Kinderen krijgen als je je hele leven paard hebt gereden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 20:24

hahahaha dat zal het vast zijn. Haha!

Zo is geen onliner meer
en slowchat ook niet hoor
Want het topic is al mega oud. Schijnheilig

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 13:29

Was bij mij niet echt een probleem Lachen . Bij m´n dochter had ik 12 uur nodig, dat het zoooolang Knipoog duurde was omdat m´n verloskundige tegelijke tijd nog een andere bevalling had en ik dus mee ben gegaan naar die andere vrouw Lachen . Het is hier in Dld. niet makkelijk om überhaupt een verloskundige te vinden die thuisbevallingen doet, dus vandaar dat ik toen maar mee ben gegaan naar die andere vrouw *LOL* . Doordat het natuurlijk toch een beetje stressig was -tijdens je bevalling te moeten "verhuizen"- duurde het een beetje langer als dat we dachten, maar al-met-al was het een super makkelijke bevalling, zonder knip en/of scheur!
Mijn zoon is op de enige dag geboren waarop ´ie niet had moeten komen, nl. op de verjaardag van z´n zus Haha! ! Ik werd ´s ochtends om 5.45 wakker van de weeen en om 9.20 was ´ie er Lachen (ook al zonder knip en/of scheur!). M´n dochter werd om 8.00 wakker en is door d´r beide oma´s (die voor haar verjaardag extra waren gekomen) aangekleed en mee naar beneden genomen. Nog voordat ze d´r cadeautjes allemaal had uit gepakt, hoorde ze d´r broertje al huilen Lachen !
Ik, de grootste bangepoeperd als het om pijn gaat Pling , zou het heel leuk vinden om nog eens zwanger te zijn en te bevallen!!! Helaas.... ik wil geen derde kind *LOL* , dus het zit er niet meer in Knipoog !
Voor mij is/was dus paardrijden en bevallen geen enkel probleem!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 13:46

Met die bekkeninstabiliteit die ik zoveel amazones zie krijgen tijdens hun zwangerschap, moet bevallen niet zo'n punt zijn. een groter euvel is daarna weer herstellen, fysiotherapie, lang niet kunnen rijden of ook maar fatsoenlijk kunnen lopen. Voor mij zowiezo geen zwangerschap, ik hoef geen kinderen. Scheelt weer een hoop lichamelijk leed en er zijn toch al mensen genoeg op deze wereld.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

bevaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 23:09

Als je veel hebt paardgereden, heb je sterke bekkenbodemspieren. Dat is alleen maar gunstig, vooral na de bevalling, je krijgt niet zo snel last van bekkeninstabiliteit, je krijgt geen problemen met dingen zoals urineverlies....Fijn toch?
Ik heb twee kinders gekregen. Mijn dokter zei toendertijd dat het niets uitmaakt. Als je een zware bevalling hebt, ligt dat meestal aan andere dingen en soms ook nergens aan. Je lijf doet wat het moet doen. Ik heb twee heel verschillende bevallingen gehad.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 08:56

Hihi, ik moet altijd zo lachen om die droge opmerkingen van Desiree *LOL* Recht voor zijn raap en heel erg waar Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 10:10

Dank je Pril, al moet ik eerlijk bekennen dat ik negatieve uitlatingen over kinderen zoals eerder hier genoemd tijdens dit topic ditmaal onderdrukt heb, om niet te veel de waarheid te zeggen, hahahaha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 12:49

Desiree schreef:
Dank je Pril, al moet ik eerlijk bekennen dat ik negatieve uitlatingen over kinderen zoals eerder hier genoemd tijdens dit topic ditmaal onderdrukt heb, om niet te veel de waarheid te zeggen, hahahaha!


JOUW waarheid Knipoog , da´s wel een héél verschil Lachen !

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 12:59

klopt, is wel MIJN waarheid, maar ook die wil niet altijd gehoord worden en dan hou ik maar een keer stil.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 13:14

Oei Desiree en Jetta, dan ga ik toch even reageren. Ik denk dat er niet te licht gedacht moet worden over bekkeninstabilliteit. Het maakt de bevalling er echt niet makkelijker op maar juist moeilijker en ook fanatieke ruiters kunnen het krijgen.
Ik weet er alles van, dat kan ik je wel vertellen.
Tijdens mijn laatste zwangerschap kreeg ik BI, en met drie maanden lag ik op bed. Niet meer lopen, weinig bewegen en heel veel pijn. Door de bedrust ging ikdoorliggen en had gaten op mijn bil en heupen, zodat ik van ellende niet wist hoe ik liggen moest. Mijn buik werd alleen maar boller en boller naarmate de tijd vorderde en alle extra zwangerschapsprobleempjes waren voor mij weggelegd. Tijdens de bevalling kwam hij nog vast te liggen ook en ik koos er voor om ten koste van mij, het kind er goed uit te halen. Daarbij werd mijn rug beschadigd.
Een jaar na de geboorte (de verzorging uit handen moeten geven, paarden verkopen en noem alle ellende maar op) Begon ik met revalidatie in een kliniek. Dit was een continu gevecht met mezelf en voor mijn gezin. Nu ben ik ruim 4,5 jaar later, breng mijn dag door in een rolstoel en geniet van alles wat ik nog kan. De hele dag pijnstillers en weinig nachtrust.
En toch ondanks alles ben ik superblij met mijn kids en heb er geen spijt van. Maar als ik alles over mocht doen zou ik het zo weer doen.
(eigelijk heb ik dit al een paar keer willen vertellen, maar krabbelde eigelijk steeds weer terug)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 13:22

kan alleen maar zeggen:
petje af kriek! Pling
Je lijkt me een dapper en moedig persoon!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 13:22

Chrico heb ik ergens neer gezet dat BI een peace of Cake is? Ik schreef eerder, aan mijn lijf geen polonaise, juist omdat het mij een verschrikking lijkt. Dat heb ik om me heen wel gezien. De bevallingen zullen wel meevallen met de bekken instabilteit, maar je kunt daarbuiten helemaal niets, nog geen boodschappen doen (tillen mag niet), longeren (laat staan rijden), sporten, lopen, je bent onderhand half gehandicapt. DAt is wat ik om me heen heb gezien. Hier pas ik voor. Uiteraard is dit niet de enige reden om niet aan kids te beginnen.

In jouw geval is het wel erg uit de hand gelopen, NOG erger dan ik al dacht. Je bent inderdaad dapper, het zou mijn keuze niet zijn. MAar.... achteraf kies je nooit echt. Iemand die nog geen kinderne heeft zou zeggen, ik begin er niet aan. Heb je het kind echter eenmaal, had je het niet willen missen. Logisch ook.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 13:40

Wat ik duidelijk wilde maken is dat juist met BI de bevalling echt heel zwaar is. Je heb dan zoveel pijn dat je van ellende niet weet wat je doet. Ik heb de papagaai die boven het bed hing gewoon krom getrokken, puur van de pijn. Het kind moet er toch uit en daar iedereen het ermee eens is dat je beter gewoon kan bevallen dan met een keizersnee als je hier last van heb, ben je verplicht het te doorstaan of je wil of niet Haha! .
Ik heb geen kraakbeen meer in mijn bekken en dat word ook niet meer aangemaakt, dus de botdelen schrapen bij elke beweging langs elkaar.
(even grof uitgelegd) Als daar dus ook nog een kind doorheen moet (dus langs je botten die niet beschermd zijn) dan is het net of het geen hoofdje is maar een grote stoeptegel die eruit moet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 13:46

Sjee, wat een primitieve beulerij dat je dit hebt moeten doorstaan. Had jij zelf een keizersnede gewild? Ik kan me dat namelijk voorstellen. Nederland is wat dat betreft een beetje achtelrijk heb ik gehoord.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 13:58

Desiree schreef:
Sjee, wat een primitieve beulerij dat je dit hebt moeten doorstaan. Had jij zelf een keizersnede gewild? Ik kan me dat namelijk voorstellen. Nederland is wat dat betreft een beetje achtelrijk heb ik gehoord.


ja in Amerika schijnen bijna alle vrouwen verdoofd te worden als ze een kind krijgen...

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 14:00

Citaat:
Om nog ff een stapje verder te gaan.
Ik heb ook wel eens gehoord dat "het doen" bij fanatieke amazones ook niet meer gaat.
Lijkt me ook niet zo fijn
Maar of dat waar is of 1 of ander spook verhaaltje weet ik ook niet.


Helaas, dat klopt!!!!
[/quote]

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 14:32

hihihi ja achteraf gezien zou ik wel voor een keizersnee gekozen hebben, maar je luisterd naar alle nadelen en dat zorgt ervoor dat je keuze gemaakt wordt.
Als ik het van te voren geweten had, dan hadden ze me plat mogen spuiten en weer wakker maken als het achter de rug zou zijn.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 14:56

Ik wilde al nooit kinderen, maar na deze verhalen wil ik ze helemaal niet meer!! Haha!

En mocht ik ook van gedachten veranderen in een vlaag van verstandsverbijstering ofzo, dan mogen ze me onder narcose brengen als het moment daar is, en wakker maken als het kind eruit is! En doe het dan maar met een keizersnee, dan gaat er 'daaronder' in ieder geval niets verkeerd.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 15:05

mijn kinderwens word ook niet groter als ik dit allemaal
lees, maar ja het zijn nu eenmaal feiten, en zo gaat het .
Het klikt alleen allemaal erg luguber moet ik zeggen.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 15:14

Laat je vooral niet tegenhouden als het zover is door de verhalen. Als ik naar mezelf kijk zou ik het zo weer doen. Jammer genoeg mag dat niet meer maar anders had het derde ettertje }> er echt wel aangekomen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 16:11

Eleonoor schreef:
Citaat:
Om nog ff een stapje verder te gaan.
Ik heb ook wel eens gehoord dat "het doen" bij fanatieke amazones ook niet meer gaat.
Lijkt me ook niet zo fijn
Maar of dat waar is of 1 of ander spook verhaaltje weet ik ook niet.


Helaas, dat klopt!!!!

[/quote]

Hoe kan dat nou?! Als die spier te goed ontwikkeld is waar door je geen, mmmm coitus meer kan hebben, dan kan je dat toch trainen en dus oprekken? Datzelfde geldt toch ook voor de zwangerschap(in mindere mate)? Ja ik weet het, het klinkt een beetje vreemd, mar lijkt me logisch. kan me niet voostellen dat je geen sex meer zou kunnen hebben. da' dan een kwestie van veel tijd erin steken om het langzaam op te rekken dus.

Suzanne F.

Berichten: 49334
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 20:19

Hahaha.............veel tijd ER IN STEKEN?? Haha! Lips are sealed

Maar dat klopt wel. Als je al een tijdje geen ehh geslachtsgemeenschap hebt gehad dan gaat dat moeilijker dan dat je het regelmatig doet. Het kan dus wel weer oprekken ja.... Haha!