is een machine,rekenmachine of computer,nou slim of dom? Laatst zei een vriendin van me dat ze zei dat haar rekenmachine dom was en toen zei een andere knul dat dat niet zo was en blablabla maar wat denken jullie?
ikke
Geplaatst: 05-12-01 20:16
Een machine is zo slim als de programmeur hem heeft gemaakt. Maar in feite is een machine dom, want als jij iets invoerd wat een machine niet kent, komt er ook niks uit. Dat programma's tegenwoordig "slim" zouden zijn is in feite onzin, ze reageren gewoon zoals ze geprogrammeerd zijn. Dat dat tegenwoordig redelijk doordacht gebeurt klopt wel, maar dat is niet hetzelfde als slim.
Death_Squad
Geplaatst: 05-12-01 20:22
Een programma is niet slim omdat het werkt volgens een code, en is dus per definitie neit intelligent, dus ook niet slim (of dom).
T is zelfs zo dat wanneer je een computer programma een serie van willekeurige getallen laat produceren, dat het helemaal niet willekeurig is, maar ingegeven door de code.
Dus er is geen einge initiatief, intelligentie of zelfs maar denken aan een rekenmachine/computer wat dan ook!
Felice
Geplaatst: 05-12-01 20:23
alles wat je instelt of maar zegt volgt een machine op. wat je maar zegt. hij weigert nooit, behalve als het niet kan. een machine is denk ik niet slim én niet dom.
hobbelheks
Geplaatst: 06-12-01 11:42
een machine is zo slim als de programmeur haar maakt! zo las ik laats een stukje in de spits dat er een computer met DNA is uitgevonden ik vindt het vaak wel een bbetje scary
BartVB
Eigenaar
Geplaatst: 06-12-01 12:02
Tja, definieer slim en dom...
Computers kunnen soms ook wel leuke dingen doen, vooral met het gebruik van neurale netwerken en dat soort AI spul. De computer 'leert' dan zelf wat de beste manier is om iets te doen en welke methodes de beste resultaten opleveren.
Maar toch blijft de machine dan beperkt tot de taken die ingeprogrammeerd zijn. Het zal niet zo zijn dat de PC ineens een of andere briljante ontdekking zal doen op die manier. Of ja, misschien door toevallige omstandigheden maar hij zal nooit bewust zelf een slimmere methode uitvinden..
UrbanL
Geplaatst: 06-12-01 12:51
kunnen we dan ook zeggen dat Bokt slim is ?? waarom omdat Bart er achter zit .