katten en Bokt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 13:36

Voor onze kat Loekie hebben we het werkwoord spoekelen verzonnen. Hij heeft 3 standen waarin hij kan staan, de slaapstand, de knuffelstand en de spoekelstand, dan gaat hij dus als een gek door het huis. Hij maakt de kasten in de keuken open, ook de koelkast, dus die deuren moeten we vastzetten met kurken. Als hij het ergens niet mee eens is bijt hij meteen, maar hij kan ook heel lief zijn (als hij slaapt }> ).
Helaas kan hij niet met mijn konijnen omgaan, hij blijft jagen.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 13:37

Het is gewoon een rare kattengewoonte om een ander iets niet te gunnen... Imo hoort een kat geen rauwkost te eten, maar daar gaan we weer..... jij doet het, dus hij moet ook. Kattebrokjes?, *Neuh, doe mij maar een stukske paprika, vink veeeeeeeeeeel lekkerder* Gaaaap

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 13:40

Hij mag het ook niet!!!

Allen als wij bezig zijn met de tafel afruimen kruipt hij heel voorzichtig op de stoel om de borden af te likken Vork

We hebben hem al aan zijn verstand gebracht dat jatten helemaal uit den boze is als wij zelf nog aan het eten zijn!!!

sperziebonen schijnen btw ook heel lekker te zijn Verward

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 13:43

Wij hebben een Noorse boskat: Gijs. Hij is nu 11 maanden en nu al veel groter dan de andere katten. Cool
Verder hebben we nog Taigy, een grijze pers, en Droppie, een zwarte huis tuin en keuken kat. Schijnheilig

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 13:47

ja maar Sjuimpje, wat is er nou leuker voor een kat dan jatten, ha ha

ons Tijgertje stoort ook in goede telefoongesprekken, dan heeft mevrouw niet de volle aandacht, dus ........ je krijgt gewoon een klats in je gezicht, kijkt daar zeer streng bij en denkt waarschijnlijk dat je het nog begrijpt ook.
Zingen mag ik ook al niet, jahoor een klats in je gezicht met een blik van Grow Up, ha ha Haha! Haha! Haha!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 14:09

Corrigeren heet dat Haha! Ik heb namelijk wel eens ergens gelezen dat 'jij' in de ogen van je kat hopeloos en zielig bent. Mijn kat doet dat idd ook heel vaak. Dan kan hij je heel meewarig aan zitten kijken en dan zo dat je er van zou gaan blozen Bloos uit schaamte voor waaar je mee bezig was.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 14:26

Op dit moment heb ik (schrik niet) 9 katten. Dat komt omdat er hier nog drie jonge dieren van een paar maanden oud rondlopen die eigenlijk weg zouden moeten. Maar het wordt steeds moeilijker om afstand van ze te doen omdat ze zo grappig zijn. Ik heb mezelf echter 6 katten als limiet gesteld dus...........

Onze cyper Grover is twaalf jaar en heeft een auto-immuumziekte waardoor hij een enorme bloederige bobbel op een voetzool heeft. Die springt nog wel eens open en dat is behoorlijk goor. Maar verder lijkt hij het nog naar zijn zin te hebben. Zolang het met hem goed gaat neem ik de bloedvlekken maar voor lief.

Gotcha is de enige die in de woonkamer mag. Die is ook al oud en klimt inderdaad meestal op schoot als ik achter de computer zit. Of hij gaat lekker achter me liggen waardoor ik letterlijk op het puntje van mijn stoel zit Haha! . De rest woont in de keuken, buiten en op stal. Helaas is de keuken favoriet, vooral als we gaan eten Lachen . Laatst zat ik een keer alleen te eten aan de keukentafel en op elk van de overgebleven vier stoelen zat een kat te wachten of ze ook iets zouden krijgen. Ze kunnen zo vreselijk zielig kijken dat je acuut een schuldgevoel krijgt als je het alleen opeet.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 14:29

is dit wel iets hippisch??

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 14:30

Mytens schreef:
is dit wel iets hippisch??


nee dus een SLOTJE!!!!!!!!!!!!!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 14:33

Ja, absoluut. Haha! Mijn poek is van origine boerderijkat dus bedoeld om muisjes te vangen. Toen ik hem bij zijn mamsie zag lopen waren we spontaan verliefd op elkaar dus nu is ie van mij maar nog steeds op de boerderij om muizen te vangen. Alleen hij doet het part time, en de rest van zijn broers, zussen, neefjes en nichtjes full time. 't Is heel hippisch. Okay, wij hebben geen paarden vooralsnog alleen rundvee.... Dus eigenlijk heb je wel gelijk. Schijnheilig

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 15:07

Hoezo katten horen geen groente te eten. waar jagen ze op in het wild?konijnen, so far so good.
Wat slopen ze het eerst uit het konijn?
De maag, oke!
en wat zit er in een konijnenmaagje?
......

Goed zo!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 15:10

Ja maar, een konijn eet worteltjes en boerenkool... Toch? Mijn kat lust dat niet hoor (boerenkool althans)

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 15:17

ik heb een ECHTE bokt-kat!ik heb snowbobbin namelijk GEKREGEN van sonja van bokt...........lieffffff he?
snow heeft zelf nog nooit gebokt want hij mag niet naar binnen bij het arbeidsbureau(GRIN)maar de tv vind ie wel helemaal te gek.springt de hele tijd tegen de beeldbuis aan als er wat op beweegt.....gekke kat!

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 15:56

mijn katten eten sperciebonen, bloemkool, noem maar op. lekker gezond.In veel katteblikjes zit ook groente. Missy gaat helemaal uit haar dak van olijven, lijkt net of ze stoned is Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 18:40

Mickey (zo heet mijn kat) vind ook altijd dat hij te weinig aandacht krijgt. Hij klimt dan op het bureau en blijft zet zo lang duwen en frutten todat ik niet meer kan bokken en alleen hem nog maar kan vertroetelen.
Ook als ik naar Laiser ga kan hij me heel "boos" Schijnheilig aankijken. Maar als ik dan thuis kom kletst hij de oren van me kop en gaat meteen klaar liggen om geaaid te worden.
Mickey wacht me ook altijd op als ik van mijn werk kom. Hij zit dan op een biels in de tuin en zodra ik mijn auto geparkeerd heb komt hij naar me toe en begint te kletsen.
Dit is Mickey:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mickey op 25-01-02 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 18:42

Zo heb je die kat met zijn kop onder de scannen gehouden ofzo?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 18:44

Mytens schreef:
Zo heb je die kat met zijn kop onder de scannen gehouden ofzo?
Lijkt er wel op hè! Schijnheilig

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 20:38

Wij hebben 3 katten.
Siepie, dat is mij kat (de aaaallerliefste Lovers Lovers )
Loekie, die is van mijn zusje
en Becky, die is van ons allemaal hihihihi.

Loekie en Becky liggen altijd erg graag op de computer.

Hier zie je Loekie
Afbeelding

Af en toe ligt ze met haar poten of staart voor het beeldscherm.
Lekker onhandig.

Becky ligt nu op schoot, met haar koppie op mijn arm...heel erg lief, maar het typt zooo lastig... *LOL* *LOL* *LOL*

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 21:14

Eigelijk....... Heb ik een hekel aan katten! Vond het helemaal niets. Wat moet je nou met een kat?? Luisteren niet, hebben scherpe nagels, die ze te pas en te onpas gebruiken, en niet te praten over hoe ze ruiken!! Blegh!!

*LOL* En wat heb ik sinds afgelopen zomer?? Juist ja, een katje Haha!
Kon het arme ding ook niet laten verrekken en toen ze eenmaal thuis was, was ik verkocht. Lovers
En ik moet zeggen, ik was voorheen erg bevooroordeeld. Want ik ben helemaal gek van dat kleine ding. (Groot ondertussen alweer *LOL* )

Ze kent nog bijna geen echte kattenstreken, of kent ze misschien wel maar voert ze niet uit. Echt voorbeeeeeldig is ze!
(noujaaa... nu ben ik ook weer bevooroordeeld Haha! )

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 21:40

Ik heb 1 kat mickey,die heb ik anderhalfjaar geleden uit het asiel gehaald toen ik bij mijn vriend ging wonen.
Het is echt een binnenkat en een echte zeikmuts.
Als ik thuis kom en de benedendeur opendoe loopt ze al te mauwen,kom ik boven geeft ze een heel orkest,dan loopt ze naar haar voerbakje want dan wil ze eten,als ze dan klaar is komt ze bij mij zitten en wil er dan niet meer vanaf(tussendoor brabbelt ze vrolijk verder Verward )
Als ik ga plassen doet ze de deur open kijkt me aan mauwt en gaat zelf op de bak Verward
Als ik naar bed ga moet ik het dekbed optillen zodat zij er makkelijk onder kan,ook moet ik dan op mijn rechterzij liggen,owee als ik op links lig dan tikt ze 20 keer tegen mijn rug dat ik om moet draaien.
Het konijn heeft geen rust gaat ze voor de kooi zitten en heel schijnheilig met haar pootje door de tralies heen tikjes geven,met als gevolg dat we vorige week bij de dierenarts zaten omdat het konijn had terug gekrabt,en mickey een dik ook had.
En inderdaad als ik computer gaat ze heel lief van der met 13 kilo op het toetsenbord liggen,omdat ze ander geen aandacht krijgt.

Maffe poezenbeesten allemaal Haha!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 22:01

De poesjes van mijn zus zijn 15 weken ofzo.
Eentje gaat altijd op mijn schoot zitten en kijkt dan gezellie mee op bokt.

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 23:38

wij zelf hebben 6 op dit moment hahaha en ik noem ze altijd de katten bende hier
en wat ze allemaal wel niet uitspoken ,zo springen ze alle deuren in het huis open en deurkrukken omzetten helpt ook niks want ook daar hebben ze een truc voor zo van jij springt en gaat ertegen aan duwen dan dus ik wel even van onderen Frusty
gevolg zo doen wij elke avond meer de deur dicht dan dat we rustig zitten op de bank en slaan de gaskachels regelmatig op tilt
ze slepen me van alles mee muizen ,vogels ,mollen ,en ergst wat de kat ooit meegenomen heeft was een hele dikke woelrat en ik maar denken dat die een konijn uitgemoord had vanwege de vachtkleur en de grootte totdat ik die rattestaart aan de andere kant zag hangen blehhhhhhh
Muis onze grijze kat vind paardebiks uit de voerbak van de paarden wel heel lekker vooral de olie die er op zit ,dalia het paard schrok zich laast een hoedje toen ze ipv een hap biks opeens een een grijs velletje te pakken had,ze had de kat niet gezien die zat helemaal in de voerbak verstopt en de kat had niet in de gaten dat het paard al in de box was gearriveerd van buiten hahaha
En je zou toch zeggen dat Muis van de vliegles van leila wat geleerd zou hebben (die heeft haar vorig jaar met haar gebit opgepakt en wel 2 meter door de lucht heengeslingerd waarbij ik meer geschrokken was dan de kat geloof ik ,leila had net haar veulen en was even niet te genieten)
nee muis is geen bange muis voor de paarden dat zijn toch een soort van hele grote poezen????
en zo halen ze me wel meer grapjes uit
je blijft lachen met ze en is heel gezellig sávonds al die katten die boven op de bank als een soort kussentje in je nek liggen hahha

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 01:02

Ik heb 2 katten. 1 lapjeskat en een rode kater

Vroeger hadden we ook al een rode kater, die heette Tommy maar die was met drie jaar overgereden Huilen . Toen kreeg Simba (de lapjeskat) een nestje waar weer een rode bij zat. Ook die rode kater hadden we weer Tommy genoemd. Dus toen hadden we weer een rode kater en een lapjeskat. Maar ook die Tommy werd weer overgereden toen ie drie was Huilen Nu hebben we WEER een nieuwe rode kater genaamd Tommy en hij leeft nog. Drie keer is scheepsrecht, hij zit nu in z'n derde jaar dus hopen......

Simba is heel erg alert en slim en soepel. Klimt overal in, springt overal op. Als ze naar binnen wilt klopt ze met haar pootjes tegen de schuifpui (ja echt waar!) en als we dat niet horen springt ze gewoon met vol gewicht er tegenaan! En ze is vreselijk bekakt! Ze denkt dat ze van adel is, dan zit ze in het gras met 1 poot omhoog haha echt grappig.

Tommy is een klungeltje en die gooit alles om en valt overal uit. Is al een keer in de vijver gevallen, als ie in een boom klimt valt ie er weer uit, springt tegen de spiegel maar het is wel een lieverd.

Het zijn twee schatten! Ook al is de ene een beetje dom en heeft de andere kattenkapsones Haha!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 09:03

Wij hebben er negen. Vijf bij de stal en 4 bij huis. De katten bij de stal zijn prettig gestoord, eentje gaat vaak met me mee in de auto om de paarden in de grote wei te voeren en de andere rent altijd achter me aan als ik aan het paardrijden ben in de bak. Op een gegeven moment wordt ie dan moe en gaat in een hoekje op een ton zitten wachten tot ik klaar ben. Vanaag ben ik trouwens onder uit gegaan met Perry omdat ie struikelde over twee van mijn katten Haha! Ik zat net in draf op de volte, komen er twee katten aangescheurd. Perry kon niet meer stoppen en wat ie deed weet ik niet maar volgens mij trok ie iets van 4 benen tegelijk op om ze te ontwijken. En toen lagen we plat op de grond....paard getekkeld door twee katten, hoe diep kun je zinken *LOL* Maar wel heel lief van Perry dat ie zo`n moeite deed ze te ontwijken! Mijn katten gaan trouwens nooit uit de weg voor m`n paarden. M`n paarden stappen gewoon over ze heen als ze weer eens in de weg zitten. Zelfs Elena weet inmiddels hoe ze over mijn katten moet stappen! Perry is favoriet bij mijn katten. Hij is nl. ontzettend lief voor ze. Ze mogen in z`n staart klimmen en op zijn rug liggen. Als Per ligt te pitten in de wei en hij heeft een deken op dan liggen er soms ook een paar katten op z`n rug, echt poepig Lovers Verder kunnen er 3 paardrijden. Als ik met m`n paard bij een hek ga staan en ik roep ze dan klimmen ze via het hek bovenop m`n paard (zodra ik ga stappen flikkeren ze er vaak af) Heb ik maffe katten of gewoon maffe katten? Haha!

xxFiekexx

Berichten: 539
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 11:33

ik heb 4 katten. Echt liefies! Lovers