Wat staat de hoogste bieder te wachten:
- Eerst een korte uitleg over de viool, manier van stemmen, waar het geluid vandaan komt enz.
- Vervolgens wordt de de juiste houding uitgebreid doorgenomen en wordt er wat gestampt, geroepen en gezongen (ene-tweeë enz)
- Nu gaan we écht spelen. Het is de bedoeling uiteindelijk een liedje te spelen waarbij de lesser enkele noten op de losse snaren speelt en ik er wat omheen fiedel (het moet wel een béétje klinken

- Dit liedje kan misschien opgenomen worden (ligt eraan hoe het dan met mijn camera staat)
Een korte kennismaking met viool spelen waarbij je iets verder komt dan twee afgrijselijke noten op de viool van je buurmeisje. Reiskosten (naar jou of naar mij) kunnen we evt. delen. Ik woon zelf in Aalten, in de Achterhoek (oost-gelderland). Viool en bladmuziek heb ik voor je.
Ik heb zelf meer dan 10 jaar viool gespeeld; jawel, vanaf mijn vierde, en dus een redelijke ervaring; Iig genoeg om een beginner heel wat te kunnen leren. Je moet niet verwachten Mozart te kunnen spelen na je eerste les, maar het is misschien wel eens grappig. Ik kon écht niks anders bedenken, dus vandaar dit wat vreemde aanbod. Enige kennis van het notenschrift is handig, maar niet persé vereist.