Gestoorde buurman

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMarieke

Gestoorde buurman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 12:39

Ik wordt zo knetter van mijn buurman (veertig jaar ofzo ik ben achttien)
Vorig jaar stuurde hij me bloemen en kaarten inclusief liefdesverklaringen, maar inmiddels heeft hij het omgedraaid
Ik stalk hem en we hebben een relatie gehad. Erg speciaal voor iemand die je nog nooit hebt gezien Clown
Toen ik wist wie het was (hij had eindelijk bekend gemaakt wie hij was), ben ik met mijn 'vriend (gewone vriend die toen ff moest doorgaan voor mijn vriend) naar zn huis gegaan om zn bloemen terug te geven. Ik heb gezegd dat ik geen bloemen en kaarten meer wilde. De boodschap is alleen niet echt aangekomen geloof ik. Laatst stuurde hij me een brief waarin hij zei dat ik moest stoppen hem te verleiden Hij dacht dat ik namelijk verliefd op hem ben omdat ik mijn licht precies aandeed als hij thuiskwam en als hij wegging het licht weer uit deed. Lijkt me sterk maar ok.

Gister kwam hij dus weer aan de deur. Gelukkig had mn vader open gedaan, maar meneer zei dus dat hij door mij werd bespied! Argggg ik wordt er zo knetter van. Hij kijkt ook mn kamer in want hij woont tegenover me. Een van mn drie gordijnen zit dus altijd dicht omdat hij anders zo naar binnen kan kijken.

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het ff kwijt.
Ik wil wel aangifte doen, maar volgens mij kan de politie weinig doen, ik heb zijn brieven nog wel, maarja dat is denk ik niet verboden he om dat te sturen Boos! Stoom uit je oren

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:40

wat een engerd!

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:58

Zeg dat wel! Bij dit soort dingen kan de politie volgens mij niks doen totdat hij je iets aandoet.... Scheve mond

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 12:58

Ja of ik hem iets aan doe. Scheve mond

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:00

Wat een creep.

Je kan eens informeren bij de politie wat je er aan zou kunnen doen.
Misschien hebben zij goede tips.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:03

Wat een creep ja..Scheve mond

Je kunt hem aanklagen voor huisvredebreuk Schijnheilig

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 13:08

Hij komt mn huis niet in, dus ik denk niet dat ik dat kan doen. En ik denk ook niet dat je het echt stalken kan noemen. Hij komt niet elke dag naar mn huis of loopt me achterna (voor zover ik het doorheb).
Vorig jaar februari begon het op valentijnsdag, paar maanden later weer. Inmiddels heb ik 3 brieven en 2 bossen bloemen gekregen. Maar gister belde hij dus ook aan. Ik moet dus eerst door het raam kijken. Pas daarna kan ik de deur open doen, want tja misschien is hij het wel.

Astrida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:11

misschien is het toch wel verstandig om de politie hierover in te lichten,wie weet doet hij hetzelfde ook bij anderen vrouwen.Bah wat een zieke geest heeft die vent
Laatst bijgewerkt door Astrida op 23-01-05 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:13

http://www.advocatenkantoornass.nl/pdfs ... alking.pdf

Hier kun je eea vinden over belaging (NL. voor stalking Knipoog ).
Denk dat aangifte nu nog niet direct zin heeft maar zou je verhaal vast laten leggen in een "mutatie" bij de politie.
Op deze manier kun je beginnen aan het opbouwen van een schriftelijk dossier zodat je, als hij toch doorgaat, al een vorm van "bewijs" hebt.
Ook zou ik een gesprek met de wijkagent aanvragen, misschien kan hij wat voor je betekenen door een gesprek met je buurman aan te gaan.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 14:23

Jeetje.. wordt je daar niet bang van? Lijkt mij dus niks. Idd even doen wat Ilindra zegt. Denk ook dat je verder weinig kunt doen.

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 14:33

Nou lekker buurman zeg iel! ik zou het advies van Ilindra ook ff opvolgen.

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 14:49

Waah wat een rare buurman dan Boos!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:44

Bah, eng.. Ben echt blij dat ik een toffe buurman heb.

Tip van Illindra lijkt me wel handig.

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 16:17

Ik denk dat je er wel wat aan kan hebben als je naar de politie gaat..
Je hebt hem immer duidelijk gemaakt dat wat hij doet jou niet bevalt, wanneer je dit tegen de politie verteld zullen ze vast wel een keertje ook een verzoekje aan die man willlen doen om te stoppen omdat jij (zoals je zegt) niet eens meer je gordijnen normaal open kan doen..

Ik zal het toch maar proberen als ik jou was! niet geschoten is altijd mis Knipoog

Verder succes ermee

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 16:23

Daar ben je lekker mee zeg... Wat zeggen je ouders hiervan?
Voor de rest ga ik met bovenstaande reacties mee.... sterkte Ach gut

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 17:55

Ik ga idd met mn ouders ff bespreken of we hem gaan aangeven. We dachten eigenlijk dat je daar niks mee opschiet, maar zoals Ilindra zegt helpt dat waarschijnlijk wel.

Mn ouders hadden in eerste instantie zoiets van ga zelf maar (samen met iemand) zeggen dat je het niet wilt. Mn vader kon er natuurlijk ook wel gelijk naartoe gaan. Maar we hadden het idee als mn vader naar hem toe gaat vat ie dat misschien op als, haar vader wil het niet maar zij wel. Als ik zelf naar hem toe ga is het duidelijker mijn keuze dat ik het echt niet wil.
Tijdje terug is mijn vader wel naar hem toe gegaan omdat Ed (zo heet ie) weer een brief had gestuur terwijl hij had beloofd niks meer van zich te laten horen. Hierin zei hij dat ik bezig was hem te verleiden. Dus mn pa heeft netjes uitgelegd dat ik echt niks in hem zag.

Ik ben niet echt bang voor hem. Het is een klein triest mannetje dat totaal geen benul ervan heeft dat niet alles in de wereld om hem draait. Ik voel me verbaal en fysiek veel sterker als hem. Dus ik ben niet bang ofzo om hem op straat tegen te komen. Het is alleen zo irritant als je weet dat iemand je steeds in de gaten houdt.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:59

Oh wat irritant zeg!!
Vreselijk Scheve mond

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:38

Ieww..Maar ze doen er ws niks tegen Boos!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:42

Echt een triest mannetje ja Scheve mond

Die zijn altijd het ergst....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:25

whaha mariek, jij HEBT tenminste iemand die gek op je is Haha! Haha!

okee, even serieus, zal ik m een keertje komen opzoeken, zeggen we dat we lesbi zijn Haha! LOL Haha!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:32

nou dit is serieus en niet grappig. Pas op jezelf en ik denk dat het sowieso geen kwaad kan om even naar de politie te gaanom het in ieder geval vast op te laten nemen. Dan weten ze als je straks nog een keer zou komen dat het niet iets eenmalig is...........bah !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:41

we hebben het er vaak zat op stal serieus over, vandaar even een geintje tussendoor. mijn excuses als het verkeerd overkomt hoor......

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 23:03

Geeft niet Anique ik ken je. Maar voor anderen komt het misschien ff raar over.

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:14

Ik zal wel even bellen met het hoofd van de recherche in Delft, ken ik namelijk goed. Mariek alles komt in orde, anders ga ik zelf wel even een keer bij hem langs om het een en ander duidelijk te maken, nee ik ga niet slaan, mijn gesprek doet wonderen en desnoods ga je met mij mee.

KOMT GOED

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-05 00:03

Mn moeder is vandaag bij m langs geweest. Ze is soort van therapeut/coach (wel een gedeelte van de opleiding maar dus geen diploma). Maar ze ging dus met m praten. Kwam er kort op neer of hij wel vaker zulke rare gedachtes had. Ja dat had ie wel. Zegt mn moeder, nou als je daar dan weer last van hebt moet je maar je luxaflex dicht doen Clown