Gun hem zijn geluk niet.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimDai

Gun hem zijn geluk niet.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 18:21

Afgelopen jaar mei heb ik mijn verkering uitgemaakt na 4,5 jaar. Ik heb inmiddels een nieuwe liefde (alleen hij woont in de USA dat is een beetje lastig) en mijn exvriendje heeft ook een nieuwe liefde.
Mijn ex was nooit geinteresseerd in wat mij bezig hield en in mij als persoon. Nu ik weer in NL ben hoor ik dat ze vaak een strandwandeling gaan maken (dat wilde hij nooit met mij) en dat het heel goed gaat en ze allemaal leuke dingen doen. Ook krijg ik nog geld van mijn ex waar hij heel moeilijk over doet om het terug te betalen. Ik had eigenlijk liever gehad dat het nog een tijdje slecht met hem was gegaan... gemeen eigenlijk...maar ik voel het wel zo... alles gaat bij hem van een leien dakje en ik heb het weer moeilijk omdat ik nu een vriendje heb in amerika die ik vreselijk mis...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:23

Beetje flauw van je dat je hem zijn geluk niet gunt. Concentreer je op je eigen leven i.p.v. naar een ander te blijven kijken. Het gras is niet altijd groener bij de buren. En misschien wil hij met zijn nieuwe liefde juist andere dingen doen dan met jou?

Ik kan me voorstellen dat je je vriend mist, maar tegenwoordig is er MSN, e-mail en telefoon om contact te houden.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:24

Je kan beter energie stoppen in 'het tellen van je eigen zegeningen' en de rest van je hindernissen nemen, dan in het afgunstig zijn tov anderen.

Waarom zou je precies willen dat het nog slecht met hem ging? Zodat hij zich realiseerde dat hij zonder jou niks voorstelde? Zodat jij dan op hem neer zou kunnen kijken? Of zodat jij niet zo duidelijk met je neus op de feiten gedrukt zou worden dat er dingen zijn die bij jou zelf niet helemaal lekker lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:33

Blijkbaar sta je toch niet helemaal achter je beslissing om het uit te maken, of je bent niet echt happy met je huidige vriend. Als dat wel zo was zou je het hem gunnen of in ieder geval daar niet mee bezig zijn op deze manier.

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:41

Ik kan het me ergens wel voorstellen. Als hij die dingen die hij met zijn nieuwe vriendin doet met jou ook gedaan had, had alles er misschien anders uit gezien. Ik kan me voorstellen dat je soort van het gevoel hebt dat hij jullie relatie geen eerlijke kans heeft gegeven of in ieder geval minder dan hij in zijn nieuwe relatie doet.

Het is altijd moeilijk om een ex met een ander te zien, vind ik, ook al ben je inmiddels gelukkig met een andere relatie.

Als ik jou was zou ik me er niet al te druk om maken dat je dit soort gevoelens hebt. Het hoort er gewoon een beetje bij en probeer idd wat meer je eigen zegeningen te tellen.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:18

Vervelend dat hij nu wel de dingen onderneemt die in jullie relatie niet mogelijk schenen te zijn.
Naar mijn idee heeft het stuklopen van jullie relatie hem de ogen geopend.
Hij heeft geleerd dat het niet vanzelf of vanzelfsprekend gaat of is.
En jij? Jij zit nu thuis, alleen, en mist je nieuwe vlam.
Ik kan me die gevoelens heel goed voorstellen, het gevoel van 'ik moet hem niet meer, maar een ander mag hem ook niet hebben'
En 'ik heb pijn gehad om jou en DOOR jou, nu mag jij lijden (en flink ook)'
In mijn ogen is het een normale fase die je doormaakt, het is de ene dag wat moeilijker dan de andere, maar zoals hierboven al zo mooi beschreven staat:
Citaat:
Je kan beter energie stoppen in 'het tellen van je eigen zegeningen' en de rest van je hindernissen nemen, dan in het afgunstig zijn tov anderen.

Sterkte!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:26

MargaV schreef:
Ik kan het me ergens wel voorstellen. Als hij die dingen die hij met zijn nieuwe vriendin doet met jou ook gedaan had, had alles er misschien anders uit gezien. Ik kan me voorstellen dat je soort van het gevoel hebt dat hij jullie relatie geen eerlijke kans heeft gegeven of in ieder geval minder dan hij in zijn nieuwe relatie doet.

Maar: een relatie draait om 2 mensen, niet om 1. Blijkbaar is er toch echt iets anders aan zijn nieuwe vriendin dan aan TS. Bedoel ik niet rot, eerlijk waar niet. Maar ieder mens is verschillend en actie = reactie...

Probeer je eroverheen te zetten... Kijk naar je eigen relatie, laat hem voor wat 't is en ga verder met je leven. Sterkte ermee...

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:30

Meis dat is wel zooo bekend en vervelend ik weet goed hoe je je voelt. Klinkt hard maar het is eigenlijk een bevestiging van dat jullie dus niet voor elkaar gemaakt zijn.
Tijd is eigenlijk het enige.
Probeer niet teveel te vergelijken, je hebt het uit gemaakt om een reden en je stond daar toen achter. Je voelt je dnek ik rot omdat je denkt dat als hij nu al zo gelukkig is met een ander dat hij mnder om jou gaf. Dat is misschien wel de waarheid.

Probeer de afstand te nemen, leef je eigen leven geniet van de kleine dingen die wel goed gaan bij jou. Bedenk je dat zolang je ex je nog zo bezig houd je nieuwe vriend misschien ook geen eerlijke kans heeft.

Schrijf je nieuwe vriend een lange brief. Stop je energie in sparen voor een ticket. Blijf voor jezelf kiezen meid al gaat je ex morgen trouwen jouw geluk wacht ook op je, maar je zal het niet vinden zoalng je verleden en je ex je nog dwars zitten.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:47

Ik kan er wel inkomen, na 4 en een half jaar ken je iemand aardig goed en dan kan het nog weleens rot voelen als hij dingen die hij met jou niet wou wel met haar doet.

Maar dat slijt wel, jouw vriend zit ver weg, en hij zit dichtbij lol te hebben, kan een beetje wrang voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:55

Beetje triest dat je hem zijn geluk niet gunt.

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 20:52

Ik weet dat ik verder moet en het met mij ook allemaal goed komt uiteindelijk (het schiet alleen niet op)... en ondanks dat ik het eigenlijk heel gemeen vind van mezelf had ik gehoopt dat hij zich nog even langer rot zou voelen. Heb in Mei compleet in de kreukels gelegen omdat ik me besefte dat de man waarin ik 4,5 jaar lang heel veel energie in had gestoken het niet waard was. Ik ben een maand overspannen thuis geweest. Vervolgens weer begonnen met werken (wat voor geen meter ging) en toen kreeg ik de aanbieding van een oude vriend van mij om een tijdje bij hem te komen logeren in amerika en een rondreis te maken.
Ik heb met mijn baas afgesproken om er 2 maanden tussenuit te gaan en na mijn reis voor 2 dagen per week terug te komen (Ik werkte 4 dagen maar 1 v/d redenen van mijn overspannenheid was een te lage werkdruk).
Ik heb vervolgens te gekke tijd gehad in Amerika en ben daar ook een hele leuke en lieve jongen tegengekomen en nu zit ik hier....Boos!
Het lukt me niet om een andere baan te vinden ben afhankelijk van het geld wat ik nog van mijn ex krijg (heb zijn mooie huisje ingericht!) en hij betaald moeilijk. Het is een hele egoistische jongen...dat veranderd heus niet zomaar...en daarom vind ik dat hij het niet verdient...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:33

ik vind het nogal egoistisch van je, ik bedoel.........het is niet voor niets uit gegaan en blijkbaar past je ex beter bij z'n nieuwe vriendin.............zo gaat dat in het leven.....Jij heb toch ook weer een vriendje ? Waarom nu jezelf zielig gaan vinden omdat die ver weg woont ? Daar heb je zelf voor gekozen.....

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:46

Laura schreef:

Waarom zou je precies willen dat het nog slecht met hem ging? Zodat hij zich realiseerde dat hij zonder jou niks voorstelde? Zodat jij dan op hem neer zou kunnen kijken? Of zodat jij niet zo duidelijk met je neus op de feiten gedrukt zou worden dat er dingen zijn die bij jou zelf niet helemaal lekker lopen?

ik ben het eens eens met laura Knipoog
nee echt kijk naar jou leueke dingen en realiseer je waarom jij en je ex niet meer bij elkaar zijn.
laat je niet kapot maken door jaloezie oid, ga verder met je leven!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:47

Net zoals de rest hier zegt, kijk naar de dingen die je wel hebt!

Je hebt zelf besloten om na 4,5 jaar weg te gaan, omdat jullie relatie niet werkte. Zorg dat je een leuk vooruitzicht krijgt naar je vriend in Amerika.

En wat betreft je ex, ga naar een rechtswinkel en kijk of je het via hen kunt regelen. Zij zullen vast goede ideeen hebben om je geld terug te krijgen van hem.

En denk er aan dat veel mannen niet alleen kunnen zijn. Ik heb vorig jaar juni mijn relatie verbroken. (reden doet er even niet toe en ander pb maar). Wij woonden 6 jaar samen, ik heb het grootste deel van de inrichting en een deel van de hypotheek betaald. Wij hadden 11,5 een relatie.

Na 2 maanden had hij alweer een relatie en door een ongelukje is hij in oktober vader geworden; 16 maanden nadat ik wegging. Zo makkelijk was ik kennelijk te vervangen.

Ik heb me er geen dag door uit het veld laten slaan (euhm wel door het verbreken en achterlaten van 11,5 jaar van mijn leven natuurlijk, maar niet door het feit dat hij zo kort daarna alweer een relatie kreeg) . Ten eerste ben ik niet degene die zielig is, want zo'n gozer als hij kunnen wij missen als kiespijn, onze exen zijn te betreuren omdat ze zulke leuke meiden als wij kwijt zijn.
Ten tweede, als we zo makkelijk te vervangen zijn, wat is zo'n relatie dan waard.

Als hij echt zo egoistisch is, wees dan maar blij dat jij van hem af bent en heb medelijden met zijn nieuwe vriendin. Jij kent je ex inmiddels, zij moet er nog achterkomen. Zo is het ook met mijn ex en zijn huidige vriendin, die heeft een megaprobleem als ze er achter komt waarom ik hem gepeerd ben.

Nogmaals. draai de zaken om. Jij bent hem niet kwijt, hij is zo dom geweest jou te laten schiet op welke manier dan ook. Geniet van je vriendje op afstand, hij zit in je hart, en dat is dichterbij dan je denkt. Kijk niet met afgunst naar je ex en zijn vriendin, maar met gun het hem.......

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:58

Rocamor schreef:
Als hij echt zo egoistisch is, wees dan maar blij dat jij van hem af bent en heb medelijden met zijn nieuwe vriendin. Jij kent je ex inmiddels, zij moet er nog achterkomen. Zo is het ook met mijn ex en zijn huidige vriendin, die heeft een megaprobleem als ze er achter komt waarom ik hem gepeerd ben.

Nogmaals. draai de zaken om. Jij bent hem niet kwijt, hij is zo dom geweest jou te laten schiet op welke manier dan ook.

Deze vind ik wel goed! OK dan!
Maar ik snap je goed hoor, tis moeilijk om t op een andere manier te bekijken maar je moet t toch proberen. Lees het "Waar knap jij op af"-topic eens! Haha! Schijnheilig

GraciaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:11

ik ken het, ik gun mijn ex het lkicht in zijn ogen niet... hij heeft zoveel over mij lopen rondbazuinen... echt vreselijk... de klootviool...

het is moeilijk om net zo te deken als wat rocamor schrijft... maar eigenlij zou je het wel moeten den.. ik probeer het ook!!!