kom jij nog wel eens op de site van de tinkervereniging? ik heel weinig, vind het de laatste tijd echt geen bal meer aan daar.
Marjolein
Geplaatst: 08-04-01 18:10
eh niet vaak. nieuwe forum erger ik me dood aan. en voor een discussie staan ze niet open (ICS). Heb een beetje t gevoel dat t forum van marijke is. (net als de vereniging) maarja niets aan te doen. Ik kom wel op t forum van nikky. ook wel leuk.
akerna
Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-01 18:15
inderdaad, ik vind het nieuwe forum ook erg rommelig. ik vond het op het oude forum ook zo'n gezeik over het ics. ze hebben aan de ene kant wel gelijk dat omdat het stamboek niets met de ics wil dat hun het doen. maar ze lopen mekaar zo af te zeiken daarover. zowel het stamboek als de vereniging als de mensen op het forum. nou moet ik eerlijk zeggen dat ik op dit moment zelf weinig goede woorden voor het stamboek over heb, maar toch.
Marjolein
Geplaatst: 08-04-01 18:19
sjeetje ik ben weer helemaal stamboek fan geworden. door hoe de vereniging zich gedroeg. Ik heb me niet echt bemoeit met die discussie wel gevolgd. en Heb zelfs even met iemand gemailt en die heeft me wat achtergrond info gegeven. En t stamnboek heb in t begin veel slechte verhalen gehoordt. en de laatste tijd is dat stuk minder. heb miranda ook wel eens ontmoet en dankzij haar heb ik nu Ailin.
akerna
Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-01 18:23
ok maar wij vanwege de hengstenshow. het stamboek was het daar niet mee eens, maar hun wouden hem pas laat geven. dan zit je toch een beetje met het dekseizoen. heel veel mensen willen namelijk zich eerst orienteren over een aantal verschillende hengsten. vandaar dat we met een aantal hengstenhouders zelf een show hebben georganiseerd. dat is achteraf maar goed ook want nu is de show weer uitgesteld vanwege mkz.
Marjolein
Geplaatst: 08-04-01 18:26
ja idd. Ik snapte jullie standpunt maar t standpunt van t stamboek ook wel om de nieuwe hengsten mee te laten doen. naja volgend jaar moeten ze gewoon de nieuwe hengsten al voordat t dekseizoen begint al laten keuren dan heb je dit probleem ook niet meer.
akerna
Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-01 18:29
inderdaad, maar ja nu hebben we nog niks aan het dekseizoen vanwege de mkz. al helemaal omdat wij dus midden in het gebied liggen. grom grom.
Marjolein
Geplaatst: 08-04-01 18:57
ach. niets aan te doen. hopelijk is t snel over. zodat hij zn behoeftes weer kan vervullen. zijn er trouwens al veulens bij jullie??
akerna
Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-01 19:00
nee nog niet, alhoewel de eerste alwel een week uitgeteld is. maar zodra er een veulen is dan bellen ze me. crosby vermaakt zich nu ook wel. hij heeft 3 merries bij hem in de wei lopen die hij mag dekken dus.
Marjolein
Geplaatst: 08-04-01 19:32
ow hij heeft de tijd van zn leven. alleen maar mooie dames kijken en niet hoeven te werken. vindt de nieuwe hengst van Miranda ook erg mooi (zag m laatst op stamboeksite) Pitalo heet ie. lief koppie heeft hij
akerna
Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-01 19:37
mmm, wat ik hoorde over de bestuursleden met eigen hengsten was dat ze probeerde alle mensen bij hun de merries te laten dekken. ook al zochten de mensen wat anders. alleen maar doorsturen naar de hengsten die het bestuur bezit en niet naar de hengsten daarbuiten. ok logisch dat je probeert zoveel mogelijk merries bij je hengst te krijgen, maar er staan meerdere hengsten in het stamboek en die moeten ook de kans krijgen.
Marjolein
Geplaatst: 08-04-01 19:40
ja dat klopt wel beetje. Maar ik dnek ook dat dat aan jezelf ligt. Henk Janssen geniet ook van een grote bekendheid. gewoon omdat hij zoveel reclame voor zichzelf maakt. Maarja das voor t stamboek nog geen reden om hun hengsten meer aan te prijzen dan andere. Denk dat die hengstenshows daarom ook wle in jullie voordeel zijn hier wordt namelijk aan alle hengsten bekendheid gegeven
akerna
Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-01 19:43
ja, maar ach we zien het allemaal wel. ik ben zelf nergens lid van. niet van het stamboek en niet van de vereniging. dus kost me allemaal te veel geld.
Marjolein
Geplaatst: 08-04-01 19:46
ja idd veels te veel geld. heb me wel opgegeven als lid voor t stamboek. maar nog niets gehoordt. wil graag met ailtje naar de keuring. en dan moet je lid zijn. en ach de battie is meestal ook wel interessant
akerna
Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-01 19:51
mmm quinto staat al in het stamboek, maar ik wil toch niet naar keuringen met hem. maar ja, als brigitte en frank krijgen ook de battie en de tinkertales dus die kan ik bij hun wel lezen.
Marjolein
Geplaatst: 08-04-01 20:01
ja das net zo makkelijk, ik ken wel mensen die hem hebben, maar die lenen hem niet uit. Ja doen ze wel maar wordt dan weer gezeur enzo. en ja ik wil naard e keuring.