acties voor goede doelen (heel graag mening))

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Is er animo voor om acties te houden en/of aan acties mee te doen voor het goede doel?

Ja! Dit lijkt me geweldig, ik zou zelfs wel bereid zijn te helpen met de organisatie ervan!
1 (9%)
Ja! Onwijs goed idee! Ik zal zeker een actie aanbieden en/of deelnemen aan een actie!
1 (9%)
Ja! Ik vind het een erg goed idee en hoop dat het uitgevoerd zal worden!
7 (63%)
Nee! Ik vind het geen goed idee.
2 (18%)

Totaal aantal stemmen: 11

_Simone

acties voor goede doelen (heel graag mening))

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 13:37

Omdat ik bang ben dat niet zoveel bokkers mijn topic op Bokt voor Azie lezen, wil ik jullie hier vragen om te reageren op het volgende:

Is er animo voor om acties te houden en/of aan acties mee te doen voor het goede doel?

Ik denk hierbij dus aan het door te laten gaan van de veilingen net als voor Azie maar dan voor andere goede doelen?
Aan Azie is - naar mijn mening - door heel de wereld namelijk overdreven veel aandacht besteed in vergelijking met andere rampen. Er gebeuren namelijk constant rampen waar we niks van horen en er gebeuren dagelijks dingen die minstens zo verschrikkelijk zijn en daar horen we nauwelijks iets van.
En omdat het een paardenforum is, lijkt het me goed om dan veilingen te houden voor een natuurdoel, zoals Brooke of het Wereld Natuur Fonds.
Mijn voorstel is dus om een subforum hiervoor open te houden, zodat mensen het hele jaar door veilingen kunnen openen en op veilingen kunnen bieden waarvan de opbrengst naar het goede doel gaat.
Natuurlijk zal ik dan ook gelijk met een veiling beginnen, welteverstaan met een strandrit.
Lijkt dit jullie niet wat? Ik denk namelijk dat het aanbieden van ritten of iets bijzonders altijd wel leuk blijft.
Hoop dat er animo voor is, laat vooral je mening horen! De moderators moeten namelijk weten of er animo voor is, als dat er is kan er wellicht zoiets geregeld worden!

(dit is naar aanleiding van het topic: viewtopic.php?f=79&t=392661&hilit=)

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 19:51

niemand??

Zazoo

Re: acties voor goede doelen (heel graag mening))

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:29

ik vond het idee van veilingen hartstikke leuk en ik vond het superjammer dat ik het pas zag toen het al over was. het lijkt me hartstikke leuk als het het hele jaar doorgaat.

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 14:15

Okeej, degenen die gestemd hebben in ieder geval alvast erg bedankt!

Ik zal het topic ook even doorgeven aan een moderator! Nogmaals bedankt, en andere bokkers: laat je stem horen he!

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 18:39

En? gaat er nog iets van deze actie komen.
heb namelijk vandaag een uitzending gezien op de tros van brooke hospital en ben er zeer door aangeslagen!

Deze dieren en mensen moeten geholpen worden!

voor meer info:

http://www.brooke.nl/index2.htm

Afbeelding

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 21:33

continue lijkt me geen goed plan, dat maakt het ook niet meer overzichtelijk lijkt me. als je het echt vaker zou doen zou ik het echt maximaal om de maand doen(1 maand wel, 1 maand niet) om het nog speciaal te houden. al denk ik dat 2 of 3 keer in het jaar meer dan genoeg is om ook nog maar iets op te brengen...
maar het lijkt mij in ieder geval super om voor bv. brooke nog een keer zo'n grote actie te houden.

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 10:21

Er is niet echt veel interesse voor nee; de moderator die ik gepb't had zei dit topic in de gaten te houden, en aangezien er maar een paar mensen gereageerd hebben, is er niks van gekomen.
Ik vind het erg jammer, want ik zou echt af en toe gewoon een rit aanbieden. En af en toe in het jaar vind ik ook goed, maar het lijkt mij makkelijker om gewoon te kunnen kijken en aanbieden wanneer het jou uitkomt en dan misschien de opbrengst van 2 a 3 maanden telkens - via poll bijvoorbeeld, of aangeven naar welk doel het gaat door uit een paar opties te kiezen - naar het goede doel te storten.

Dus wat mij betreft mag er nog steeds zo'n forum komen, maar ik vraag me af of dat er van kan komen...

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 22:07

Oud topic, maar echt een reuzegoed idee lijkt me.
Als we gewoon iedere maand een goed doel pakken en mensen hun diensten of producten daarvoor aan laten bieden en tegelijk een poll laten lopen voor het goede doel van de maand daarop dan moet dat gaan lukken. Ik wil me eventueel ook wel kandidaat stellen om een rekening te openen hiervoor en iedere maand het bedrag naar het goede doel over te maken, maar daar moet natuurlijk wel genoeg vertrouwen voor zijn, dat is een belangrijk punt.

Ik vind dat we met z'n allen altijd sterker staan dan alleen toch en we mogen best eens gezamenlijk nadenken over mensen, dieren, planten en noem maar op die echt geholpen moeten worden!

_Simone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 13:05

Dankje!

Ik vond het zelf eigenlijk ook een heel goed idee en wilde me er ook echt voor inzetten, met het enorme succes met het Azieforum toen, moet een gedeelte daarvan toch ook hier weer in terug kunnen komen! Maar toch was er niet echt bepaald belangstelling voor, dat vind ik gewoon heel jammer want op die manier maak je je niet echt sterk voor zo'n forum.

Prissey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:21

Het lijkt me een heel erg goed idee vooral voor het brooke hospital. ik heb wel intresse en ga er zeker me akkoort

_Simone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 15:37

Brooke hospital lijkt me inderdaad een ontzettend goed doel om op bokt wat voor te doen ja! En WSPA, daar doen ze wel voor alle dieren wat, maar ook zeker voor paarden. En zulk soort goede doelen zouden dan in de poll kunnen komen.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:36

Ik heb ook in het azie forum al wel eens een dergelijk idee voorgesteld, maar toen werd mij gezegt dat het allemaal mis was gegaan met betalingen e.d. en dat het daarom eenmalig bleef, want ik wilde destijds iets voor Pakistan doen, maar goed dat was dus heel erg verkeerd gedacht van mij.
Maar mij lijkt het echt dat het kan en ik wil best de betalingen regelen. Mensen die hun belofte om te betalen niet nakomen worden dan gewoon van bokt verwijderd ofzo??? dan hadden ze maar niet moeten bieden. Kan me sowieso niet voorstellen dat iemand niet zou betalen zeg! Het aat om het goede doel, dan haal je het toch niet in je hoofd om te gaan bieden zonder te betalen, daardoor is iemand anders teleurgesteld die het wel had gewilt en je zorgt ervoor dat er minder geld naar het goede doel gaat dan had gekunt!

Riddikulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:08

Ik vind het een heel goed idee van je. Zeker voor die brooke foundation. Daar heb ik één keer een documentaire van gezien, die echt mn hart deed breken. Ik stem dus voor

_Simone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 15:35

Super! Nou, misschien kunnen we dit onderwerp opnieuw onder de aandacht brengen dan? Als er meer animo voor is willen de moddies het dit keer wellicht wel regelen! Dus zal ik een nieuw topic plaatsen aangezien deze al heel oud is of de voortgang van dit topic zelf gewoon in de gaten houden?

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:19

Wij hebben bij QUARTERHORSES een veiling opgezet voor BROOKE !
[QVB] QUARTERHORSES voor BROOKE !

Zie hier : QUARTERHORSES Western Forum

Dus heb je iets aan te bieden of misschien is er iets wat je graag wil hebben ??

Doe het voor BROOKE en steun de dieren !

Groetjes Sammy Jo alias Miss Reining

_Simone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 20:32

Wat goed!! Dat is inderdaad precies wat ik bedoelde voor op bokt ja, geweldig!! Nu kunnen we natuurlijk allemaal lid worden bij Quarterhorses, maar is het niet mogelijk om op het grootste forum van de Benelux ook zo'n forum te openen? (we hebben nu een voorbeeld )

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:08

Ik cind het een goed plan om weer zo'n soort veiling te doen maar dan voor een ander doel.
Ik denk alleen wel dat de biedingen minder hoog oplopen als je het forum het hele jaar open houdt. Dan zou ik kiezen voor bijv. 1 of 2 maanden.

Ik stel de frummels trouwens weer beschikbaar... is me goed bevallen!

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:58

VMR -> AM

SuusJa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:32

Ja opzich, maar dat we het dan wel op paarden richten zolang er geen rampen zijn zoals azie. We zijn tenslotte een paardenforum. Dat van brooke hospital is opzich wel een goed idee!

Edit: aan foto van paard te zien, neem ik aan dat het een kliniek is voor paarden?

_Simone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 19:33

Ja klopt, in principe voor Brooke ja, dat lijkt me voor Bokt de beste keuze!

@laura2span: Het zal inderdaad niet zo hoog oplopen als bij Azie denk ik, maar ik vraag me af of dat erg is. Aan de ene kant blijf je dan misschien kleine bedragen op een rekening storten, maar aan de andere kant hoeft dat dan ook niet zo actief te gebeuren. Daarnaast denk ik dat het zowieso niet zo storm zal lopen als bij Azie, want dit heeft niet opeens dringender hulp nodig dan gisteren of over een half jaar. Maar juist daarom kunnen acties denk ik wat langer blijven lopen en kunnen mensen kijken wanneer ze willen bieden en er de tijd voor kunnen nemen om het uit te voeren. Enige nadeel is dan wel dat degene die iets aanbiedt natuurlijk minder actieve topics houdt, maar als het ongeveer net zo actief wordt als de rest van de fora is het toch al geweldig? En misschien is het juist wel leuk om het wat meer op je gemak te kunnen doen!

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:36

lijkt me een goed idee!

Olga89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:39

ik doe heel veel voor goede doelen, ik zal dit topic in de gaten houden

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:58

Ik vind het een goed idee. Alleen niet het hele jaar door, het bijzondere gaat er dan vanaf en dan is het niet erg effectief meer denk ik. Ik denk wel dat het goede doel van tevoren bekend moet zijn.

Misschien een raar idee, maar zou je op die manier misschien ook een bokt-potje op kunnen bouwen. Zodat er hulp geboden kan worden als een boktpaard in nood is? Ik weet dat het misschien moeilijk te controleren is, maar er moet vast wel een manier zijn om zoiets te beoordelen toch?

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 00:22

helaas hebben nog steeds veel mensen die geboden hebben voor azie nog niet betaald , komt ook niet meer , dat is de ene bittere nasmaak
de andere is dat van het gestorte geld de helft niet bij de mensen terecht is gekomen ..dus idd iets in de vorm van brooke is dan beter , komt het iig op de plaats daarwaar het voor bedoeld is

alhoewel gezien de huidige economie kun je miss beter iets verzinnen voor bokkers in nood , zijn der genoeg ... aan de andere kant is dat bijna niet controleer baar en hebben ze het nooit zo zwaar als de mensen en dieren daar , maar ja das ook appels met peren vergelijken

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 11:45

Veilig voor Brooke, dat lijkt me wel wat.
Of een andere actie.
Andere actie voor dieren lijkt me ook wel wat, dat soort dingen doe ik wel aan mee.