Is de Makro/Sligro echt goedkoper?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essie79

Is de Makro/Sligro echt goedkoper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 11:49

Ik zat er laatst over te denken om eens een keer boodschappen bij de Sligro te gaan, ze hebben er erg veel lekkere dingen.
Nou dacht ik altijd dat het ook een stuk goedkoper was, maar als ik zo op de site kijk vind ik dat eigenlijk behoorlijk tegenvallen.

Misschien kijk ik niet goed, maar volgens mij kan ik voor de portemonnee net zo goed naar een supermarkt gaan.

Wat is jullie ervaring?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:51

Bij de Makro: alleen als je écht grote verpakkingen neemt.
Of de winstpakkers.
Anders maakt het idd niks uit.
Dan kan je beter bij de Aldi of Jumbo oid gaan shoppen.

Wmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:50

Ik ga met Sjimmy mee, alleen de winstpakkers zijn vaak interessant. Verder moet je altijd heel goed oppassen. Het lijkt vaak goedkoper, maar dan komt de BTW er nog bij (ik heb trouwens alleen ervaring met de makro...)

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:55

De makro winstpakkers zijn vaak wel ok. Maar wegen alsnog niet op tegen de echte aanbiedingen in winkels als Dirk vd Broek of Lidl.
Daar moet je het dan ook niet mee vergelijken qua prijs...

Vind wel dat ze kwaliteit hebben bij de makro.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:58

nee is niet echt goedkoper als je de BTW er bij telt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:56

Net zoals de C1000 niet altijd goedkoper is dan de Aldi, is de Sligro ook niet altijd goedkoper dan de supermarkt.
Wat je er vaak wel heel goedkoop kunt halen zijn bv van die tonnen waspoeder in de aanbieding. Omdat je dan bv ineens 10 kilo tegelijk koopt, zakt je kiloprijs enorm. En bederven doet 't niet. Zelfde voor dingen als bv keukenrol, toiletpapier, schoonmaakmiddel etc.

MAAR als je er speciaal voor moet gaan rijden, tel dan voor de grap je autokosten er eens bij op Haha!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:30

Van VT naar AM Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:52

Bij de Makro moet je echt groot verpakkingen kopen, dan scheelt het je bergen geld.
Ik koop er vaak van die grote tonnen snaaiwerk.

Mijn moeder had een Grohe badkraan ervandaan voor 295 euro, die scheelde 60 euro met de winkel.
Met dat soort dingetjes moet je mazzel hebben.

Ik haal er ook tennisspul, rackets, ballen, snaren, dempers etc etc. Dat scheelt ook een hoop.

Ik heb wel de mazzel dat de Makro hier vlakbij ligt.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:06

Je moet echt prijsbewust zijn.

Bij het kattenvoer en de cola is mijn ervaring dat de Makro en Lukas Klamer peperduur zijn in verhouding met de gewonen supermarkten.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:23

Volgens mijn leraar Mangement en Organisatie is de Makro goedkoper. Dit is een groothandelsbedrijf, en levert in principe aan bedrijven. Je hebt dus een pasje nodig oid. Doordat je het zo vanuit hun koopt hoef je niet de extra winst voor de supermarkten te betalen. Want supermarkten kopen ook hun spullen bij de Makro.

Naja, daar kwam het dus zo ongeveer op neer dacht ik. Als het niet klopt, het spijt me, ik kom nooit bij de Makro dus ik zou het allemaal niet weten.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:28

Makro is niet goedkoper, soms zelfs duurder. Je moet echt opletten wat je koopt daar, aanbiedingen zijn wel voordeliger maar buiten de aanbiedingen is het of even duur of goedkoper.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:13

Je moet bij de makro inderdaad gewoon opletten wat je koopt. De winstpakkers zijn ideaal!!
En verder de grootverpakkingen.

Maar ja ook bij de gewone supermarkt hebben ze aanbiedingen dus het ligt er gewoon aan wie op dat moment de beste aanbieding heeft.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:16

En laat je niet verleiden door de prijs EXCL btw Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:33

Sjonniej schreef:
Volgens mijn leraar Mangement en Organisatie is de Makro goedkoper. Dit is een groothandelsbedrijf, en levert in principe aan bedrijven. Je hebt dus een pasje nodig oid. Doordat je het zo vanuit hun koopt hoef je niet de extra winst voor de supermarkten te betalen. Want supermarkten kopen ook hun spullen bij de Makro.
Naja, daar kwam het dus zo ongeveer op neer dacht ik. Als het niet klopt, het spijt me, ik kom nooit bij de Makro dus ik zou het allemaal niet weten.

Supermarkten kopen niet in bij de Makro hoor.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:34

Makro is soms goedkoper dan de gewone supermarkt. Hetzelfde geldt voor de Sligro maar de nadruk ligt echt op soms. Meestal is de Makro gelijk met een winkel en de Sligro is vaak echt duurder.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:36

Sjimmy schreef:
En laat je niet verleiden door de prijs EXCL btw Lachen

en dan ook nog eens prijs per stuk waarbij ze de tekst "prijs per stuk" er ook nog eens klein bij zetten

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:54

Ik vind het niet altijd zo goedkoop. Je koopt toch wel een grotere verpakking dat je eigenlijk nodig hebt en dan ook nog een produkt wat ze in de gewone supermarkt niet verkopen. Het is leuk als je een grootverbruiker bent of een grote diepvries hebt, maar verder...

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:59

Dingen die ik meeneem in groot verpakking:
Liga's
toastjes
chips (als het in de aanbieding is)
cola (als het in de aanbieding is)
spa
neem meestal wel een kistJE appels mee
dubbelfrisss
waspoeder
tandpasta
douchegel
shampoo
schoonmaakmiddel
kattenbakspul

En dan zoveel mogelijk uit de reclame dan scheelt het echt wel.
Maar je moet wel opletten en niet toch weer vanalles in je kar mikken Knipoog
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 26-10-04 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 23:01

Tyrza schreef:
en dan ook nog eens prijs per stuk waarbij ze de tekst "prijs per stuk" er ook nog eens klein bij zetten

Idd had ik pas weer met sokken. 1,50 (zaten in een pakje van 2). Oh verrek (bij de kassa) das natuurlijk weer per stuk Scheve mond
Het is ook zo sneaky want het ene is dan per pak en het andere per stuk.
En dan heb je ook nog dingen die je alleen maar per krat ofzo kan kopen.

Wij gaan alleen naar de makro als we in de buurt zijn of als ze écht een goede aanbieding hebben.
Pas die Bosch schuurmachine voor 74 incl BTW terwijl de adviesprijs iets van 90 euro is, ja da's dan best lekker Lachen.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 23:21

Wij hebben ook een tijdje bij Lukas Klamer boodschappen gehaald. Maar inderdaad, echt veel verschil maakt het niet. We gaan nu vaak naar de Pois, is in veel gevallen wel goedkoper. (En dan zit je ook niet vast aan grootverpakkingen)
(Nog handiger is als je kennissen hebt met een alberthein Tong uitsteken In t weekend hebben ze vaak van alles over wat op dat moment nog niet over datum is maar na het weekend dus wel, vooral met brood, vlees en groente dus zo nu en dan komt mn pa thuis met een bestelwagen vol met van alles en nog wat Tong uitsteken Zondag's dus lekker uitgebreid ontbijten met tig soorten brood enzo Tong uitsteken
En sindskort sparen ze t oude brood voor ons op speciaal voor de paarden OK dan! Aan de ene kant best wel raar om te zien hoeveel er nou eigenlijk overblijft en dat is bij iedere supermarkt zo, dat word normaal allemaal gewoon weggegooid. Scheve mond )

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:36

De Sligro is in ieder geval niet goedkoper. Het enige voordeel is dat je in groot verpakking spullen kan kopen.. En de prijzen staan altijd zonder BTW vermeld.. dus daar moet je ook goed op letten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:38

wij gaan 1x per maand naar de makro, maar danmoet er wel iets in het krantje staan wat behoorlijk in de aanbieding is en wij goed kunnen gebruiken.
we kopen wel alleen grote verpakkingen van bijvoorbeel senseo koffie en dat soort dingen. ook kratten cola en sinas worden daar gekocht.
als je dat soort dingen er koopt ben je wel een stuk goedkoper uit dan als je dat bij een supermakrt moet kopen

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:43

Sjimmy schreef:
Dingen die ik meeneem in groot verpakking:
Liga's
toastjes
chips (als het in de aanbieding is)
cola (als het in de aanbieding is)
spa
neem meestal wel een kistJE appels mee
dubbelfrisss
waspoeder
tandpasta
douchegel
shampoo
schoonmaakmiddel
kattenbakspul

En dan zoveel mogelijk uit de reclame dan scheelt het echt wel.
Maar je moet wel opletten en niet toch weer vanalles in je kar mikken Knipoog

Maandverband/tampons
Scheermesjes
WC papier

Haha!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:21

Het enigste wat bij de Makro een stuk goedkoper is dan bij een dierenwinkel is het hondenvoer. Wat mijn honden krijgen is bij de Makro in de BTW 5 euro per zak goedkoper en als je dan gaat voor 5 zakken, dan is dat best de moeite Haha! . Ook heb ik onlangs een mooie paardenschets gekocht voor mijn moeder, dat scheelde ook aardig in de prijs, en dan zijn er een aantal merkartikelen die wel goedkoper zijn. De CD's vind ik ook een stuk goedkoper dan in de winkel

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:39

Wij gaan best vaak naar de Makro, maar dan echt voor de aanbiedingen. Sommige dingen zijn daar goedkoper dan in de supermarkt (verse vis bijvoorbeeld). Andere dingen weer niet. Zo kost de Wasa Appetit per pakje exact hetzelfde als in de supermarkt. Je moet het dus even uitzoeken.