Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangerschap

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:48

vikki schreef:
Prima, wat kan jij een ongelooflijke eikel zijn zeg!!! En wat een gejank dat je wordt betutteld en belemmerd in je meningsuiting, je mag hier je mening toch vrij uiten? En wie heb je in hemelsnaam zien BEPALEN wanneer je een slap praatje MOET houden... Ik heb iig alleen maar gezegd dat het ook wel eens leuk/ prettig kan zijn... En "lekker aborteren"... het is maar goed dat jij het nooit zal hoeven doen want lekker zal het vast niet zijn. Maar goed, Prima zou Prima niet zijn als hij niet af en toe met de botte bijl hakte...



Nee, jij bent een lekkere muppet. nou ik denk dat ik lekker ga Temmen hoor. *Tuut tuut tuut*.
JIJ, notabene vond dat zelf in je post en daarom is het afgesplitst!!!! Temmen om maar te temmen (een bepaald groepje mensen zal vast bovenaan staan die het meest drukt op die knop...) en betuttelen om te kunnen betuttelen. Iedereen kijkt er naar en doet er niets aan. Waar is toch die kotssmiley...oja, moest ook weer weg!!!

manzano

Berichten: 23955
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:53

Misselijk

asjeblieft prima..........die is er nog steeds hoor

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:54

*grinnik*

Mogen we nu weer ontopic? Anders zijn er weer mensen die moeten Temmen
*LOL*

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:01

Wat ik zou doen? Poeh, werkelijk waar geen idee. Ik kan het nu wel zeggen, maar op het moment dat je daadwerkelijk zwanger bent krijg je toch een andere emotie erbij.
Ik ben er heel egoistisch in mss, maar het ligt bij mij ook heel erg aan hoe de situatie op dat moment is, of ik een relatie heb etc..als ik nu zwanger zou raken van zomaar iemand, is de kans groter dat ik het weg zou laten halen. Het scheelt dat ik nooit zwanger zou raken van "zomaar iemand". Ben nu 27 en de kans is groter dat ik het houd dan weg te laten halen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:08

Cassidy schreef:
Van mij mag je advovaat/rechter toevoegen hoor. En mij wordt nu ook heel veel duidelijk. Met zo'n instelling t.o.v abortus moet het dan ook niet moeilijk zijn om een moordernaar te verdedigen. Of had je je tot echtscheidingen willen beperken? Lips are sealed

Sjonge, wat een radicale instelling is dat zeg! Dus abortus is gelijk aan moord? Dat vind ik toch nog niet. Niet dat ik abortus goedkeur, maar ik zal het ook niet direct afkeuren. Ik snap dat mensen goede redenen kunnen hebben om een zwangerschap af te breken. En ieder met voor zichzelf kunnen beslissen.
Raar eigenlijk dat mensen zo faliekant tegen abortus kunnen zijn (gaat om ongeboren leven) en tegelijk vivisectie (op een wezen dat al op zichzelf staat) goed kunnen keuren. Dat staat namelijk lijnrecht tegenover elkaar. Het gaat ook om respect voor het leven. En een foetus is nog geen mens, voelt nog niet, heeft totaal geen bewustzijn.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:12

Inderdaad Desiree. Ik stop dat iets liever de mogelijkheid tot uitgroeien tot een kind, dan dat ik een kind laat komen dat niet gewenst is. Ik ben erg egoistisch in dat opzicht, maar ik denk niet dat ik mijn kind een goed leven kan geven als ik zelf het idee heb ' had ik maar...' en ' als zij er niet geweest was.. dan...'

Stukje van Cassidy vind ik wel heel erg overdreven. Wat een onzin zeg... je hoeft je persoonlijke frustratie niet op Manzano af te reageren Koe

manzano

Berichten: 23955
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:15

Laura schreef:

Stukje van Cassidy vind ik wel heel erg overdreven. Wat een onzin zeg... je hoeft je persoonlijke frustratie niet op Manzano af te reageren Koe


Dat gevoel had ik ook........wees blij dat er mensen zijn met ambities. Als iedereen bij voorbaat roept dat een opleiding er niet toe doet kunnen we net zo goed met z'n allen in bed blijven liggen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:18

manzano schreef:
....kunnen we net zo goed met z'n allen in bed blijven liggen.


En hoeveel kinderen zouden daar wel niet van komen... hihi Clown

manzano

Berichten: 23955
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:20

Laura schreef:
manzano schreef:
....kunnen we net zo goed met z'n allen in bed blijven liggen.


En hoeveel kinderen zouden daar wel niet van komen... hihi Clown

ligt eraan hoe lui we zijn Knipoog *LOL*

Anoniem

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:23

Toch vraag ik me af of diegenen die heel makkelijk abortus roepen zich realiseren hoever zo'n ongeboren kind na een paar weken al is in ontwikkeling. Ik snap best dat er omstandigheden zijn, maar sommigen roepen erg makkelijk, oeps, foutje komt me niet uit, later pas. We hebben het hier tenslotte niet over een wratje wat je weg laat halen.

manzano

Berichten: 23955
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:25

Het is maar net hoe je het zelf ziet natuurlijk.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:26

Het oeps foutje roepen is wel makkelijk ja. Maar op dit moment wil ik absoluut, en ook in de komende tijd niet, geen kinderen. Daarom kies ik bewust voor de pil en neem de verantwoordelijkheid om te zorgen dat die goed ingenomen enz. wordt.

Die keuze is net zo bewust als het niet willen van een kind Lachen

Anoniem

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:26

Jekunt het zien zoals je zelf wilt, feit is dat er met 6 weken (2 weken overtijd) al een hartje klopt .

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:54

Wat verandert dat aan mijn visie?
Dat het al 'iets levends' is? Mhh, ik zie dat meer als groeiend klompje cellen. Het lijkt nog in niks op een mens.

Roepen dat het 'moord' is? Dat is inderdaad een zienswijze. Ik vind niet dat je iets wat nog nooit leven heeft gekend buiten een baarmoeder het leven kan beeindigen. Het heeft namelijk nog geen leven. Voorkomen dat het tot leven uitgroeit is het eerder.

Moet er wel bij zeggen; alles beter voorkomen dan genezen, dat voorop. Maar mocht het ondanks alle preventie toch gebeuren dat je zwanger bent, vind ik niet dat je je keuze moet laten afhangen van mensen die je een schuldgevoel proberen aan te praten door te zeggen dat het moord is.

Anoniem

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:01

Laura,je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Verdiep je eerst maar eens in de ontwikkeling van een kind.

Josien_

Berichten: 9024
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:09

wat ik zou doen is makkelijk laten weghalen ik moet nou en de komende jaren echt niet aan een kind denken misschien wel nooit maarja dat kan natuurlijk veranderen

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:17

faye schreef:
Laura,je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Verdiep je eerst maar eens in de ontwikkeling van een kind.


Faye, doe niet zo denigrerend. Ik weet best waar ik het over heb (misschien niet de complete medische feitjes - maar dan nog) imo weet ik voldoende om mijn beslissing te maken. Dat jij iets anders zou doen, jouw keuze. Om dan maar meteen te roepen dat ik niet weet waar ik het over heb is precies wat ik bedoel in mijn laatste zin van mijn vorige post. Dank je voor de illustratie Clown

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:24

trisca schreef:
Cassidy schreef:
Wat een kind nodig heeft is een geborgen thuishaven (met of zonder partner) en iemand die de tijd voor hem neemt om lekker te gaan knutselen, zeepkisten bouwen of pannekoeken bakken. En in deze maatschappij ontbreekt het daar maar al te vaak aan. Men wil altijd meer, groter, men wil dat huis en die tweede auto en duur op vakantie gaan. Maar het kan heel goed met minder.

Een kind krijgen is een geschenk, kinderen NEEM je niet, die KRIJG je. En er zijn er genoeg die ze niet kunnen krijgen.



Super verwoord, en ik kan dat op moment dus niet Knipoog Maar ik denk niet dat je een kind moet houden omdat er genoeg mensen zijn die ze niet kunnen krijgen


Helemaal mee eens!!


Op dit moment zou ik het toch doen en ben nog maar 18....om de volgende redenen:

- heb al een relatie van 2,5 die al veel te voorduren heeft gehad mede door mijn situatie.
- mijn moeder is er als ik wacht niet meer bij (uitzaaïng kanker, gaat niet zo goed; we denken dat ze kerst niet mee meemaakt).
- ik denk dat ik het kind een redelijke situatie kan geven; voorlopig bij mijn moeder nu ze nog uit de voeten kan. Mijn schoonmoeder werkt halve dagen. Ben zeer zelfstandig, dus makkelijk thuisstudie of whatever. Ik heb een hoop vermogen dat verkocht kan worden als het moet (nieuwe trailer, auto; kan op fiets naar stad en mijn pa heeft nog auto en ben nog thuiswonend, dus loopt wel los, ect).


Maar het gaat mij er vooral om dat mijn moeder er nog bij zal zijn...of net niet... maar weet dat het goed komt...nog samen dingen doen die ik later met haar hoort te doen (zoals zwanger zijn, winkelen, trouwjurk ect).

Ook als ik het geld had gehad, dan had ik graag getrouwd voordat mijn moeder er niet meer zou zijn. Wel jong, maar wil de kans hebben om met haar mijn 'dag' te regelen; samen trouwjurk enzo uitzoeken.

Mijn buurvrouw heeft haar moeder verloren op haar 13de en heeft het nog steeds moeilijk met de mooie moment (pas 2de kind gehad, pas getrouwd).

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:55

ik ben 19,ben aan de pil en heb 2 jaar een relatie,
mocht ik ongepland zwanger raken denk ik dat ik het zou houden,
moeder gevoelens zijn bij mij al aanwezig,

Het is mijn kind,
mocht mijn vriend daar niet achter staan,dan houdt ik het toch,ongeacht wat hij daar van denkt..

maar om daar nu over te beslissen lijkt me een beetje moeilijk,
op het moment dat het je overkomt krijg je de echte dingen pas op je kop..

hoe doe je het financieel,
hoe doe je het met je partner die er wel of niet is..

je hormonen gieren door je lijf,
het lijkt me een moeilijke keuze,

maar ik zou mijn kind laten komen en het een veilig en onbezorgd leven gunnen !

Anoniem

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 19:21

Ik hèb die keuze moeten maken, acht jaar geleden. Ondanks de pil toch zwanger geraakt en wij hebben gekozen om het kindje te laten komen. Sterker nog, vanwege het leeftijdsverschil met de twee oudste kinderen hebben wij daarna bewust gekozen om nog een vierde kindje te krijgen.

Zou ik echter NU ongepland zwanger raken dan zou ik voor een overtijdbehandeling kiezen (of desnoods abortus als ik het te laat ontdek).

Anoniem

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 19:32

Laura schreef:
faye schreef:
Laura,je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Verdiep je eerst maar eens in de ontwikkeling van een kind.


Faye, doe niet zo denigrerend. Ik weet best waar ik het over heb (misschien niet de complete medische feitjes - maar dan nog) imo weet ik voldoende om mijn beslissing te maken. Dat jij iets anders zou doen, jouw keuze. Om dan maar meteen te roepen dat ik niet weet waar ik het over heb is precies wat ik bedoel in mijn laatste zin van mijn vorige post. Dank je voor de illustratie Clown


Door je opmerking dat het slechts een kompje cellen is kom je in ieder geval niet erg intelligent over. Je bent bovendien zelf ook niet veel meer dan een klompje cellen hoor! Clown

Gaby
Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 19:56

Als ik nu zwanger zou raken, zou dat komen doordat ik verkracht zou zijn. Ik wil niet met het kind van mijn verkrachter rondlopen, dus ik zou een abortus laten plegen.

Ik denk verder niet dat ik voorlopig voor de keuze wel-geen abortus zal komen te staan. Ik denk dat ik eerst een relatie van minstens 2 jaar of langer wil hebben, voordat de geslachtsgemeenschap in het spel komt. Krijg je hopelijk ook geen gedonder met zo'n banketstaaf die gaat voor de lusten en en zich van de lasten onttrekt. Hoewel ik ook wel voor geen geslachtsgemeenschap tot de huwelijksnacht ben.

Ik heb ooit gehoord " Als je oud genoeg bent om vrijwillig seks te hebben, ben je ook oud genoeg om kinderen op te voeden ". Ik vind het wel een goede uitspraak, wat vinden jullie?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:30

faye schreef:
Door je opmerking dat het slechts een kompje cellen is kom je in ieder geval niet erg intelligent over. Je bent bovendien zelf ook niet veel meer dan een klompje cellen hoor! Clown

Nou dan, dan is mijn opmerking toch geheel waar?
Rolleyes Ik vind het jammer dat je geen respect kan opbrengen voor mijn zienswijze en mening.

Gaby:
Citaat:
Ik denk dat ik eerst een relatie van minstens 2 jaar of langer wil hebben, voordat de geslachtsgemeenschap in het spel komt.

Ik denk dat het een nobele gedachte is, maar ik denk ook dat dit in deze wereld amper meer te doen is.

Citaat:
Ik heb ooit gehoord " Als je oud genoeg bent om vrijwillig seks te hebben, ben je ook oud genoeg om kinderen op te voeden ". Ik vind het wel een goede uitspraak, wat vinden jullie?
Ben ik met je eens in de zin dat je niet aan seks moet beginnen als je onder de.. laten we 16 zeggen - bent. Maar ik vind zeker niet dat je die statement moet gebruiken om te zeggen dat je verplicht een kind MOET krijgen als je zwanger bent. Je moet er wel alles aan doen om dat te voorkomen - volwassen en verantwoord gedrag mbt preventie - maar als het eens fout gaat moet het geen straf zijn. Gelukkig hebben wij hier in nederland de mogelijkheid daar iets aan te doen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48443
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:34

ik zou het kindje absoluut houden. Ik zit er absoluut niet om te springen hoor, als ik nu een kind zou krijgen (daarom gebruiken mijn vriend en ik pil en condoom), maar gebeurt het... dan gebeurt het, en dan is het kind meer dan welkom.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:45

Faye: Ik moet eerlijk toegeven dat ik laatst toch behoorlijk 'geschrokken' ben toen ik foto's van foetussen zag van 3 maanden (?), in ieder geval de grens waarop abortus nog is toegestaan... Toch zou dat mijn mening niet veranderen: weghalen, hoe laat ik er ook achterkom. Ik wil geen kinderen, nooit niet, en nu al helemaal niet.

Citaat:
" Als je oud genoeg bent om vrijwillig seks te hebben, ben je ook oud genoeg om kinderen op te voeden "

Hier zit een heleboel waarheid in denk ik, maar in mijn geval is het géén kwestie van kunnen, ik wíl gewoon geen kinderen. Noem me egoïstisch, maar ik denk dat m'n niet-toekomstige kinderen alleen maar blij zijn dat ze nooit geboren worden. Sex heeft voor mij absoluut niet als doel om kinderen te krijgen. Het is eerder een vervelende bijwerking Lachen Ik doe er gewoon zoveel mogelijk aan om die bijwerking te voorkomen.