Waarom rijden mensen zo langzaam?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 11:13

Als ik 's ochtends naar mijn werk rijd, moet ik eerst een stukje door de bebouwde kom waar je dus 50 mag. En daar presteren mensen het dus om 40 te rijden! @%#^@&@*! Boos!

Gevolg is dus dat ik op de meeste gevaarlijke plaatsen ga inhalen. Haha!
Heb je haast, weten die mensen niet waar het gaspedaal zit. Ik snap dat dus echt niet. Dat ze niet harder willen dan 50, moeten ze zelf weten, maar 40?? Frusty
Mijn auto kan niet eens 40! Schijnheilig
Er zit een begrenzer op die niet langzamer dan 60 kan! }> *LOL*

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 11:17

Ik snap dat best dat mensen niet te hard gaan rijden, je hoeft ook niet altijd tegen het limiet aan te rijden. Als je op tijd op werk wil zijn moet je gewoon zorgen dat je eerder vertrekt zodat je je ook niet hoeft te haasten. Daarnaast zijn er door heel Venlo overal 30 km/h zones aangelegd, dus hier mag je zelfs niet harder rijden als 40. Best irri, maar wel veel veiliger, als je af en toe van die gasten door woonwijken heen ziet crossen! Boos! Frusty

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 11:18

hahahahaha }>

Het probleem van mij is dat ik me al erger als ze zich aan de toegestane snelheid houden. Dus echt 50 k/pu gaan rijden als je daar ook niet sneller mag.
Ik ben een soort snelheidsduivel Extreme duivel Dus daar kan ik echt niet tegen en al helemaal niet als ik haast heb!!!
Dan probeer ik ook rustigere muziek op te zetten want anders raak ik helemaaal opgefokt }> Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 11:23

Ik zit met hetzelfde probleem, kan het niet uitstaan als ze zich precies aan de snelheid houden of er zelfs iets onder gaan zitten. Het liefst zou ik ze dan vooruit duwen. Het kan mij niet vlot genoeg gaan.

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 11:50

Door zo langzaam te rijden veroorzaken die mensen juist levensgevaarlijke situaties. Mijn auto gaat dan altijd aan de kont van de auto ervoor ruiken, en dan krijg ik hem er niet meer vandaan totdat ze OF aan de kant gaan OF afslaan, ja mijn auto luistert niet altijd even goed Knipoog). Inhalen gebeurt daardoor ook vaak, zo irri want ik heb altijd haast en vind het zonde van mijn tijd om langer in de auto te zitten dan nodig is Haha! . Bij die mensen moeten ze hun rijbewijs intrekken. Cool

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 11:51

Go Mytens!! Ben het helemaal met je eens Haha!

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 11:53

wat denk je van mij dan

mijn brommertje gaat maar 40 en daar moet ik mee over de weg rijden binnen de bebouwde kom. Dus ook over drukke wegen.

ik word echt elke dag wel een keer bijna van de weg gereden of aangereden omdat die automobilisten me altijd moeten inhalen.

politieauto's halen me zelfs in, wat is dat toch voor stomme regel?!? het is levensgevaarlijk! Het gaat vast nog wel een keer foutdat ik echt word aangereden.
en eigenlijk mag ik maar 35 rijden WEET JE WEL HOE LANGZAAM DAT IS

brommers moeten ook gewoon 50 rijden tussen de auto's geen gezeur, want deze regel helpt toch niet.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 11:54

Als je haast hebt let je minder op de weg en zie je dingen over het hoofd, hierdoor breng je jezelf en andere in levensgevaarlijke situaties. En ik heb nog nooit ongelukken gezien die veroorzaakt werden door te langzaam rijden. Alleen ongelukken waarbij mensen wat langzamer reden en weer van die idioten met 60 km/h vol der achterop reden terwijl je er maar 40 of 50 mag. Sorry hoor maar dat vind ik echt idioot!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 11:57

Citaat:
Op 2001-12-12 11:53, schreef Shaienne:
wat denk je van mij dan

mijn brommertje gaat maar 40 en daar moet ik mee over de weg rijden binnen de bebouwde kom. Dus ook over drukke wegen.

ik word echt elke dag wel een keer bijna van de weg gereden of aangereden omdat die automobilisten me altijd moeten inhalen.

politieauto's halen me zelfs in, wat is dat toch voor stomme regel?!? het is levensgevaarlijk! Het gaat vast nog wel een keer foutdat ik echt word aangereden.
en eigenlijk mag ik maar 35 rijden WEET JE WEL HOE LANGZAAM DAT IS

brommers moeten ook gewoon 50 rijden tussen de auto's geen gezeur, want deze regel helpt toch niet.

Die 15 km/h is misschien net wel genoeg om je leven te redden als je een keer een zware schuiver maakt of je wordt aangereden door een andere auto. Ik heb het jammer genoeg al een paar keer zien gebeuren. En dan heb je ook nog van die idioten die zonder helm gaan rijden op zo'n ding wat 80 km/h kan! Als ze onderuit gaan heb ik geen medelijden met ze maar als ze iemand anders raken..... Boos!

Bartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 12:03

wat Shaienne zegt vind ik gedeeltelijk ook, het zou voor de mensen op de scooters/brommers denk ik ook veiliger zijn wanneer ze met het verkeer mee zouden kunnen gaan qua snelheid.

Daar in tegen hangt het ook erg af van op wat voor brommer je rijdt. Als je gewoon zo'n brommer hebt wat eigelijk een fietsframe is met een motertje eronder, dan is da ook nie echt geweldig.. alleen maar eng Scheve mond\

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 12:05

Mijn scooter ging ........90 km per uur Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! . Ik vond het dus ook zonde van mijn tijd om langer op mijn scooter te zitten dan nodig is.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 12:23

Citaat:
Op 2001-12-12 11:54, schreef Sypheron:
Als je haast hebt let je minder op de weg en zie je dingen over het hoofd, hierdoor breng je jezelf en andere in levensgevaarlijke situaties.

Als je haast hebt ben je juist supergeconcentreerd, je enige doel is heelhuids en snel van A naar B te gaan. Je wordt niet afgeleid door bloembollenvelden, monumentale boerderijen, jonge zwaantjes in de sloot, ijscokarretjes en god mag weten waar mensen allemaal nog meer op letten, behalve op de weg en de medeweggebruikers.
Wie brengt wie nou in levensgevaarlijke situaties?

Citaat:
En ik heb nog nooit ongelukken gezien die veroorzaakt werden door te langzaam rijden. Alleen ongelukken waarbij mensen wat langzamer reden en weer van die idioten met 60 km/h vol der achterop reden terwijl je er maar 40 of 50 mag. Sorry hoor maar dat vind ik echt idioot!

En volgens mij heb jij nog geen rijbewijs!
Idioten rijden harder dan 60 waar je 50 mag, en idioten herken je niet (alleen) aan hun snelheid maar aan de gevaarlijke acties die ze doen. Menige idioot is ouder dan 70 en een gevaar voor menig mensenleven.

En ik ontken niet dat er rondscheurende jongens (meestal jongens, boktmeisjes zijn uitzondering op de regelO:) )zijn die asociaal rijden en dat daar ook ongelukken door gebeuren (dat is heel erg, en bij die types stap ik ook niet in de auto), maar scheer niet iedereen die 60 rijdt over 1 kam!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 12:26

Citaat:
Gevolg is dus dat ik op de meeste gevaarlijke plaatsen ga inhalen. Haha!

Moeten we nou de overlijdensadvertenties gaan volgen?

Even denken. Laten we zeggen dat je voor een afstand van 1 km (heel erg veel) 40 km ipv 50 km moet rijden. Dat leg je met 50 km/h in 1 minuut en 12 seconden af. Met 40 km/h doe je daar dus maar liefst 1 minuut en 30 seconden over. Je wil dus per sé je leven riskeren om 18 seconden te winnen? Thuis iets sneller je kopje koffie opdrinken en dat heb je alweer gewonnen.

Ik heb zelf bijna eens een kind met 50 km per uur tegen de auto gehad. Kwam uit het niets gesprongen, ik raakte haar met mijn bumper, maar ze viel niet om. 50 cm later en ik had dus dus een kind gedood of ernstig verwond. Bij 50 km per uur is dat dus maar liefst 36 milliseconden..

Als je zo'n auto inhaalt, weet jij niet waarom die auto langzaam rijdt. Niet zeuren, relax gewoon die 18 seconden... Kuur je race-gedrag maar op een videospelletje af...

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 12:27

Citaat:
En volgens mij heb jij nog geen rijbewijs!
Idioten rijden harder dan 60 waar je 50 mag, en idioten herken je niet (alleen) aan hun snelheid maar aan de gevaarlijke acties die ze doen. Menige idioot is ouder dan 70 en een gevaar voor menig mensenleven.

En ik ontken niet dat er rondscheurende jongens (meestal jongens, boktmeisjes zijn uitzondering op de regelO:) )zijn die asociaal rijden en dat daar ook ongelukken door gebeuren (dat is heel erg, en bij die types stap ik ook niet in de auto), maar scheer niet iedereen die 60 rijdt over 1 kam!

Ik heb idd nog geen rijbewijs, maar net of dat wat uitmaakt? Ik scheer niet iedereen over een kam, maar ik vind gewoon dat je je aan het limiet moet houden, dat limiet is der niet voor niets! En ik ontken ook niet dat de hardrijders vaak van die stoere gasten zijn die ff moeten laten zien hoe snel hun autootje wel niet kan met zo hard mogelijk de muziek aan. BAH, wat een aanstellers!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 12:34

Zachtrijders vormen indirect een gevaar op de weg door medeweggebruikers verschrikkelijk te irriteren met hun zondagsrijdersgedrag.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 12:35

Citaat:
Ik scheer niet iedereen over een kam, maar ik vind gewoon dat je je aan het limiet moet houden, dat limiet is der niet voor niets!

Dat ben ik niet met je eens, al die polderwegen waar de limiet nu 60 km/u is ipv 80, ik vind het echt belachelijk. Er woont niemand, er fietst niemand en er rijden weinig auto's. Ik vind snelheidsbeperkingen op die wegen belachelijk.
Ik rij er 100 als het kan, maar soms 30 als er prut ligt ofzo. Ik vind dat je het aan mensen zelf over moet laten en als er echt iets is zoals werkzaamheden er een snelheidsbeperking moet zijn. Daar heeft volgens mij iedereen begrip voor en ik denk dat men er zich dan ook beter aan houdt.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 12:36

Als iedereen nou dezelfde snelheid heeft is er ook geen probleem toch?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 12:45

Citaat:
Op 2001-12-12 12:34, schreef Desiree:
Zachtrijders vormen indirect een gevaar op de weg door medeweggebruikers verschrikkelijk te irriteren met hun zondagsrijdersgedrag.

Prachtige stelling, Desiree, hoe vind je hem uit? Ik ben het er overigens roerend mee eens dat chronische zachtrijders ook gekontroleerd dienen te worden. Een aantal daarvan zal waarschijnlijk niet (meer) achter het stuur thuis horen.

Het andere deel van je stelling betreft de medeweggebruikers. De reaktie op een zachtrijder is een combinatie van het gedrag van de zachtrijder en het karakter van de "medeweggebruiker". Als medeweggebruiker kan je dus je schouders ophalen en netjes volgen, of je aggressief gaan gedragen en een DIREKT gevaar op de weg gaan vormen.

Ik heb me heel vaak aan aggressief rijgedrag schuldig maakt en in een zwak moment zal ik nog steeds vloeken en tieren op de idioot voor mij, maar ik heb me reeds lang erbij neergelegd dat de direkte verantwoording bij mij ligt, niet bij de zachtrijder voor mij........

Een van de 7 gewoonte van effektieve mensen: je kunt niet altijd iedere situatie controleren, maar je kunt wel je reaktie op die situatie controleren...

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 12:57

Citaat:
Op 2001-12-12 12:45, schreef joostvangestel:

Een van de 7 gewoonte van effektieve mensen: je kunt niet altijd iedere situatie controleren, maar je kunt wel je reaktie op die situatie controleren...

en de andere 6?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 12:58

een paar weken geleden:

ik sta bij een rotonde, auto voor mij wil de rotonde op, ik kijk en zie links een andere auto de rotonde naderen en denk: mooi, ik kan er ook nog op. Trek dus op en kijk weer voor me. Stopt de meneer voor mij dus wel. Ik rem, maar ben te laat en dus boem. Geen grote schades en zo, ik zat dus wel te vloeken (op mezelf) en de mensen voor me waren enorm geschrokken. Volgens de wet ben ik aansprakelijk, dat is duidelijk, maar dit is wel een voorbeeld van een aanrijding die komt door iemand met weinig verkeersinzicht die (te?) voorzichtig rijdt. Neemt niet weg dat ik het heel vervelend vond voor hen, maar daarom rijd ik liever in de spits op de A2, iig zijn dat ervaren chauffeurs.

En ja, ik rijd ook te hard en erger me ook aan slakken op dweg. Onlangs iemand die 60 reed op een overzichtelijke weg buiten de bebouwde kom waar je dus 80 mag. Grrrrrrrrrrr

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:00

Dat is balen voor je Lielle Frusty
Maar weet je, dit voorval wat jij nu gehad hebt is een van de meest voorkomende ongelukjes. Als het dan over kleine ongelukjes hebt he!! Ik ben schadecorrespondent bij een verzekeringsmaatschappij en ik kom contstant van dit soort dingen tegen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:02

Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: 'Waarom rijden mensen zo langzaam?'

Soms rijd ik langzaam omdat ik in een onbekende omgeving ben. Omdat ik op zoek ben naar een bepaalde straatnaam, een bepaald huisnummer of naar een parkeerplek. En dan vind ik het hoogst irritant als er achter mij flink getoeterd wordt, of nog irranter, gebumperkleefd. Haal maar in hoor, denk ik dan. Ik kan beter meteen al langzaam rijden dan dat ik ineens op de rem moet omdat ik m'n bestemming zie.

Ik rijd normaal echt wel pittig hoor, maar ik snap niet waarom mensen nou zo'n haast hebben. Op een snelweg kan ik het me nog enigszins voorstellen, maar in de bebouwde kom of op een weg met verkeerslichten? Dan ben je dus 10 seconden eerder dan ik bij het volgende verkeerslicht, denk ik dan...

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:03

Je moet nooit aannemen dat de persoon voor je gaat doorrijden, je moet er ook altijd opletten dat het omgekeerde ook kan gebeuren, doe je dit niet, dan gebeurd er zoiets. Maar het is idd wel balen, en dat is iets wat ik wel zwaar irri vind: mensen die uren staan te wachten totdat ze de weg op kunnen terwijl ze allang er tussen hadden gekunt.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:14

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:24

Karin, ik heb altijd haast, ik kom namelijk altijd tijd tekort. Ik moet gewoon te veel dingen doen op een dag. Ik merk ook bij mezelf, zodra ik naar huis ga en niets meer hoef, dat ik aanzienlijk rustiger rij. Anderen hebben ook niet voor mij uit te maken hoe ik mijn tijd indeel en dat ik voor hun plezier rustig moet rijden. DAt is ieders eigen verantwoordelijkheid. Dit is mijn houding tegen mensen die zelf altijd tijd zat hebben omdat ze kennelijk niets te doen hebben: Als je wilt treuzelen, prima, doe maar in je eigen tijd, maar zeik niet als ik inhaal.