Op school wist mijn leerkacht Nederlands mij in een van de eerste lessen te verbazen met te vertellen dat Nederlanders 'denken' dat ze beter Nederlands spreken dan de Vlamingen maar dat dat eigenlijk niet zo is. Erg chauvinistisch (ik ben Belg) niet?
Eigenlijk is mijn mening hetvolgende: Vlamingen (Belgen) denken dat Nederlanders denken dat ze beter Nederlanders spreken dan Vlamingen, maar dat denken die Nederlanders helemaal niet (of ze zijn er gewoon niet mee bezig het zich af te vragen?). Snappie???
Eigenlijk kon het me in het begin geen zier schelen, maar nu vraag ik me toch af, wat jullie antwoorden op de vraag "wie is nu bet beste in Nederlands".
Ik denk dat de meeste Belgen vinden dat Nederlanders beter Nederlands kunnen
(en het daar niet zo goed mee kunnen vinden???)Verder vind ik dat we allemaal Nederlands spreken
. Niet jullie "noord-hollands" en wij "Vlaams", maar daarover zijn de meningen erg verdeeld (als je daar iets over wilt zeggen: doe gerust, dat interesseert me ook erg
). En dat elke streek een eigen kleurtje heeft is toch niet zo'n ramp? Het 'AN' moet zich aanpassen aan de taal die wij spreken en verder proberen wij ons min of meer te houden aan dat AN. (als het maar niet ZELF achter blijft).Dus... welke 'indruk' hebben jullie?
Ik ben erg benieuwd
. 

maar of Vlamingen beter zijn in Nederlands dan Nederlanders dat weet ik toch niet hoor, het zijn gewoon totaal andere "dialecten" eigenlijk van dezelfde taal. Wat wel is, jullie Nederlanders zijn echt taterwaters, amai amai, daar krijg je geen speld tussen, maar ik vind ze heel sociaal en open, en dat vind ik wel leuk!!

. Mijn eerste woordjes Frans
)