>Hierbij het IT woordenboek met daarin alle verklaringen van de >"moeilijke" termen die daar gebruikt worden. > > > IT Dictionary >----------------------- > UITSPRAAK BETEKENIS >----------------------- >Windows Win doos Winnares >Display Dis plee Deze w.c. >Debugger Die bukker Aanwijzen van degene die voorover staat >gebogen >Monitor Moonie-tor Alom gevreesd houtkevertje >Host Hoost Het regent >Add Ed Jongensnaam >Addressing A-dressing Eerste klas sla-saus >Allocate Ellokeet Soort schafthuisje >Alt Alt Zangstem >Area Areeja Zangstuk >ASCII Ask kie In het Engels om een sleutel vragen >Assign Asijn Zure vloeistof; zit meestal door de sla >Asterisk Asturisk Normandisch stripfiguur >Attach Ettets Op poten voortbewegende apparaten uit Star >Wars >Attributes Ettrieboets Soort kaplaarzen >Authorize Outooreis Een autoreisje >Auto-dial Outoodeil Onderdeel van 'n Trabant >Auto-list Outoolist Slimme manier om een kortere weg te nemen >Bad sector Bed sektor Plek in een bed >Batch Betsj Teken op padvinderskleding >Bit Bit Deel van een paardenhoofdstel >Broadcast Broodkast Kasten voor broden >Browse Braus Nieuw soort bruistabletje van Bayer AG >Bug Buk Commando om voorover te buigen >Byte Bijt Ergens de tanden in zetten >Cache Kesj Contant betalen >Cache memory Kesj memmorie Betalingsherinnering >CAD/CAM Katkam Gereedschap van kattentrimmer >Call Kol Kraag van een trui >Cam Kam Hoofdgereedschap >Cancel Kansol Spreekgestoelte van geestelijken >Carriage-return Kerriejits-return Terugkeer van een rijtuig >Cartridge Kaart-rits Serie kaarten >Cause Koas Kaassoort uit de achterhoek >Channel Sjennul Frans parfum >Character-set Kerrektur-set Stel vreemde figuren >Check-bit Tjek-bit Halfjaarlijkse tandcontrole >Chip Sjip Krokant zoutje >CI-split Zie split Jurk met hoge zij-opening >CICS Kiks Voetbalschoenen >CICS-print Kiksprint Snelle ren op voetbalschoenen >Clear Klier Vervelend persoon; meestal directe collega >Compiler Kompijler Commando om brugdrager te laten zakken >Copy Koppie Klein hoofd >Crash Kresj Peuterspeelzaal >Cross-check Kros-sjek Mislukt gerold sigaretje >Delete Du liet Verkeerd lidwoord voor zangstuk >Density Den sittie Belgische binnenstad >Diskdrive Disk drijf Platenzaak met wateroverlast >Diskette Diskkette Winkel met cd-roms >Double-strike Dubbel strijk Bowlingterm >Driver Drijver Persoon op luchtbed >Drum-storage Drumstoritsj Tabakswinkel >Edit Edit Meisjesnaam >Endless Entles Einde les >Enter-key Enturkie Huissleutel >Escape S-keep Cape van Superman >Exception Eksepsjun Popgroep uit de jaren 70 >Execution queue Eksekjoetsjunkjoe Vuurpeleton >Extent Ekstent Oude tent >Fail Feel Een heleboel >Fault Folt Eenheid van spanningssterkte >Field Fielt Scheldwoord >Field-mark Fieltmark Duitse munteenheid >File Feil Soort schuurgereedschap >Flag Flek Vuil plekje op kleding >Flow Floo Klein insekt dat jeuk veroorzaakt >Format Foormat Voordeurkleedje >Frozen period Froosenpiriot Laatste IJstijd >Gateway Keetwee Belgisch voor "Ga weg!" >Group Kroep Indonesische generaal >Helpdesk Hellupdesk Bijzettafeltje >Hidden file Hidden fijl Verborgen gereedschap in taart voor gevangene >I.S.N. Ei essen Duits ontbijt >Incore In koor Samenzang >Jam Sjem Vruchtencompote >JES2 Jestoe Twee maal ja zeggen >Job Jop Arme kerel >Jobcard Jop kaart Arme kerel klaverjast >Jump function Sjumpfunksjun Springspieren >Key-board Kiebord Sleutelplankje >Kilobaud Kilobaut Mestoverschot >Lan Lan Graad in Oosterse vechtsport >Leave Lief Aardig, vriendelijk >Linkstation linksteesjun Gevaarlijke plek waar supporterstreinen >aankomen >List List Stiekeme streek >Load Loot Zwaar metaal; hangt ook aan Hema-worsten >Lock Lok Plukje haar voor ogen >Loop Loep Vergrootglas; ook: 'n zuiver iets >Macro Maakroo Groothandel in levensmiddelen >Microfiche Miekroovish Zeer klein visje >Mount Maunt Hoogste berg van Zwitserland >Nesting Nesting Vogelactiviteit >Note Noot Harde vrucht; ook: in gevaar >Occupy Okjoe-pei Soort monnikskleding >Offline Oflijn Van de regel afwijken >Olivetti Oolievettie Dik soort Italiaans olifantje >Online Onlein Aan de lijn doen >Operator Oopurreetor Chirurg >Overflow Oovurfloo Genetisch gemanipuleerd insektje >Pack Pek Teer, asfalt >Page-stealing Peets-stieling Plagiaat >Paper jam Peepursjem Heet soort broodbeleg >Pascal Paskaal Net geschoren >Pending Pen ding Dopje op schrijfgerei >Power-check Pouwersjek Zware Van Nelle >Privat Prijvet Overblijfsel na het bakken van een >groentesoort >Punch Punsj Drankje >Push-button Poesjbutton Rond speldje met poezekop >RAM Rem Pedaal in auto's >Ready Reddie Soort bakvet >Recordcount Rekkortkaunt Platentelling >Reference Reffuruns Amerikaanse dominee >Retrieve Rietrief Langharig hondenras >Return-key Rieturn-kie Sleuteloverdracht >ROM Rom Bijnaam voor Duitse woestijngeneraal >Scratch Skrets Jeuk >Seek-time Siektijm Ziektewet >Service Servies Bij elkaar horend stel koppen en schotels >Session Sesju Net een voldoende >Size Sais Gevaarlijk landbouwwerktuig >Skip Skip TV-buideldier >Spacebar Speesbar Ruimtecafe >Specify Speesiefei Iets met kuiden bestrooien >SPLITV Splitvee Slager >Spool Spoel Stortbak >Stacker Stekker Apparaat voor wandcontactdoos >Statistics Staatistiks Bekend merengebied in Finland >Status Staatus Haags voor "sta eens op" >Stepname Stepneem Diefstal van autoped >Syntax Sintaks Belasting voor zondaars >Tape Teep Bandage voor voetbalenkels >Toner Toonur Exhibitionist >Trace Trees Meisjesnaam >Track Trek Honger >Trailer Treelur Aanhangwagentje voor vrije jongens >Trim area Trim ereeja Hondenkapperszaak >Up Up Borrelend drankje >User Joeser Verslaafde, junk >Very off Ferrie of Vertrek van veerboot >Volmac Volmaak Utrechts voor "perfect"
Karin
Geplaatst: 11-04-01 11:52
Haha, die ken ik als Verklarende woordenlijst bij Windows voor Blondjes!
Ooit gehoord van Word voor Blondjes?
[img]../upload/29/potlood.jpg[/img]
[edit]Plaatje stond er als BMP [/edit]
Ja Bart, weet ik, had ik je ook een privébericht over gestuurd... Moet je beter lezen! _________________ <FONT COLOR="DARKBLUE"> << < ...dreams are just goals without deadlines... > >> </FONT>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-04-11 11:56 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-04-11 13:17 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-04-11 13:23 ]</font>
UrbanL
Geplaatst: 11-04-01 13:05
Mmmhhh daar wil ik weel een kopietje van hihihihi Niet voor mij hoor maere misschien wel handig.
Gr Pris
Karin
Geplaatst: 11-04-01 13:25
Pris: Word for Blondes is dat potlood...
Suus
Geplaatst: 11-04-01 13:29
Zeg Katrien, daar heb je toch wel even over getypt he! Hahahaha, ik kende hem ook als computerwoordenboek voor blondjes...
UrbanL
Geplaatst: 11-04-01 14:28
Citaat:
Op 2001-04-11 13:25, schreef Karin: Pris: Word for Blondes is dat potlood...
Ik zie alleen een kruisje dus vandaar
Maar nu zie ik hem wel mijn compu is verschikkkekekekelijk traaaaaaaag.
gr Pris
Nimber
Geplaatst: 11-04-01 20:27
geweldig he ooooh ben zo blij dat ik niet BlonT ben
Anoniem
Geplaatst: 11-04-01 20:35
Ik had de lijst uiteraard gekopieerd (overtypen is teveel werk) maar ik dacht dat je dat zo wel kon zien.