voor 1 uur naar school gaan??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike

voor 1 uur naar school gaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 12:55

ik krijg net te horen dat mijn 8e en 9e uur uitvalt, dat zou dus betekenen dat ik voor 1 uur naar school zou moeten gaan....
dus twee keer een half uur fietsen om 50 min les te hebben in iets wat ik vorig jaar al gehad heb en waar ik bij voorloop op de stof. heb weining zin om te gaan maar als ik niet ga krijg ik waarschijnlijk corvee en daar heb ik ook weer geen zin in.
helluuuuuuup

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 12:55

Niet gaan, ik ben daar zelf vrij makkelijk in Schijnheilig

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 12:57

Cody schreef:
Niet gaan, ik ben daar zelf vrij makkelijk in Schijnheilig

ik ook Bloos Schijnheilig

liefs layla d

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 13:09

Hahaha ik had het ook wel geweten!
Helaas moet ik dan metteen 7 uur spijbelen om 1 dag vrij te krijgen..

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 13:11

de keus is gemaakt ik blijf lekker thuis veel nuttiger toch??? Haha! Haha! achja 1 uur thuisblijven om een hele dag vrij te zijn moet ook kunnen vind ik hoor. moeten zij maar zorgen dat ik niet zo veel tussenuren heb

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 13:22

Ik had vandaag 3 uurtjes les maar kon me er ook niet toe zetten en zit zodoende ook nog thuis Bloos
Tsjah ik moet er ook 2 uur voor reizen... Als je in je woonplaats op school zit ga je sneller eventjes heen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 13:24

bij ons op school is de regel dat als je reistijd meer als de helft van je lestijd is je niet naar school hoeft. Pling Haha!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 13:27

was dat bij ons ook maar zo.... dan hoefde ik bijna nooit naar school op maandag volgens mij Haha! maar helaas is t bij ons niet zo makkelijk. krijgt heel snel corvee maar als ik hier corvee voor krijg ga ik toch echt wel ff stennis schoppen. gewoon waardeloos om voor 1 uur naaar school te gaan

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 13:28

Hihihi, eigenlijk zou ik niet moeten reageren, maar het is zo verleidelijk!!!!

Ik had op maandag altijd een kort dagje dus ging ik nooit, tja als je dan toch al een dag hebt gemist maakt de volgende ook niet meer uit, zo dacht ik dan tenminste, uiteindelijk ging ik de hele week niet en bedacht ik de volgende week dat ik dan net zo goed de maand helemaal thuis kon blijven, volgende maand zou ik dan wel weer zien.
Nou de 1e t/m de 3e ging ik wel weer maar dan kwam de maandag weer en begon het weer van voor af aan...

Maar dat is niet zo'n goede tip,
ik werd na 3 maanden gebeld dat ik vanaf januari alle dagen van 7 tot 5 moes komen om alles in te halen...
En nu zit ik achter een bureau een stoffig kantoorbaantje uit te voeren.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 14:29

Ik ben daar heel braaf in. Ik moet 2x 35 min op de scooter naar school en ga altijd. Ik heb net 2 uurtjes les gehad van 45 min. We beginnen een kwartier later omdat 70% te laat komt. We hebben tussen door 15 min pauze en we mogen ook een kwartier eerder weg. Ik zit dus 70 min op de scooter te bevriezen voor 45 min les. Maar die het wel heel braaf.
Iedere maandag en dinsdags om de week is dat zo. Echt balen.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 15:07

sjuimpje je veraal komtbekend voor. had vorig jaar op donderdag 3 uur les dan 2 uur vrij en dan 3 uur les. dusja dan dacht je die eerste 3 uur laat maar lekker veels te vroeg. enja dan was t 2 uur en moest je weg zelfde liedje welke idioot gaat er pas om 2 uur voor zn eerste les? ikke niet hoor. dusja dan vervalt je donderdag. heb nu dus ook geen diploma of wat dan ook en mag mezelf sinds afgelopen week parttime stallenmester noemen. maar maaik ik geef je groot gelijk dat je niet gaat. wat had je?

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 15:10

oeps en nu ben ik te laat..... Bloos Haha! Schijnheilig
ik had scheikunde. maarja loop 3 paragrafen voor heb de stof vorig jaar ook al gehad en snap t wel. dus eigenlijk ben ik goed bezig want thuis kan ik huiswerk maken Schijnheilig en bokken Haha!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 15:10

haha zo verging het mij op de vrijdagen en dus was ik elke vrijdag vrij *LOL* vervolgens ging ik een weekje naar parijs onder schooltijd etc.. totdat ik zoveel uur had gemist dat ik of mijn 2de jaar opnieuw mocht doen tijdens mijn 3de jaar.. ach toen heb ik dat maar overgeslagen en ben meteen gaan werken..

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 15:13

Op de Havo was ik altijd superbraaf, nooit ziek, al was ik echt ziek, dan nog kwam ik.

Totdat je zelf ziekbriefjes mocht gaan schrijven (als je 18 werd ofzo?)! Extreme duivel
Nou ze hebben het geweten. *LOL*

Op mijn opleiding was het nog erger, toen heb ik zo vreselijk veel gespijbeld. Haha!
Of we gingen met z'n allen de kroeg in, of ik nam gewoon een dag vrij. Net zo makkelijk! Ik zorgde wel dat ik altijd genoeg uren maakte op school. Maar ja die opleiding was ook zo makkelijk! Haha! Schijnheilig

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 15:13

Als ik een uur les had, ging ik ook nooit naar school. Behalve in mijn examenjaar als het een les was, die ik niet kon missen. Maarja, ik hoefde dan ook maar 7 minuten te fietsen, maar vond dat al niet eens de moeite voor een nutteloos uurtje....

Het was bij mij in mijn examenjaar trouwens meestal al zo dat de meeste vakken facultatief waren. De leraren hadden allemaal zoiets van: JIJ wil slagen, dan moet je er ook maar zelf wat voor doen.
Maar dat was wel echt superfijn, want je hebt vaak genoeg dat de lessen echt absoluut niet interessant zijn, of waar je niets van opsteekt, noiu laat mij dan maar lekker thuisblijven.

Ik deed trouwens op school ook weleens dat (minder toen ik mezelf nog niet mocht ziekmelden, hoor, want daar maakte ik ook heeeeel veel gebruik van) ik bijvoorbeeld op maandag ziekgemeld was, ik gewoon de heloe week niet naar school ging. Mijn moeder wist dat dan niet, dus ging ik wel braaf op de goede tijd van huis weg, maar ging dan naar ons stamcafeetje koffie drinken en een boek lezen ofzo...Bij ons op school hoefde je je namelijk niet nog een keer ziek te melden 's ochtends als je de dag ervoor al ziek was.....

Hmmz, als ik het zo lees, heb ik echt té veel stoute dingen gedaan op school. Heb vaak genoeg moeten corvee'en of me om half 8 moeten melden... Lips are sealed Lips are sealed SLECHT SLECHT SLECHT

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:45

Ik ging dan niet Haha! Erg fout eigenlijk, maar ja...

Trouwens bij ons was een soort ongeschreven (misschien wel geschreven Verward ) regel, dat als je reistijd langer was dan de tijd dat je les had dan hoefde je niet te komen....

Jeetje wat heb ik toen toch vaak bij vriendinnen 'gelogeerd' die ver weg woonde *LOL*

Wilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:48

gewoon niet gaan, maar bij ons op school is het zo dat als je langer over de reis doet (heen en terug) dan een heel lesuur, dat je dan thuis mag blijven... Verward

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 17:25

soo, das vet relax bij jou naat!
als ik zou fietsen zou ik er een half uur over doen, en onze les duurt 50min Tong uitsteken
maar das niej so slim van jullie sjuimpje en marjo Lips are sealed }> maarja, jullie werk kan ook leuk zijn!!!!!!!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 18:48

Waarom heeft iedereen maandag zo goed als vrij???
Ik zit ^%&^* vanaf half 10 tot half 5 op school! Lips are sealed Misselijk

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 18:51

Nathalie schreef:
bij ons op school is de regel dat als je reistijd meer als de helft van je lestijd is je niet naar school hoeft. Pling Haha!

Wauw, das een cooole regel, haden ze dat maar ook op mijn school.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 19:15

Onze 4-Havo klas was de terror van de Havo-Vwo klassen *LOL*
ik geloof dat ik 30% aanwezig ben geweest Lachen
We hadden een top-5 van leerlingen die eruit gestuurd werden en ik mocht respectvolle nummer 6 zijn, als 1 van de 5 ontbrak dan was ging ik er meestal plaatsvervangend uit *LOL* vooral bij Bijbelles....
Ik heb regelmatig bijna de gehele klas mee uit spijbelen genomen, omdat ik niet had geleerd voor een Frans proefwerk of gewoon geen zin in Frans had....dan bleven er 4 mensen over van de 20 die wel gingen en vrij kregen van de leraar.....

In de 1e ging ik braaf elke dag en begon daarmee ook in de 2de. tot ik om 17 uur begon met in slaap vallen boven mijn huiswerk....
vond ik niet echt normaal, dus absentie schoot omhoog, ik zorgde er wel voor dat ik ervoor proefwerken en SO's op school kwam en mijn verslagen ruim op tijd af had en inleverde.
Leraren gaven de schuld aan mijn vriendje(s), omdat ik in het 1e jaar ontiegelijk braaf was geweest Lachen
Dat jaar was ik 70% aanwezig, het 3de jaar 40% maar ik ging wel over (niet naar VWO vanwege 3 voor frans) met een fiks aantal 8-en en 3x een 9 op mijn rapport en verder 7-ens op 2 na voor Gym een 6 (afwezigheid voornamelijk), enige onvoldoende was frans (een 3, ik heb een aantal keren bij een overhoring mijn naam op het blaadje gezet en zo ingeleverd en de klas uit gelopen).

Op de MBO - Grafisch Lyceum, was ik heel braaf altijd aanwezig.
Ben misschien 4x afwezig geweest omdat ik bij de woningbouw moest zijn of een woning ging bezichtigen.
Ik woonde ook 10 minuten fietsen er vandaan...dat scheelt Lachen (nadat ik woning gevonden had, daarvoor moest ik met de tram en bus)
Maakte overigens wel uren van 8-15 tot 17-15, maar dat hield wel in dat we 1 dag vrij hadden....en dat vonden 'wij' (de klas) een beter plan Lachen

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 20:16

Ik moet zeggen dat ik op de middelbare school HEEL braaf altijd aanwezig was. Wel vaak 'verslapen', maar ik banketstaaf me er altijd uit bij de concierge. De docenten schreven ook altijd op wie er wel en niet waren, dus je kon eigenlijk gewoon niet weg blijven.
In het eerste jaar van de HEAO begon ik ook nog braaf, maar de opkomst werd na verloop van tijd steeds minder en aangezien ik ook verder moest reizen (Drachten-Leeuwarden) liet ik toch steeds meer colleges zitten. Wel waren daar veel colleges verplicht, en kreeg je dus gewoon (zéér makkelijke verdiende!) studiepunten voor aanwezigheid.
Tsja en toen mijn nieuwe studie in Groningen. Dat begon de 1e paar weken ook nog goed, werd steeds minder... Geen enkele verplichte college, op een paar hele grote uitzonderingen na, maar dus wel verleidelijk om weg te blijven... Gelukkig staat alles wat we moeten doen online, dus heel makkelijk op te zoeken. Nu heb ik 2 dagen per week 3 uur college, waarvan ik er soms 0 volg..... dan ga ik liever extra werken! Slecht hè?

Over 2 weken weer tentamens, dus dan hang ik wel weer......