Auto kopen....aankoopkeuring of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Franca

Auto kopen....aankoopkeuring of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 20:11

Ik heb een 3 jarige Daihatsu Cuore op het oog; supermooi bakkie, 22.000 kms en zit nog binnen de fabrieksgarantie. Mijn vraag is of het bij zo'n jong wagentje verstandig is om hem Bovag te laten keuren? Of is een APK keuring voldoende? De auto is nu van een particulier, dus geen dealer.

Graag advies! Haha!

Renske_

Re: Auto kopen....aankoopkeuring of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:24

mn zusje heeft laatst een 4 jaar oude Cuore gekocht in sportuitvoering, wat een geweldige auto'tjes zijn die nieuwe cuore's zeg OK dan! (al is mijn clio met zn sportvelgjes ook cool al is ie wel 12 jaar oud Ach gut )
maar zij heeft hem bij een garage gekocht, en kreeg er een nieuwe APK bij.
ik zou dus zelf ook voor een APK gaan, bij zo'n nieuwe auto zou ik verder geen al te moeilijke keuringen gaan doen, zonde van je geld lijkt me

veel plezier met je nieuwe auto Haha!

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:15

ligt er aan wanneer die APK afloopt....... zit ie er nog ruim in gewoon doen en anders APK laten keuren..... weet je tenminste zeker dat het niet mis is.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:15

een APK keuring stelt geen reet voor. Dat is geen vrijwaring voor een in goede staat verkerende auto.
Het is het beste iemand mee te nemen, die veel verstand van auto's heeft en die m ff na te laten pluizen, liefst ook nog op de brug (als je dat vraagt gaan ze meestal wel accoord en anders moet je t al niet vertrouwen) en als je t zaakje niet vertrouwd dan zou ik gewoon een anwb keuring erop laten doen.
maar idd een auto van 3 jaar oud zou ik niet zo snel wantrouwen..heb je niet iemand die ff een kijkje kan nemen voor je?

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 11:12

Nee ik heb helaas geen autokenners in de buurt. Een aankoopkeuring kan niet ala minute en kost ook wel wat. Wel wil ik het nummer van de Daihatsu dealer vragen aan de verkoper, daar laat hij hem vandaag APK keuren. Ik kan dan zelf misschien die dealer om wat info over de auto vragen....Het is dan wel geen aankoopkeuring, maar ik neem aan dat die dealer wel een beetje gezien zal hebben in wat voor staat de wagen is.

Moeilijk moeilijk moeilijk.... Knipoog

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:27

dat is idd ook een optie, een derde erbij vragen die er verstand van heeft. de dealer heeft er verder niks mee te maken dus zal je wel eerlijk vertellen als hij wat tegenkomt

suc6!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:29

Vraag even of er onderhoudsboekjes bijzitten en waar hij bij de garage is geweest. Vraag ook of de auto schade heeft gehad. Vraag of de uitlaat al een keer vervangen is, en kijk of er genoeg profiel op de banden zit.
Voor de rest zou ik het persoonlijk wel aandurven. Een auto van drie jaar oud kan doorgaans zoveel niet mankeren.

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:35

Een paar maandjes geleden heb ik een auto kopen topic geopend waarin ik heel veel tips van oa Margreet ontving. Ook de folder van de ANWB over het kopen van een tweedehands auto. Tijdens de testrit heb ik veel truckjes geprobeerd.
Uiteindelijk heb ik hem ook niet bij de ANWB laten keuren, ik vertrouwde het wel.

Als je het echt vertrouwd... kun je het erop wagen, maar ja als het mis gaat... Een ANWB keuring is niet al te prijzig en kan je voor veel fouten behoeden.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:16

Wil BOVAG garantie doen dan heb je een half jaar garantie als
er wat aan mankeert.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:17

Zit er een onderhoudsboekje bij of een NAP? Persoonlijk zou ik zo'n jonge auto niet laten keuren, maar wel zeker een half jaar garantie eisen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:43

Altijd laten keuren. Een APK is namelijk geen garantie.
Je kunt beter even laten keuren voor niets dan dat je jezelf achteraf voor je kop slaat.

De garantie moet er ten allertijde opzitten. Anders moet je er niet eens aan beginnen.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 15:19

Je kunt bij een particulier toch geen garantie krijgen?

De APK wordt vandaag gedaan, ik neem toch aan dat ie dan redelijk doorgelicht wordt...deze auto? Grote gebreken zouden dan toch aan het licht moeten komen, anders komt ie de APK niet door. Of zie ik dat verkeerd?