderen op te voeden ". Ik vind het wel een goede uitspraak, wat vinden jullie?

Ik zou het liever omdraaien:
als je oud genoeg bent om kinderen op te voeden ben je ook oud genoeg om seks te hebben.
Aangezien er veel kinderen al seks hebben.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:52

Joyckuh schreef:
Ik was ook 3 maanden zwanger toen ik er achter kwam. Voor de mensen die dan nog serieus denken dat het niet meer is dan een klompje cellen wil ik wel een echo plaatsen. Eens zien wat jullie dan zeggen Lachen


lieverd, het ging over twee a drie weken over tijd zijn Rolleyes
Ik ga er namelijk van uit dat ik er op tijd achter kom als ik zwanger raak.

Disrespectvol en onethisch Faye? Jouw woorden. Ik vind het disrespectvol voor een ander te zeggen dat ze er te makkelijk mee om gaan. Wat dat betreft sluit ik ,e bij Marreke aan.

Gaby
Berichten: 3403
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 18:05

Desiree schreef:
Gaby schreef:
Ik heb ooit gehoord " Als je oud genoeg bent om vrijwillig seks te hebben, ben je ook oud genoeg om kinderen op te voeden ". Ik vind het wel een goede uitspraak, wat vinden jullie?

Ik zou het liever omdraaien:
als je oud genoeg bent om kinderen op te voeden ben je ook oud genoeg om seks te hebben.
Aangezien er veel kinderen al seks hebben.

Maar is dat normaal? Ik vind van niet.
Een abortus is iets wat ik niemand toe zal wensen, maar het is wel iets dat bij erg jonge zwangere tieners al snel een optie is.

Om kinderen te krijgen, moet je seks hebben, ja. Om op jouw stelling terug te komen.
Maar ik vind het ronduit stom om als 14-jarige te seksen, het wellicht onveilig te doen en dan bij mam te gaan janken dat je leven verpest is
( Met uitzonderingen van ongelukjes, terwijl men zich aan Double Dutch hield).
Ik vind dat als seks hebt en je wordt zwanger, dat je dan financieel en emotioneel in staat moet zijn een kind op te voeden. En DAN mag je zelf uitmaken of je abortus pleegt (omdat je geen goede moeder zou kunnen/willen zijn) of dat je het kind houdt.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 19:31

Hoe ontzettend het niet op het juiste tijdstip zou zijn nu...ik zou echt heel erg blij zijn !!

Hij/zij zou echt van harte welkom zijn !!

Kyno

Berichten: 10438
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 20:02

Aangezien mijn leeftijd [16] zou ik op dit moment denk ik toch voor een abortus kiezen. Natuurlijk weet ik niet hoe het zal zijn als het me daadwerkelijk overkomt. Ik denk dat de kans dat dit bij mij gebeurd ook erg klein zal zijn aangezien ik altijd stipt de pil neem en we altijd condooms gebruiken. Maar toch, mocht het een keer voorkomen zou ik het ontzettend erg vinden, maar toch voor een abortus kiezen denk ik. Waarom? Omdat ik het kind totaal niks te bieden heb op dit moment. Bijvoorbeeld school, daar moet ik toch écht heen. Dus zit mijn moeder met het kind. Zoiets kan ik toch ook moeilijk van haar verlangen? Als ik een kind krijg wil ik er alle tijd voor hebben en hem/haar zélf grootbrengen en niet constant beroep doen op andere mensen.

Anoniem

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:47

als ik eraan denk nú zwanger te moeten raken (14 jaar Scheve mond ) maar dat geld evengoed totdat ik 20 ben ofzo, zou ik zoiezo abortus plegen. Ik heb het kind tótaal niets te bieden, als het een 'puber' wordt, ben ik net uit de puberteit Knipoog. Nee het kind zou het maar zwaar hebben bij mij... Scheve mond

daarbij wil ik gewoon zoiezo geen kinderen later, het trekt me niks, en op de een of andere manier wil ik het gewoon níet.. Als ik toch zwanger zou raken, weet ik ook niet zeker of ik het zou houden... maar dat gebeurt allemaal later, dat zien we dan wel.. ik weet alleen dat ik hoe ik er nu tegen aankijk gewoon géén kinderen wil, nu niet, nooit niet ...Lachen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:12

Trouwens, mocht mijn vriendin nu zwanger raken, dan zou ik het wel willen houden.

Caira
Berichten: 26077
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:15

Ook ik zou wil voorlopig nog geen kinderen. Wat voor mij dus ook zou betekenen dat mocht ik zwanger raken dan zou ik het laten aborteren.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 11:45

Als ik zwanger zou worden dan laat ik het weghalen (zeg ik nu, hoe ik dan ertegen aan kijk zou ik me nu nooit kunnen voorstellen denk ik)

Ik kan zo'n kind nou gewoon geen goede basis geven. En dan gaat het mij echt niet om dat ik wil dat mijn kind in merkkleding rond loopt! en dan gaat het mij ook niet over dure vakanties... dan gaat het mij gewoon om een redelijke thuishaven. En zelfs dat kan ik een kind nou niet bieden.

Ik doe nu nog middelbare school en ik wil gaan studeren, na mijn studie heb ik gewoon een veel betere basis!

Tuurlijk het kan altijd fout gaan, je kunt altijd een financiële moeilijkheden komen, maar dat word ook al een stuk moeilijker als zelfs de basis niet ok is.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:08

Ik vind het heel moeilijk te zeggen, nu besef je dat nog niet zo.
Ik ben 19, dus opzich niet super jong. Heb al meer dan 3 jaar een relatie, ga volgend jaar samen wonen.

Opvoeden zou wel lukken (doe zelf ook de pabo), mijn vriend zou me nooit verlaten (hebben het er vaak over gehad).
Zijn ouders zouden mij zo in huis nemen.

Zit dan alleen met mijn studie, maar als ik mijn propedeuse zou halen kan ik er makkelijk evene tussen uit.
Mijn vriend is bijna klaar met zijn studie.

Opzich dus geen mega ramp en ben gek op kinderen.
Liever nog even wachten, maar abortus vind ik toch geen fijn gevoel!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 23:24

Gaby schreef:
[Maar is dat normaal? Ik vind van niet.
Een abortus is iets wat ik niemand toe zal wensen, maar het is wel iets dat bij erg jonge zwangere tieners al snel een optie is.
[/quote]
Ik vind het ook niet normaal. Ze denken volwassen te zijn ,maar ze kunnen niet handelen als een volwassene als er iets mis gaat. De manier van omgaan met de partner is vaak nog echt kinderlijk, en als ze al zwanger raken hebben ze toch eigenlijk de ouders nodig om ze te helpen. Ze zijn gewoon nog niet zelfstandig.
Gaby schreef:
[
Om kinderen te krijgen, moet je seks hebben, ja. Om op jouw stelling terug te komen.
Maar ik vind het ronduit stom om als 14-jarige te seksen, het wellicht onveilig te doen en dan bij mam te gaan janken dat je leven verpest is
( Met uitzonderingen van ongelukjes, terwijl men zich aan Double Dutch hield).
Ik vind dat als seks hebt en je wordt zwanger, dat je dan financieel en emotioneel in staat moet zijn een kind op te voeden. En DAN mag je zelf uitmaken of je abortus pleegt (omdat je geen goede moeder zou kunnen/willen zijn) of dat je het kind houdt.
[/quote]

Yep, geheel mee eens. Maar ja, ik zal wel ouderwets zijn.