Het slaan van Leerlingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

het slaan van een ernstig misdragende leerling helpt

Poll eindigt op

eens
11 (15%)
oneens
58 (84%)

Totaal aantal stemmen: 69


Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:40

Ik vind dat een leeraar een leerling NOOIT mag slaan wat die leerling ook doet. Het hoort gewoon niet en het mag ook niet Lachen

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:41

Ik heb zowat ook elke dag bonje..
Maar het gaat de laatste tijd wel wat beter, ik weet nu wat ik worden wil en dat is mn doel en daar doe ik mn best voor, dus ben vaker thuis om huiswerk te maken en hang nog maar 2 keer in de week om straat om, maar das weekends dat kan best.. En dan nog niet altijd ligt er aan hoevaak ik paardrijwedstrijd heb.

Het was/is ook best verwarrend voor me, dan leest mn moeder iets in de krant over de jeugd en meteen worden de regels in huis weer strak, ik weet wel dat die opvlieger van mn moeder over 2 weken weer over is, dus ik blijf lekker mn eigen gang gaan.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:42

Citaat:
Maar goed dat jij mijn dochter niet bent, want dan had je aan mij een verkeerde. Zolang je de benen onder mijn tafel zou steken zouden de geldende regels in huis die van mij zijn, en dat heb jij maar te accepteren. En als je toch doet wat je in je kop hebt denk ik dat we dagelijks bonje zouden hebben.

Over het algemeen denk ik dat het makkelijker is de teugels kort te houden en gaandeweg te laten vieren dan dat er ineens strak opgetreden gaat worden. Wat dat betreft kan ik het je niet kwalijk nemen dat je tegen de regels ingaat die ineens zijn gaan gelden.


Ik heb zowat ook elke dag bonje..
Maar het gaat de laatste tijd wel wat beter, ik weet nu wat ik worden wil en dat is mn doel en daar doe ik mn best voor, dus ben vaker thuis om huiswerk te maken en hang nog maar 2 keer in de week om straat om, maar das weekends dat kan best.. En dan nog niet altijd ligt er aan hoevaak ik paardrijwedstrijd heb.

Het was/is ook best verwarrend voor me, dan leest mn moeder iets in de krant over de jeugd en meteen worden de regels in huis weer strak, ik weet wel dat die opvlieger van mn moeder over 2 weken weer over is, dus ik blijf lekker mn eigen gang gaan.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:45

Ik denk niet dat slaan helpt, en tegenwoordig moeten de leraren nog uitkijken dat ze dan geen mes tussen de ribben krijgen of iets dergelijks Verward

Een leraar is een volwassenen en die moet ook zo overkomen, slaan is een teken van onmacht.

Ik denk dat iedereen wel een voorbeeld heeft van een leraar die gepest werd.
Maar ik denk dat er ook genoeg voorbeelden zijn van leraren waar respect voor is/was...

Ik heb er een paar gekend die toch leuk, maar ook streng waren. Die twee dingen kunnen best samen gaan, maar dan moet je wel stevig in je schoenen staan en weten waar je mee bezig bent, en dat mis ik wel eens bij sommige leraren..

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:47

Ten eerste mag een leraar niet slaan
Ten tweede is het vanuit de pedagogische kant, niet juist te slaan.
Heb vandaag nog een hele visie erover geschreven.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:50

Tja, wat blijft er anders over als leraar? Als je iemand van school aftrapt of niet over laat gaan kun je ook een kogel door je hoofd heen krijgen...dus mes tussen je ribben of kogel door je hoofd.....wat zou je kiezen?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:52

x4you schreef:
ik weet wel dat die opvlieger van mn moeder over 2 weken weer over is, dus ik blijf lekker mn eigen gang gaan.


Aha, opvoedkundige fout van je ouders...
Het moeilijkste is konsekwent zijn. Bij kinderen en bij dieren/paarden.
Enfin, als jij ooit kinderen krijgt zul je je misschien realiseren hoe lastig jezelf bent geweest.

o0Hester0o
Berichten: 45
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 16:54

bij ons op school vinden de meeste leraren het juist goed als je met hun in discussie gaat.. als ik het met een leraar niet eens ben zeg ik dat ook meteen en vele vinden dat hartstikke goed als ik mijn mening uit breng.
daarom ben ik ook op deze stelling gekomen met mijn leraar Economie

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:59

@ Cassidy.. Ik denk dat ik dat later wel zal beseffen..
Ik heb mezelf wel voorgenomen om voor de paarden die ik rijd en de kinderen die ik later krijg, en mn nieuwe kat die ik zelf moet opvoeden heel consequent moet zijn. Vooral dat nieuwe katje nu al, staat ie op de tafel en dan moet IK me dr meeredden niemand die me helpt, dat vind ik fout, want als ik naar school ben en hij doet 't ook als niemand 'm dan straft!? Volgens mij straffen ze hem dan wel maar weet niet zeker..

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 17:14

Zeker niet mee eens!!

In mijn examenjaar had ik scheikunde van een man die alcoholist was. Ik begreep niets van scheikunde en hij had geen zin om het uit te leggen, was veel te ongeduldig, opvliegerig en agressief.

Mijn eigen vader is alcoholist en agressief en dan pik ik het niet om door een leraar net zo vernederd te worden als door mijn eigen vader.

Die man werd dus boos om het feit dat ik in het eerste kwartaal scheikunde wilde omruilen voor een ander vak. Hij sprak me in de gang al aan dat hij dat niet pikte (alsof het iets persoonlijks is).

Een aantal dagen laten greep hij me bij m’n arm met de mededeling dat ik maar beter kon zorgen dat ik scheikunde ging doorkrijgen, want hij zou het niet laten gebeuren dat ik overstap naar een ander vak.

Ik heb dat thuis aan m’n moeder verteld en zij zei de school te gaan bellen als die man nog 1x aan me zou zitten.

Volgende dag was het raak: volgens hem had ik mijn boek niet op de goede bladzijde en kon ik de klas verlaten. Toen zijn Kim (appie_rulez op bokt) samen de klas uitgelopen. Hij kwam als een dolle stier achter me aangerend (ik piepte de WC’s in, maar hij volgde) en trok me aan m’n haren terug naar de klas. Kim sprong ondertussen op zijn rug. Ik weet niet meer wat er precies is gebeurd, maar ik had een gekneusde knie, enkel, pols, horloge was kapot, neusbel was eruit geslagen, plus haar was eruit getrokken en hij had m’n hand opengehaald (met als gevolg dat ik nu nog een litteken heb).

De school probeerde het allemaal in de doofpot te stoppen, want ik moest die man z’n carriere niet verpesten.

Er zijn heel veel gesprekken geweest tussen de school, mijn moeder en mij en er is besloten dat ik er verder geen zaak van zou maken, ik m’n MAVO op die school kon afmaken (hij zou die tijd in de ziektewet blijven) en dan moest ik de HAVO maar op een andere school doen.

Ik kan er nog steeds ZO boos om worden, maar het haalt toch niets meer uit…

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 17:19

Jemig Quellian das niet niks..
Je hebt wel goed gehandeld hoor, maareh dat ze die man zo sparen Verward
Ik had die man als 't mijn school was meteen weg geschopt!!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 17:23

o0Hester0o schreef:
Ola ik had een discussie met een leraar Knipoog


Ten eerste de leraar mag de leerling niet slaan!

Ten tweede het zou niet helpen om een kind te slaan, hoe moeilijk ze ook zijn op school

Te derde als een leraar wel een leerling slaat moet je dat melden! En dan loopt het niet goed af!

En als ik wist dat ze mij sloegen, dan had ik hun direct duidelijk gemaakt van: Hier krijg je problemen mee met school, en dan loop ik de klas uit en ga ik een klacht indienen, en dan is mijn ma er oook nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 17:24

Ik vind dat je een andermans kind nooit mag slaan dus ook als leraar niet.
Ik ben ooit een keer door mijn leraar nederlands geslagen in mijn gezicht voor iets wat ik niet gedaan had.
Toen mijn ouders daar achter kwamen is mijn vader naar school gegaan. Wat daar gebeurd is weet ik niet en dat wil niet niet weten, maar die docent heeft nooit meer geslagen en is 2 weken later vertrokken.
Hij is ontslagen want hij bleek dat vaker te doen.

Ik vind het een walgelijk iets...

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 17:24

djie, dat is echt niet normaal, Quellian! en dat ze het dan op zo'n manier afhandelen...

maar ik denk dat het slaan van leerlingen absoluut niet werkt, worden ze alleen maar opstandiger van...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 17:26

slaan helpt niet
bij mij was er een leeraar op school die er een handje van had, maar een echt opstandige leerling die geslagen word, die mept gewoon terug
zou ik ook doen trouwens als ik geslagen word

o0Hester0o
Berichten: 45
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 19:27

Ik zou nooit iemand terug slaan als die gene mij slaat.. het komt gewoon niet in me op om iemand te slaan...alleen als iemand mij zou slaan zou ik zijn leven egt wel helemaal verrot maken dus ook bij een leraar..

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:38

Ik werk in een internaat met jongeren die een gedragsstoornis hebben als er 1 mij opzettelijk slaat dan sla ik terug. Is mij in de 12 jr dat ik er werk een aantal x overkomen.1x met een schroevendraaier mijn ogen willen uitsteken Boos! die gozer heb ik vooral verbaal alle hoeken laten zien en een flinke gooi en trap gegeven.
Let wel er zijn grenzen wat je als werker toe kan laten............Bij dreigementen altijd een melding bij de politie bij geweld aangifte.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:41

Slaan komt imo pas aan de orde als je mondeling geen orde kan houden of gezag kan voeren. Als jij in die dingen faalt hoor je geen leraar te zijn. sorry Bloos!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:47

Ik ben geen leraar ,maar groepsleider en werk met jongeren die overal al de mist in zijn gegaan en het nodige hebben veroorzaakt. En zachte heelmeesters maken soms stinkende wonden in deze.
Ik mag mijzelf verdedigen bij geweld zoals dat ook een politie en of idere andere inwoner van Nederland.

Wel eens van anti-sociale persoonlijkheidsstoornis gehoord? ofwel een psychopaat in de dop daar werk ik mee...........

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:50

ik vind dat een leraar een leerling niet mag slaan, dat vind ik een teken van onmacht. Ze moeten t met praten oid kunnen oplossen, kunnen ze dat niet, dan zijn ze geen goede leraar. Zo had ik vorrig jaar een leraar, die was altijd stom aan t doen tegen mij, dus dan deed ik t ook terug. Als een leraar een leerling slaat, kunnen ze denk ik wel een mep terug verwachten.
Laatst bijgewerkt door DeSa op 29-10-04 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:50

Even een toevoeging aan mijn vorige berichtje, mijn mening neemt niet weg dat je je als leraar (of uberhaupt als mens) gewillig moet laten slaan (tenzij je het lekker vindt, maar das een andere discussie Knipoog ). Slaat een leerling (of ander persoon jou) dan hoef je dat niet te pikken!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:54

Buitenzorg schreef:
Even een toevoeging aan mijn vorige berichtje, mijn mening neemt niet weg dat je je als leraar (of uberhaupt als mens) gewillig moet laten slaan (tenzij je het lekker vindt, maar das een andere discussie Knipoog ). Slaat een leerling (of ander persoon jou) dan hoef je dat niet te pikken!


Dat was mijn punt Lachen

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:09

Een leraar mag niet slaan, maar zich zelf wel verdedigen, mocht een leerling hem aanvallen. Want dat lijkt doodnormaal met die mentaliteit die sommige hebben Lips are sealed
Ik heb een aantal leraren gehad, waar heel de klas respect voor had, die wisten gewoon met woorden iedereen te motiveren, en op zo'n manier les te geven dat iedereen zijn huiswerk/leerwerk deed.
Helaas zijn die leraren op een hand te tellen...

Maar daar moet je de leraren niet op aankijken (uitzonderingen heb je altijd Knipoog ) maar de ouders van die kinderen. Als ik thuis zou komen met een verhaal (of dat de school belt) dat ik een leraar een grote bek heb gegeven, zou ik toch een probleem hebben.
Gelukkig hebben mijn ouders mij wel manieren bijgebracht Lachen

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:15

Ik zou soms ook wel een leraar aan willen vallen, maar ik doe het maar niet Vork

Is weleens gebeurd bij ons in de klas trouwens, stelletje ongeregeld Haha! maar wel heel gezellig Haha!

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:32

Ik vind dat een leraar een leerling niet mag slaan. Als je als leraar een leerling gaat slaan omdat je het niet meer met woorden af kunt krijg je die klas alleen maar meer tegen je.
In de derde hadden wij ook een hele drukke klas en een paar vriendinnen en ik vormden een heel druk groepje. De hele tijd lachen,praten, irritant doen en een grote bek tegen de leraren geven. Op een gegeven moment mochten we bij een leraar de les niet meer in (later wel weer omdat de coordinator het er niet mee eens was) Maar die leraar kon ons echt niet in de hand houden en begon zo'n beetje te huilen voor de klas. Eigenlijk heel sneu want hij was best aardig, maar onze klas was gewoon super irritant.( Het zal de leeftijd geweest zijn Tong uitsteken )Maar als hij zo ging doen gingen wij alleen maar drukker doen. Een andere leraar is een paar keer de les uitgelopen omdat we niet naar hem luisterden.
Als een klas of leerling de hele tijd zo irritant zou doen zou ik wel kunnen begrijpen als een leraar een leerling een keer een tik zou verkopen, maar het mag en kan natuurlijk niet.