30/1-24u: Lesje Fotografie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MiekSpeciaal

30/1-24u: Lesje Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 15:05

Samen met Flutterby wil ik jullie een lesje fotografie aanbieden. Tja, wat houdt dat in? Je staat vooral ZELF achter de camera! JIJ bent degene die de foto's maakt.

Ons plan is om naar de drunense duinen te gaan, om daar eerst de basis dingen van fotografie door te nemen en later een aantal detail foto's te maken. Mocht er iets zijn waarvan je zegt 'ja maar dát wil ik nou eens graag góéd op de foto vast proberen te leggen' kan dat natuurlijk ook altijd. De enige 'eis' die we stellen is dat onze reistijd vanuit Den Bosch niet langer dan een uur is. De reiskosten kunnen we dan delen.
De les zal echter altijd verlopen op de manier die jij wil en we willen je natuurlijk alleen dingen leren waar jij ook achter staat. Uiteraard op een leuke manier! Lachen

Het meenemen van eigen camera is een optie, maar niet noodzakelijk. Mijn digitale camera kan ook gebruikt worden.
De foto's die jij maakt zullen, wanneer je mijn camera gebruikt, door mij op cd gezet worden en naar jou toegestuurd worden.

Het handigst zou zijn om deze les in de eerst komende vakantie te plannen (carnavalsvakantie), maar uiteraard zal alles in overleg gaan met de hoogste bieder. De datum is dus onder voorbehoud en kan zelfs uitgesteld worden tot ergens in de lente.

Een aantal voorbeeldfoto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn dan horen we het graag!

Natuurlijk gaat het gehele bedrag naar Azië! Dus bokkers, kom op, bieden maar! (En onthoud dat je wel les krijgt van TWEE fotografen he Knipoog Haha! )

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 15:27

Uhm......is niet l*llig bedoeld hoor, maar wat weten jullie precies van fotografie???? Mijn vriend weet er ook heel wat van af en ik ben zeker geinteresseerd, maar dan moet het wel wat toevoegen natuurlijk. Wat verstaan jullie bijv. onder de beginselen. Kunnen jullie ook met "alle" camera's overweg. Wil dan mocht ik het doen namelijk de eigen camera mee nemen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 16:21

5 euro

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 16:38

10,-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 16:44

11

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 16:45

15,- Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 17:25

Ik bied 17,50 Mogen er ook 2 mensen aan deelnemen Haha! Cissie en ik willen heel erg graag Tong uitsteken

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 18:29

[***] schreef:
Ik bied 17,50 Mogen er ook 2 mensen aan deelnemen Haha! Cissie en ik willen heel erg graag Tong uitsteken

Jij bent liefff Go jij! Go jij!

MiekSpeciaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 20:20

Manzano heb ik inmiddels ge-pb-t, maar ik had inderdaad iets meer info in het eerste berichtje moeten plaatsen. Bedankt voor je goede vraag Haha!

Jullie moeten niet verwachten dat wij geweldige fotografen zijn. We zijn echt niet professioneel, maar het gaat om Azië en vandaar dat we toch met dit idee gekomen zijn (aanbiedingen voor fotoshoot zijn er al genoeg).
Met beginselen bedoelen we vooral wáár let je op als je een foto maakt en dat soort dingetjes. En heel eerlijk gezegd, ik denk niet dat we met álle camera's overweg kunnen, maar erg verschillend per camera zal het niet zijn... (en mijn camera gaat zowiezo mee!)

@Cissie en [***]: Sorry, maar als we dat doen wordt er niet meer geboden en dát is juist het spel. En we willen natuurlijk het bedrag zo hoog mogelijk hebben voor Azië he!

FlutterbyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 21:40

manzano schreef:
Uhm......is niet l*llig bedoeld hoor, maar wat weten jullie precies van fotografie???? Mijn vriend weet er ook heel wat van af en ik ben zeker geinteresseerd, maar dan moet het wel wat toevoegen natuurlijk. Wat verstaan jullie bijv. onder de beginselen. Kunnen jullie ook met "alle" camera's overweg. Wil dan mocht ik het doen namelijk de eigen camera mee nemen.

Ik snap best dat je wilt weten hoor Knipoog
Ik zal even uitleggen wat ik precies in gedachten had - al lijkt het me handig dat de hoogste bieder vantevoren al een tikkeltje rondkijkt naar de mogelijkheden van zijn of haar camera / de dingen die hij/zij wil leren.

Basis
- goed leren scherpstellen: zowel handmatig als automatisch
- oog krijgen voor detail
- storende elementen leren te vermijden
- effecten van belichting uitproberen
- met diafragma leren werken
- kleurgebruik in een foto
- het vasthouden van de camera

Eventueel verder
- macro en Supermacro onder de knie krijgen
- gebruik van een groothoeklens
- bij gebruik van menselijke modellen (:D) zorgen voor een juiste pose

Dat ik 'alle' toestellen ken is natuurlijk onmogelijk. Ieder toestel is anders, al zijn de meeste van een bepaald merk toch redelijk hetzelfde om te hanteren. Ik heb zelf een FujiFinepix S602Zoom - een semiprofessionele camera. Ik kan in principe met elke camera uit die reeks overweg ( dus voorgangers en opvolgers ervan ) Marieke heeft zelf ook een semi-professionele camera - daar zitten een aantal zeer bruikbare functies op voor deze dag.

Als je wilt kan ik ook uitleg geven over een digitale camera zelf - of de informatie via de e-mail doorsturen naar de hoogste bieder. Hierbij doel ik voornamelijk op bepaalde afkortingen en wat een CCD-chip in een camera doet. ( RGB kleuren filter, dat soort dingetjes..) De effecten en verschillende functies van de camera bespreken we de dag zelf.

Ik hoop dat ik je nu voldoende geïnformeerd heb.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 22:13

Dank je wel voor de uitleg!!!!!
De camera die we hier zelf hebben is een normale spiegelreflex camera van Canon. Niet digitaal dus. De prijs vind ik al aardig hoog voor iets dat ik hier ook kan leren dus ik gun de rest het plezier. Al lijkt het me wel een geweldige locatie .

MiekSpeciaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 23:26

Ok, jammer, maar toch bedankt voor de moeite natuurlijk Knipoog

FlutterbyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:29

Kom op, wie bied Tong uitsteken ?

mondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 00:33

20 Euro Cheese!

FlutterbyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:03

Iemand meer. hoger ? nog een ergere leek ?
KOM OP MENSEN !

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 14:53

Ik ben niet alleen een leek wbt fotograferen en omgaan met de camera ik ben er ook zo super handig mee Bloos , dus heb het hard nodig.........22,- omdat ik fotograferen wel heel leuk vind *LOL* !!

ps, wat [***] denk ik bedoelde is of de 2 hoogste bieders mogen komen? dus uiteindelijk 2 keer een bedrag voor Azie, aangezien jullie ook met 2-en zijn.

FlutterbyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:21

We willen zoveel mogelijk gekld voor azië binnenhalen, en om te voorkomen dat mensen niet tegen elkaar op gaan bieden zetten we dat dus neit neer. Ligt aan het bedrag dat we ophalen of dat de twee hoogste bieders mogen komen.

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:13

25

FlutterbyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:19

And Up we go ! Even blijven doorbieden, tenslotte zijn wij de enige die dit voor leken doen Tong uitsteken

MiekSpeciaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 23:05

Cissie, ik snap wat jullie bedoelen en we zullen het eens overleggen ok?

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 09:25

MiekSpeciaal schreef:
Cissie, ik snap wat jullie bedoelen en we zullen het eens overleggen ok?

Okee ik w8 af Haha!

FlutterbyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 00:03

Je kunt beter bieden Tong uitsteken:D ?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:51

jammer dat iedereen zich tegenwoordig fotograaf noemt. Dit maakt de markt kapot.

Is op zich een goed idee ik denk alleen dat het leuker is om een fotograaf te nemen van Bokt die meer ervaring heeft en zich echt proffessioneel mag noemen. Ik weet dat er enkele zitten Haha!.

GoldenDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:00

ik denk dat prisca gelijk heeft! op zn minst iemand die er voor gestudeerd heeft! en dat zijn er helaas erg weinig maar ik denk dan donmarcello het meest prof hier is! verder heb ik er wel voor gestudeerd maar ik heb helaas geen tijd! maar als iemand echt intresse heeft mag je me pb-en

MiekSpeciaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 18:15

Tja, ergens heb je wel gelijk. Maar dat wij misschien niet net zo geweldig kunnen fotograferen als jullie, wil niet zeggen dat wij leken helemaal niks kunnen leren. En daarbij gaat het ook om het idee erachter. Want uiteindelijk gaat het allemaal om Azië!