Ik ben in Portugal bij een Stierengevecht geweest. Mijn mening was daarvoor ook idd het is gewoon vermaak en het zielig enz enz enz.
Om volledig te zijn: De dag ervoor zijn we bij een echte stierenvechter geweest. Hij heeft ons heel veel verteld over zijn vak. Hij liet ons meerdere super gespierde en getrainde paarden zien. En vertelde ook dat zijn vader en opa enz ook stierenvechter geweest waren. We hebben ook zijn vader gezien. Zijn neefje volgde op het moment een opleiding tot stierenvechter Hij is nu nog een Forcado. Die vangen puur voor de eer de stier na het gevecht
Training van een paard (met tamme stier Een echte wij zaten op 5 meter afstand
)
Dan nu iets over het stierenvechten in Portugal. De lusitano is gefokt om vee te drijven en ook voor het stierenvechten daarom zijn ze compact en super wendbaar.
Tijdens het stierengevecht is goed te zien dat het echt bij de cultuur hoort. Mensen die zijn trots op het moment dat ze in de ring zijn. Vooral de Cavalieros hebben een status van aanzien.
Gedurende het gevecht worden verschillende stieren gebruikt die al naar gelang het later wordt ook groter en zwaarder worden. Het is een eer als jouw stieren van jouw fokkerij worden uitgekozen.
De stier wordt niet gedood na het gevecht maar herstel eerst en wordt daarna op de gewone manier geslacht.
Deze stieren hebben een goed leven en max 10 minuten stress in hun leven (goed ook pijn) Maar ze groeien op in kuddes op vlaktes.
Ik vind stierenvechten in Portugal een stukje cultuur dat wat mij betreft niet verloren mag gaan.
Antonio Ribeiro Telles
Gewonde Stier
http://www.geocities.com/portugallusita ... estier.JPG
[edit ellende: foto in link veranderd, gaat om een gewonde stier (zie titel) alleen klikken als je dat wilt zien]
) en dan worden ze alsnog afgemaakt?

Ik ben ook absoluut niet voor stierenvechten, maar ik vind het relatief gezien nog het 'betere' alternatief...
word ik echt knetter van