mijn jurk + laarzen = ordinair..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 13:51

Op veel punten is Finland ook wel beter. Een paar problemen voor de paardenfokker:

1) grond is 5 maanden van het jaar bevroren. Is wat moeilijk om de ponies buiten te houden (ze moeten op scherp).

2) Gras groeit maar 5 maanden in het jaar. de rest van het jaar moet je dus bijvoeren en hooi is hier 2-3 keer zo duur als in Nederland.

3) de pony-vereniging is hier erg klein en de afstanden zijn groot. Er zijn dus weinig mogelijkheden voor sociale bijeenkomsten en keuringen en ook de keuze van dekhengsten is erg beperkt.

4) Als ik op hoog niveau aan het fokken ga hier, is de kans groot dat ik jaar in jaar uit aan de top meedoe. In het ergste geval wordt ik ieder jaar kampioen. Daar maak je dus geen vrienden mee..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 14:14

it's lonely at the top joost, daar zou ik me dus niet te veel van aantrekken. MAar nederland is echt een paardenland. Wat gras betreft: hier valt ook weinig te grazen: of het land is kaal, of het land moet rusten, maar dan komen de paarden dus niet buiten. Dus wat dat betreft is er weinig verschil.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 14:27

Beetje offtopic, gaan we nu weer ontopic? Thanks! Lachen

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 14:35

Oh ja, die jurk met die laarzen! Kan best hoor, heel wat beter dan van die Finnen in een trainingspak Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 15:07

toch lijkt mij een trainingspak warmer.....
Ik vind het jurkje met die laarzen ook wel een tikkie ordie. En dat fotomodel is te mager, dat is gewoon niet mooi meer. Daar krijg je "kapstokken effect" van. het staat Pam wel beter.

FlyGirl

Berichten: 225
Geregistreerd: 19-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 17:02

Ik vind het niet echt ordinair, maar ook nie echt mooi Verward
Tja en BO die keuren wel meer goed hahaha *LOL*