14/1-22u: Fotoshoot dier/pony in ZH (omg.Boskoop)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

14/1-22u: Fotoshoot dier/pony in ZH (omg.Boskoop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 10:58

Na lang twijfelen.. Toch besloten het te proberen. En zet het topic er even opnieuw op, en heb de andere verwijderd. Even wat dingen veranderd.
Ik zit een beetje met vervoer, mij ophalen mag natuurlijk ook altijd. Een klein stukje met de trein vind ik ook niet erg, dan van het station halen. Maar dan moeten de kosten niet te hoog worden. (Als je twijfelt stuur even een pb.) Dus vandaar in principe binnen Zuid-Holland.

In principe wil ik een pony/paard fotograveren, of meerdere mag ook.
Maar een hond mag ook best, of een ander dier misschien, laat maar weten.
Ik fotografeer zelf het meeste mijn pony's, maar soms ook de hond (zoals mijn avatar).

Wat ik doe:
-In principe gewoon heel wat foto's schieten. Portretfoto's vind ik erg leuk, maar foto's helemaal of in actie erbij kan allemaal.
-Aantal durf ik niet te zeggen, maar er kunnen er genoeg op het kaartje, zeker 150 op normale kwaliteit. Er komen genoeg leuke bij.
-Foto's kunnen gewoon op een cd-tje, of gelijk op de pc. Het liefst wel zelf een cd-tje meenemen. (Want mijn broer kan ze dan wel branden.)
-Foto's zijn van dusdanige kwaliteit dat ze af te drukken zijn, en ook uit te vergroten. Eventueel kan ik de kwaliteit nog hoger zetten, dus dat doen we in overleg.

Ik gebruik een Olympus c765uz. Een 4 megapixel camera met 10x optische zoom.

Natuurlijk zijn foto's weersafhankelijk. Dus we proberen een dag samen uit te kiezen met mooi weer. En zeker bewegingsfoto's is mooi weer belangrijk.
Binnenfoto's maken durf ik niets te garanderen, dat doe ik zelden nog, met mijn nieuwe digi nog helemaal niet. Een paar foto's wil ik best proberen, maar voor de rest buitenfoto's voor het mooiste resultaat.

Fotoshoots met andere pony's dan mijn eigen en mijn verzorgpony's doe ik nog niet veel. Ben wel al een keer bij een Bokker geweest, alleen werkte de pony niet zo mee.
Een site met voorbeelden is nog in de maak. Maar zal nog even duren, dus daarom voorbeelden in dit topic.

Eerst wat topics op Bokt met voorbeelden.
[ITP] Taran (Cob), gewoon en kerstgroeten, leuke foto's
[ITP] Welsh Cobs, Welsh A, en Hafje
[ITP] (Shetten)veulens + mijn honden
[ITP] Fotoshoot van Avanti bij Lintjuuuh! (veel, mooi)
[ITP] Taran & Max (actie, portret etc.)

En dan nog een paar foto's van gisteren. Geen superweer, toch wel leuk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook in Sepia is mogelijk. En zwart-wit eventueel ook, heb ik alleen geen voorbeelden van zo, vind zelf Sepia mooier.
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb de biedingstijd iets korter gemaakt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 13:46

Heb je zin om naar Alphen toe te komen? En dan van mij en Niekje fotos te maken? Ik wil rijfotos *LOL* En het liefst tijdens een buitenritje als het mogelijk is Lachen

Ik bied 10 euro

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:49

Vind je Rijpwetering te ver? Dat is van Leiden station nog een kleine 20 min. met de bus. Als dat geen probleem is dan bied ik 15 euro.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 15:53

Bod van 10 euro staat. Alphen is prima. Lachen
Rijpwetering ga ik even kijken. Aangezien ik ook geen buskaart heb. Leiden is met de trein goed te doen, ook nog wel qua kosten. Is er geen mogelijkheid dat je me daar van het station haalt? Dan wil ik dat nog wel doen.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 16:07

15 euro.

Vanaf station Den Haag centraal kunnen we samen met de bus. (mocht je geen Ov hebben dan betaal ik ook de bus)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 16:39

Den Haag kost me al ruim 10 euro om er te komen, vind ik eigenlijk net wat te gek. En ik heb geen OV, helaas. Anders zouden plaatsen iets verder weg niet zo'n probleem zijn.

Ben even een cirkel met plaatsen aan het bedenken, houd als grens ongeveer aan, Leiden, Zoetermeer, Gouda, Woerden, Alphen (iets boven Alphen mag nog). Dus plaatsen als Boskoop, Waddinxveen, Hazerswoude etc zijn prima.
Maximaal 10 euro aan reizen met de trein (ben maar scholier). En dan een half uurtje, of een heel klein beetje langer. Liever niet met de bus, gezien ik dus ook geen buskaart heb.
Fietsen doe ik binnen een straal van 10 km, dus Alphen, Waddinxveen, Hazerswoude bijvoorbeeld.

Eigenlijk heel jammer, vind het fijn dat zoveel mensen toch interesse tonen. Helaas ben ik gebonden aan wat dingen. En zoals Alphen kost me niets, erg fijn dus. Lachen

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 19:09

Onze pony staat in Haastrecht, is vanaf station gouda 10 minuutjes met de bus. Er is geen mogelijkheid om je op te halen, we hebben geen auto, en ik zit in een rolstoel. Is dit te doen voor je?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 20:33

We hebben wat pb's naar elkaar gestuurd. En op zich is dat te doen hoor MaryKate.
Wel gaat geen reiskosten bij mij natuurlijk voor wel reiskosten. Maar bij een goed bod maakt dat niet meer uit.

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:56

Bij deze verhoog ik me bod naar 25 euro en buskosten zijn voor mij(ik ga zelf nl altijd met de bus)

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:56

Ik bied dan 17,50

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 21:32

35 euro en dan inclusief trein en buskaart?

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 21:36

37,50

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 21:52

Jullie bieden goed voor Azië OK dan!
Graag in dit topic het bedrag zetten wat je dus betaald voor de shoot, wat dus naar Azië gaat.
Reiskosten (mee)betalen als het te duur wordt (hoger dan 10 euro) is erg fijn, maar komt er dan dus apart bij, gezien dat niet op de rekening voor Azië kan natuurlijk. Dat wordt dan wel tijdens de shoot geregeld. Kan ik wel voorschieten.

Maar echt geweldig dit! Heb zelf niet zoveel geld, dus vind het fijn om op deze manier te helpen.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 22:33

Ervan uitgaande dat MayKate ook zonder reiskosten biedt, dan bied ik 40 euro (reiskosten zal ik apart afrekenen)

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 22:39

Ik haak af!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 12:23

Super voor Azië OK dan!
Nog meer mensen interesse in een leuke fotoshoot?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 10:14

Gaat hier al goed Dyonne!!!! Knipoog Haha!
Nog tot 10 uur vanavond!!! Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 23:10

Rivano heeft voor 40 euro een fotoshoot Lachen

Graag het geld overmaken naar de rekening van Pauline en zelf per PB verdere afspraken maken Lachen.