Het is mogelijk om je lichaam na je dood ter beschikking te stellen aan de medische wetenschap.
Mijn oma van 92 is gisteren overleden en zij wilde dit dus. Het lichaam wordt dan binnen een paar uur na het overlijden opgehaald. De kinderen konden nog wel afscheid nemen, maar ik heb haar niet meer gezien.
Gelukkig maar dat ik geen practica anatomie meer heb, want dat gebeurd dus onder anderen met deze lichamen. Ik vraag me af of veel mensen dat willen. Voor de familie is het wel apart, je hebt immers geen begrafenis/crematie en dus ook geen graf of urn.
Ik heb eigenlijk nooit aan haar gevraagd hoe ze op dat idee is gekomen, of zou er voor worden geadverteerd ofzo
.
.
Helaas dacht haar lichaam hier anders over. De laatste jaren wilden haar ogen en handen niet meer zo en zat ze maar te zitten in het bejaardentehuis. De dagen gleden aan haar voorbij en ze had dit geaccepteerd. Wat voor medicijncoctail ze precies kreeg weet ik niet, maar als de uppers en downers in balans waren dan kon ze opvallend 'goed' zijn en kon je een prima gesprek met haar voeren.
. Al moet je daar tegenwoordig volgens mij het meest van naar de belasting brengen
.