Is het nog altijd zo dat een homopaar geen buitenlands kind kan adopteren (en een ongetrouwde homo wel, v.b. Paul de Leeuw?). Weet iemand hoe het precies zit en wat vinden jullie er van?
Stelling:
Een homopaar moet een buitenlands kind kunnen aopteren.
rossi
Geplaatst: 25-12-04 13:39
ik heb dat wel gehoord van paul de leeuw maar hij zou een uitzondering zijn. en het is nog steeds zo dat een homopaar geen buitenlands kind kan adopteren
Ethelate
Geplaatst: 25-12-04 13:46
Waarom mag paul de leeuw dat dan wel en andere niet? Waarom mogen een man en vrouw het wel, en twee mannen of vrouwen dat niet?
Sonja_vR
Geplaatst: 25-12-04 15:15
yep ...van mij mag het ...doen ....helemaal geweldig waarom zouden ze het niet mogen ... een homopaar is net zo volwaardig als een heteropaar en net zo geschikt om ouders te zijn
Elzie
Geplaatst: 25-12-04 15:31
De personen in kwestie moeten natuurlijk wel goed gescreend worden zoals dat nu ook al met hetero stellen gebeurd. Als er geen bezwaren zijn dan vooral doen!
LBLGypsyCobs
Geplaatst: 25-12-04 15:39
Als je ziet wat voor procedures mensen moeten doorlopen voor ze een kind mogen adopteren, das echt een lange weg, maar wel terecht vind ik.
Daar tegenover staat dat mensen die op de natuurlijke weg een kind krijgen eigenlijk nauwelijks worden gescreend. Daar gaat men pas vragen stellen als een kind onder de blauwe plekken zit of erger.
Ik ken iemand die met veel moeite een kind heeft geadopteerd omdat zij zelf geen kinderen kon krijgen. Alles moesten ze van haar weten. En als die dan op het nieuws het zoveelste geval van kindermishandeling ziet, snapt ze het even niet meer.
Maar ik vind dat een homo stel gewoon een kind moet kunnen adopteren als ze aan alle eisen voldoen om een kind een stabiele en mooie toekomst te bieden.
Anoniem
Geplaatst: 25-12-04 15:39
Stennisje schreef:
Maar ik vind dat een homo stel gewoon een kind moet kunnen adopteren als ze aan alle eisen voldoen om een kind een stabiele en mooie toekomst te bieden.
Niks aan toe te voegen
Lusitana
Geplaatst: 25-12-04 16:01
Een homo stel mag niet, maar een 1 ouder wel, en niemand vraagt of die homo is. Zo zit het dus nog in elkaar (hier in Portugal trouwens ook). Vandaar dat Paul de Leeuw het in zijn eentje wel mag. Hij gaat voor een buitenlands kind, vanwege zijn leeftijd, in Nederland is er nog een belachelijke leeftijdsgrens voor ouders, die in Portugal pas is afgeschaft. Persoonlijk vind ik dat je eerst de weeshuizen in eigen land moet leeghalen. Mensen willen persee een baby en wijken daarvoor naar buitenland. Maar ook een baby is een nieuw individu welk je niet zo kan vormen als wordt gedacht. Een kind kun je slechts begeleiden.
A0000
Geplaatst: 25-12-04 16:05
mag een ongetrouwd heteropaar wel een kind adopteren eigenlijk? anders vind ik het logisch, als een ongetrouwd heteropaar een kind mag adopteren vind ik dat dat voor een ongetrouwd homopaar ook moet mogen.
Lusitana
Geplaatst: 25-12-04 16:12
Daar geld hetzelfde, want dat is dus de regel waar ze gebruik van maken. EEN van de ouders adopteert. De ander kan het kind dan later erkennen.
Joyceie
Geplaatst: 25-12-04 16:14
Als ze goed voor het kind kunnen zorgen en het een goede toekomst kunnen geven dan is het oke toch?
Sonja_vR
Geplaatst: 25-12-04 16:37
lusitana...er zijn juist genoeg mensen die ook een nederlands geboren kindje willen maar in nl zijn er maar zelden kinderen die voor adoptie afgestaan worden een collegaatje heeft twee kinderen een meisje geboren in taiwan en een meisje geboren in nl maar dat meisje uit nl is een zeldzaam geval hier in nl zijn ook geen "weeshuizen"
Lusitana
Geplaatst: 25-12-04 16:44
Die willen dan babies, en nee, die worden nog niet voor dat doel gefokt. Als ze voor ouder dan zes jaar gaan is er genoeg keuze. en waarom geen pleegouderschap? Nee, ze willen een kind "hebben". Als je het voor het kind doet, is pleegouderschap een optie. Ik weet dat het lastig is, met de eigen ouders op de achtergrond...
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 25-12-04 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Sonja_vR
Geplaatst: 25-12-04 16:47
valt hier in nl nog zwaar tegen althans dat is de ervaring van twee bevriende stellen van me die hadden namelijk geen enkele voorkeur voor leeftijd geslacht of wat dan ook stel 1 heeft nu na jaren een meisje uit nl de andere na 6 jaar nog geen kind die zijn nu wel bezig met een jongetje uit taiwan
Lusitana
Geplaatst: 25-12-04 16:49
Ja, dat ligt niet aan het aantal kinderen maar aan de werkwijze. als je hier kijkt, het is vreselijk, kinderen worden gewoon vermoord of achter gelaten als ze ongewenst zijn. De papiermolen is te langzaam en klopt gewoon niet. Dat is denk ik overal zo. Vroeger nam iedereen gewoon een kind in nood aan, kwam helemaal geen overheid aan te pas... Gebeurt hier binnen de families ook wel eens, maar we gaan off-topic, denk ik.
Paardenmeis1
Geplaatst: 25-12-04 16:58
Ik vind het juist goed!! Dat is toch juist het voorbeeld van wat mensen moeten accepteren, want geef toe...homoparen en allochtone (kinderen) worden nog altijd niet echt goed geaccepteerd in Nederland...ik vind juist dat ze daarom het wel moeten doen!!
kojack
Geplaatst: 25-12-04 17:03
Ik vind dat het gewoon moet kunnen. Homoparen zijn toch net zo als hetro paren ? Homo's zijn niet anders als ander mensen en kunnen dus net zo goed voor kindjes zorgen
Ik vind het belachelijk dat het nog steeds niet wordt geaccepteerd !
Ethelate
Geplaatst: 25-12-04 17:40
Kinderen in buitenlandse weeshuizen, en dan heb ik het over china, brazilië enz, hebben het veel zwaarder als in Nederland. Hier hebben ze onderdak, eten en onderwijs enz, terwijl die kinderen daar geen toekomst hebben als ze niet geadopteerd worden. En over pleegkinderen zijn veel slechte verhalen en dat schrikt mensen af, hoe erg het ook is voor de kinderen die wel een goed tehuis zoeken.
snowdon
Geplaatst: 25-12-04 18:17
Hmmz... ik zal het over 10 jaar ofzo allemaal wel van dichtbij meemaken...
johnvt
Geplaatst: 25-12-04 18:26
Ethelate schreef:
Waarom mag paul de leeuw dat dan wel en andere niet? Waarom mogen een man en vrouw het wel, en twee mannen of vrouwen dat niet?
Mee eens, of iedereen of niemand
Lusitana
Geplaatst: 25-12-04 21:27
Het staat gewoon nog niet in de wet, maar ik zei als, ze kunnen beroepen op de 1 ouder regeling. Dus mogelijk is het wel.
Amanda_T
Geplaatst: 25-12-04 22:03
Ik heb hier 2 weken geleden mijn betogende spreekbeurt over gehouden. Ik ben het 100% eens met mijn stelling die ik toen had: Ik vind dat homo-paren kinderen moeten kunnen adopteren! Iedereen in Nederland is toch gelijk? Dat staat toch in de grondwet? Blijkbaar is niet iedereen voor de wet gelijk, want wij geven homo-paren dit recht niet . Ik heb mijn spreekbeurt hier nog op de pc staan. Misschien is er interesse om deze te lezen? Zo ja, stuur me een pb, dan kan ik je 'm eventueel mailen, of hier plaatsen
Nadir
Geplaatst: 25-12-04 22:34
Wat kan 1 ouder beter dan 2 homo's?
Annechien
Geplaatst: 26-12-04 08:18
het homohuwelijk is geaccepteerd, maar begin dan niet over kinderen te denken....... (zoals ze denken....). Homoparen zijn net zo goed voor "hun" kinderen als heteroparen dat zijn voor "hun" kinderen. Het enigste verschil?? Man/man of vrouw/vrouw ipv man/vrouw. Stel je toch eens voor dat het kind daarmee gepest wordt (en zeker niet als kinderen er achterkomen dat je als adoptie ouder blank bent en het kindje is gekleurd, iedereen weet dat kinderen hard zijn!).
Carolinef
Geplaatst: 26-12-04 10:34
moet gewoon kunnen, omdat het nou 2 mannen samen zijn wil dat heus nog niet zeggen dat ze niet goed voor kids kunnen zorgen, ze hebben alleen de "pech"dat ze ze zelf niet kunnen krijgen.
De stelling dat een kind een moeder en een vader nodig heeft gaat beetje ver, want ook niet alle moeders zijn zo goed, denk maar eens aan al die verschrikkelijke berichten weer dit jaar wat moeders met hun kind hebben gedaan.( Rowena Rikkers en Sharon ) Die zouden ze moeten verbieden om kinderen te krijgen maarja dat gebeurt natuurlijk nooit