Na boren juist pijn..!?? (tandarts)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PartoutZ

Na boren juist pijn..!?? (tandarts)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 13:59

Ik ben vandaag naar de tandarts geweest en ik had helemaal nergens last van..
Nu vond hij wel een gaatje, natuurlijk even boren enzo..
Weg gaatje, maar hallo pijn..
Wie heeft daar ook altijd last van??

Katja

Re: Na boren juist pijn..!?? (tandarts)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:01

Verplaatst van VMR naar AM.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:05

dat had ik dus ook
ik ga naar de tandarts zonder ergens last van te hebben.
en toen had ik 1 dag erna nog last ervan

maar na de 2de of 3de dag zal het normaal weg moeten zijn

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:09

is ook wel hel logisch. de tandarts maakt een wond in je kies. dat veroorzaakt pijn.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:14

Je tandarts heeft geboord in je dentine (zit onder je glazuur), die dentine geeft prikkels aan je zenuw in de kies. Dat veroorzaakt de pijn, omdat een deel van de dentine weggeboord is.
De pijn moet wel na een paar uur weg gaan.

Tayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:18

Dit had ik dus ook, alleen bleef de pijn bij mij ruim twee weken.
Ik ben nu weg bij deze tandarts!!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:41

Heb ik ook weleens ja

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 15:07

Ik ben vanochtend om 8uur geweest..
Kan niet eens normaal aan de kant eten waar hij bezig is geweest.. Scheve mond
Vorige keer moesten er 2 kiezen tegelijk, van de ene had ik wel last de andere niet..
Naar mijn idee had ik toen wel minder last..

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:20

En is het daarna overgegaan?
Hoe lang duurde dat?

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 15:24

Vorige keer duurde het geloof wel meer als een week..

Ik heb ook een lichte vorm van de Ziekte van Willebrand..
Ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben!?

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:31

Gebruik je daarvoor medicijnen?
Is je tandarts daarvan op de hoogte?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:33

Wat doet die ziekte?

Ik heb dat overgevoelige zelf ook. Ben precies een week terug naar de tandarts geweest, ook uitgebreid geboord. Toen ik naar binnen liep had ik nergens last van, maar heb al de hele week bijna constant flink kiespijn.
En warm/koud doet ook gewoon flink zeer, ijs krijg ik haast niet weg.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:36

De vorige keer dat de tandarts bij mij geboord heeft heb ik ook een paar dagen pijn gehad. Volgens mijn tandarts mag het maximaal 2 dagen duren. Als het dan nog veel pijn zou doen moest ik bellen.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 15:41

Gebruik geen medicijnen.. En of mijn tandarts dit weet.. Geen idee eigenlijk..

Ziekte van Willebrand vertraagd je bloedstolling.. Als je bijv een wondje hebt duurd het langer tot het geheelt is dan bij een "normaal" mens.. En kan het zijn dat als je korstje loslaat het weer begint te bloeden..

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:12

Ik heb er meestal geen last van

Behalve als ze gaan trekken.............. Auw als die verdoving is uitgewerkt Nagelbijten / Gniffelen

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:11

heb al heel wat ervaringen bij de tandarts, helaas Boos! maar als het witte vullingen zijn (die ze meestal gebruiken) dan kan het inderdaad een paar weken gevoeliger zijn. warm/koud maar ook eten. Zou na een paar weken helemaal weg moeten zijn! Bij almagaanvullingen(die zilvergrijze) was dat veel minder maar die zijn niet zo mooi en worden niet vaak meer gebruikt)

Als je echt al kiespijn had VOOR het boren heb je misschien een ontsteking (meestal is je wang dan ook een beetje dikker aan die kant). Maar dan heb je echt heel de dag ONTZETTENDE kiespijn en geklop en gedoe. De tandarts doet dan een zenuwkanaalbehandeling en je moet naar de dokter voor een kuurtje anti-biotica.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:53

IK heb ook al heel wat boor ervaring.

en 2 weken gevoelige tanden is normaal.

Bij mij is het de ene keer ook erger dan de andere keer.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:06

Ik wist ook helemaal niet dat dat kon, pijn na het boren..
Heb zelf nog nooit pijn gehad na het boren gelukkig.. en voor het boren gelukkig ook niet Bloos Haha! Maar wat niet is kan nog komen...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:22

Ik ben een jaar geleden (!) geboord en kan met die kant nog steeds geen harde dingen eten...
Aardappels snoep en dat soort dingen heb ik er geen last van maar chips koek en dergelijke wel...
Heb ook alleen maar last met eten maar volgens mij heeft hij met boren vergeten het gat dicht te 'storten'
Jullie zullen wel denken jaja een jaar? Maar ik durf niet meer naar die tandarts toch moet ik over een week of 2 Sigaar

jedine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:54

tja ik weet het ook nooit met de tandarts,
vorige week 2 nachten niet geslapen van kiespijn. dus met lood in mn schoenen naar de tandarts (ben panisch voor spuiten) en ja hoor verstandkies moest eruit. Heb 2 dagen geen last meer gehad maar na het weekend weer wel. ben terug gegaan en nu was het gat niet dicht en lag de zenuw open. hij heeft er wat smerigs in gedaan (ken je die lucht van de tandarts? nou dat proefde ik dus 2 dagen lang) heb nu een stuk minder pijn maar het is nog niet helemaal over. vooral met kauwen veel last ff afwachten dus nog...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:10

Ik haat tandartsen... Elke keer kom ik zonder pijn en verdwijn ik met pijn.... Ik heb een slecht gebit, maar alles staat rechts, dus heb geen last van een beugel ofzo Knipoog. Maar ja
Als het nog lang doorgaat zou ik er wel naartoe gaan. Misschien kan je een pijnstiller krijgen ofzo...

jojohorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:06

hej,
Ik was een maandje terug ook naar de tandarts geweest en wist dat ik een gaatje moest vullen.tijdens het boren deed het nog best pijn(natuurlijk wel verdoofd) maar goed die dingen heb je.na een dag deed het nog steeds pijn maar dat werdt op een gegeven momend minder.maar er gingen andere problemen opdoen:ik kreeg van die momenten dat ik ineens vreselijke kiespijn kreeg en echte kloppingen voelde en net alsof die kies los ging zitten.maar na 5 a 10 min trok het weg.Ik kon nog steeds niet normaal eten en die ''aanvallen''werden al erger en ik moest er gewoon van huilen(terwijl ik dat niet snel heb als ik pijn heb Clown )zelfs de kleinste aanraking dat de kiezen(onderste en de bovenste) hadden deed vreselijke pijn.ik ben een dag daarna naar de tandarts gegaan en die heeft een stukje van de gevulde kies afgeslepen omdat die te lang was gebleven als het ware.doordat die vulling te lang was gebleven kreeg mijn tand iederekeer een klap tijdens het kouwen enz..toen hij er een stukje vanaf had geslepen voelde ik gelijk de druk een stukje verminderen en kon ik gewoon weer mijn kiezen op elkaar zetten.de pijn bleef heel even hangen natuurlijk omdat ik een poosje met een 'te lange' kies heb gelopen.nu heb ik er geen last meer van.

mijn tandarts die had eerst deze manier uitgeprobeerd omdat een wortelkanaal behandeling een behoorlijke ingrijp is en behoorlijk veel pijn kan doen.ik ben blij dat hij eerst die manier heeft geprobeerd(en met sucses) ben nu verlost van de pijn!

groetjes Jolanda

Ps.sorry voor het lange verhaal Bloos

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:18

Bij mij heeft de tandarts gisterochtend ook een 20 jaar oude vulling gesloopt en mijn kies, samen met het gat dat er onder bleek te zitten Nagelbijten / Gniffelen opnieuw gevuld met van die witte toelie. Tjonge, deed echt zeer de rest van de dag, terwijl ik er van tevoren helemaal niets van voelde, maar vandaag is het gelukig alweer bijna helemaal over Lachen .

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:10

Helaas heb ik er ook ervaring mee. Het begon allemaal oktober vorig jaar Haha! . Ik had last rechtsboven. Kom ik bij de tandarts, niks aan te zien. Heel vreemd, want ik kon precies vertellen hoe de pijn was en waar het zat enzo. Foto's gemaakt en toen werd ik opgebeld dat ik inderdaad wat (4!!) gaatjes had. Normaal heb ik een goed gebit, hoor.
In januari ben ik terug gegaan om geboord te worden. Eerlijk gezegd had ik al geen last meer van die tanden. Totdat ik buiten stapte, ik heb een aantal weken niet normaal kunnen eten en heb toch maar eens opgebeld. Daar bleek dat 1 kies, die heel diep geboord was, dat dat fout was gegaan. Wat weet ik niet, maar het deed ontzettend veel pijn. Nu, 6 behandelingen later, word ik doorverwezen naar het UZ in Gent omdat ze niet precies snappen wat er aan de hand is, want ze kunnen twee kanaaltjes niet in (ofzoiets). Daar mag ik over 2 weken naartoe. Als zij het niet kunnen oplossen, moet die kies eruit.. Huilen Terwijl ik, dankzij een zenuwbehandeling, vrijwel geen pijn meer heb.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 00:14

Tegenwoordig vullen veel tandartsen met composiet, die witte toeli zooi. Boren is natuurlijk best een gevoelige aangelegenheid voor je tanden en kiezen. Het hangt er vanaf, hoe dieper het gaatje, hoe meer de tandarts moet wegboren, hoe dichter hij bij de zenuw komt.... de meeste tandartsen leggen na het boren geen "matrasje" of "schokdemper" en kwakken meteen de composiet erin. Composiet heeft 1 vervelende eigenschap, zodra je het uithard, krimpt het. Natuurlijk niet met het oog zichtbaar. Die krimp zorgt voor die gevoeligheid.... er is geen schokdemper aanwezig die de krachten opvangt en dus wordt ook de zenuw belast.
Warm/kou en gevoeligeid kan een half jaar tot een jaar aanhouden.

Uiteraard is de grote van het gaatje maatgevend, maar dit is DE reden waarom het na het vullen zo gevoelig is.

Sterkte... je ziekte zorgt verder niet voor extra gevoeligheid.