wie weet er een orginele tractatie??????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

madonya

wie weet er een orginele tractatie??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 21:08

mijn jongste dochter wordt 16 december 5 jaar, uiteraard mag ze dan tracteren , wie weet er iets heel orgineels,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:09

Mijn moeder heeft altijd hele gave ideen daarvoor.
Toen mijn broertje 4 werdt heeft ze voor ieder kind een stoffentasje gemaakt en daarop de naam van het kind geborduurd. Heel erg leuk. Het tasje kon omgedraait worden en had je een heel ander tasje. In het tasje zaten snoepjes en een kleinigheidje.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:36

Zo, wat een werk zeg!
Wel erg origineel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:36

Lindy schreef:
Zo, wat een werk zeg!
Wel erg origineel!

Ja het was een hoop werk, maar wel heel gaaf hoor.
Oja het borduren deed ze met haar naaimachine (op de hand is dat geen doen)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:38

mijn dochter is vorige week vier geworden, ze heeft jip en janneke tompoezen van de hema uitgedeeld. Dat vonden ze allemaal heel lekker, en ik had er weinig werk aan. Ik ben niet zo'n creatieve mama.
succes, en alvast een leuke dag gewenst!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:38

Phoe, wat een werkje Haha!

Ik weet van foto's dat ik vroeger op de peuterspeelzaal van die snoep kettingen heb gegeven met daaraan 2 balonnen Tong uitsteken
Misschien is zo iets ook leuk? Lachen

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:00

Mijn advies als juf is: overdrijf het niet te erg. Ten eerste wordt een grote traktatie grotendeels weggegooit, en belanden veel knutsels in de prullenbak...ik heb daar echt een uitgesproken mening over.

Wat ik heb in zien slaan als een bom was het volgende: een doosje rozijntjes heel mooi ingepakt met gekleurd folie en daarop een plastic beest, bij de Wibra kun je daar een hele zak van kopen voor weinig. Dat beest zat er dan met een lintje opgeplakt.
Liever neit (te)veel snoep, er zijn kinderen met allergieen enz, en dat is ook niet nodig.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:33

Ik heb vroeger ooit van eierekoeken muizen uitgedeeld.
Eierkoek doorsnijden, met boter aan elkaar plakken, Drop veter er door als snorhaar en ogen en een stuk als staart.
Was een groot succes Haha!

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:36

mijn zoon werd onlangs 3 en mocht ook tracteren Haha!
ik heb plastieken handschoentjes gekocht bij de gamma en gevuld met popcorn, dat stop je allemaal in een grote mand (ik had er een boot van gemaakt) en uitdelen maar!
voor 20 kindjes was ik 8 euro kwijt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:37

* Mini worstenbroodjes, gewoon brooddeeg, en daar een cocktail knakworstje in doen, en rond vouwen. Even bakken, de hele school bleef elk jaar erom vragen...
* Kleine cakjes met wat glazuur en van die versierseltjes erop.
* De geijkte kool met prikkers waarin stukjes worst, kaas, druif etc. aan geregen zitten. Gezond, en de meeste lusten het wel.

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 08:35

mijn moeder had vroeger ook altijd de leukste ideeen voor tractaties. *LOL*

Ik weet nog dat mijn moeder een kool had gekocht, en die door de midden gensneden en met silverpapier ingepakt, en daar had ze dan allemaal spiesjes ingestoken, met op elk spiesje een aantal lekkere dingetjes! Zag er ontzettend leuk uit! en we vonden het allemaal nog lekker ook!!! Haha!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 10:06

ik zal zo ff foto's gaan scannen van mijn tractatie, die vind ik persoonlijk zo mooi geworden, ik had een trein gemaakt van ontbijtkoek, met M&Ms erop geplakt (met suiker en water) en ik had sterretjes geregeld. De kinderen waren super onder de indruk, enneh... ik was ook wel erg tevreden En de wielen waren gewoon van die chocolade biscuitjes. ik zal nu de foto even opzoeken en gaan scannen!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 10:22

In een creatieve bui die helaas niet is blijven hangen en ook nooit weer terug gekomen is heb ik met een bruin koffiefilterzakje, rood papier, een zwarte stift en nietjes een beertje paddington hoofdje gemaakt. Het filterzakje diende gelijk als zakje voor popcorn.
Van het rode papier heb ik toen een muts geknipt aan het zakje geniet en een gezichtje getekend op het filterzakje.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 10:25

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 10:28

Die is wel heel erg leuk hoor!!! OK dan!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:16

Pauline schreef:
Mijn advies als juf is: overdrijf het niet te erg. Ten eerste wordt een grote traktatie grotendeels weggegooit, en belanden veel knutsels in de prullenbak...ik heb daar echt een uitgesproken mening over.

Wat ik heb in zien slaan als een bom was het volgende: een doosje rozijntjes heel mooi ingepakt met gekleurd folie en daarop een plastic beest, bij de Wibra kun je daar een hele zak van kopen voor weinig. Dat beest zat er dan met een lintje opgeplakt.
Liever neit (te)veel snoep, er zijn kinderen met allergieen enz, en dat is ook niet nodig.

Ik ben het hier wel mee eens.. Ik zie het op mijn stageschool ook.. De leuke knutsels worden in de prullenbak gegooit..Beetje zonde van je moeite... Maar goed..

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:14

Ik trakteerde vroeger toen ik klein was altijd:

een halve banaan met een papieren hoedje, twee kersen als ogen.. en nog iets als mond.. heel gezond!

madonya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 18:59

hoi allemaal, bedankt voor de leuke ideeen, en kimmy die trein is echt gaaf, mijn vader heeft altijd bij de spoorwegen gewerkt, dus die zal zoiets wel leuk vinden als die kleine van mij zoiets zou tracteren echt heel gaaf gemaakt OK dan!

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:20

Ik heb van de week met mn collega met gekleurde dropveters zitten scoobido-en, snoepsleutel eraan en je hebt een dropscoobidoosleutelhanger.
En voor dr andere dochtertje had ze manderijntjes met een puntmutsje, oftewel kaboutermandarijntjes.

Veel plezier

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:48

Miss_happy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:05

Ik heb een keer een doosje rozijntjes + nog iets, ik denk zo'n dropsleutel aan elkaar gemaakt met dat kadolint en dan aan een paraplu, stond erg leuk, al die doosjes er aan en ik kon er als jarige mooi mee lopen Haha!

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:14

Ik zou zeggen:
je hebt plastic bekertjes, geel papier en een watervaste stift en wat lekkers nodig.
Maak van het gele papier een soort Chinees hoedje, niet die aan een kant van het bekertje vast en teken er een leuk gezichtje op, stop daar wat lekkers in. Heel leuk& simpel Lachen

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:18

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:03

toen ik heel klein was, maakte mijn moeder als traktatie altijd een stekelvarken Haha!
Weet eigenlijk niet eens precies hoe ze het deed. Iig een soort bol met zilverfolie er omheen. En daar allemaal van die lange satestokjes in geprikt, met daaraan allerlei stukjes fruit Haha!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:52

Van die ziekenhuishandschoenen met snoep, popcorn en chocolade erin Haha!
Werd bij mijn heel erg gewaardeerd!

(kun je ook met pepernoten enzo doen! )