Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:47

Op ned. 1 is nu Rondom 10 bezig.
Het gaat in iedergeval over kindervrijen ( bewust kinderlozen)
Vind het echt een hele intressante discussie.

Ben ook wel benieuwd hoe jullie hier over denken.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:51

als die mensen er zelf voor kiezen om geen kinderen te hebben...waarom zou je het hen dan verplichten? Denk niet dat het voor de kinderen zelf leuk is om bij ouders te wonen die je in feite niet willen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:04

vind het ook een goede discussie

ik heb nml totaal geen kinderwens, en nu ik samenwoon zegt echt 99% van de mensen goh strax trouwen en dna komen de kindjes er aan en is het gedaan met je rust en je leventje met de paarden

FOUT, niet trouwens, en iig geen kinderen, en wel lekker leventje met mn paarden en wedstrijd rijden etc

zo stom dat iedereen automatisch denkt dat je kinderen gaat krijgen wanneer je samen gaat wonen.....en als je dan zegt dat je ze niet wil is de standaard reactie: ach dat komt nog wel..... nou nee, niet dus!

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:06

ik heb zelf wel kindjes en ik zou me er geen leven zonder kunnen voorstellen maar wat ik wil hoeft een ander toch niet te willen!! dat is mijn stelling!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:08

"dat komt nog wel"

statistisch gezien zal het vast het geval zijn, maar laat me nou zelf m'n neus maar stoten als blijkt dat ik over 20 jaar om ben, NU hoef ik ze niet, en moet ik er niet aan denken Lachen

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:12

Ik ben niet aan het kijken, maar de discussie op zich vind ik wel leuk.

Als kleine meid wou ik nooit kinderen, ook geen vent by the way, gewoon paardjes en beestjes, boerderij kopen etc. algemeen bekend iets geloof ik Knipoog

Ondertussen wil ik wel kinderen, ooit, maar kan me heel goed voorstellen dat sommige mensen ze niet willen en laat dat dan ook lekker.

Al die opmerkingen over egoisme, dat komt nog wel etc. zijn zo onzinnig, laat die mensen gewoon in hun waarden, de condooms zijn er niet voor piet snot evenals de pil en andere maatregelen, nu kunnen de mensen tenminste kiezen.

Wat heeft een kind aan een gezin waar die eigenlijk niet welkom in is?

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:14

Hoe herkenbaar. Wacht maar... over een paar jaar, dan gaat het biologische klokje tikken, dan krijg je een drang om moeder te worden.
NAH, ik betwijfel het. En aangezien ik niemand lastig val met ranzige verhalen over het uitmesten van een stal, wil ik ook niet lastig gevallen worden met bloederige bevallingsverhalen!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:17

ik ben bewust kinder vrij loos noem het maar wat je wilt

geen mens die een kind in mijn lijf kan krijgen,trouwens ook niet in mijn leven....

ben nu bijna 35 jaar en van mij mag de hele binneboel eruit gesloopt worden...

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:18

Same here! Iedereen zegt steeds maar weer, wacht maar, dat moedergevoel komt vanzelf... Dacht t niet dus! Er zijn nog zoveel dingen die ik wil doen en in dat leven past geen kind.
En dan maar zeggen dat t wel komt wanneer je de liefde van je leven tegenkomt die wel heel graag kinderen wil. Ik zeg nooit nooit, maar ik heb voorlopig iig geen behoefte aan kids.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:34

Ik heb een hekel aan kinderen, en ook aan kinderen krijgen Haha!
@Kimmie261, er is ook geen mens die een kind UIT mijn lijf kan krijgen hihi...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:36

Toen ik dit topictitel las, dacht ik eerst ff iets anders Clown

Voor mij ook geen kinderen, moet er echt niet aan denken. Als ik zo'n snotjong al op straat ziet lopen erger ik me er al aan.
Dat mensen er automatisch van uit gaat ,dat als je eenmaal samenwoont/trouwt dat er ook kinderen komen dat vind ik eigenlijk wel logisch. De meerderheid doet dat nl. wel. Maar ik moet er niet aan denken. Kost harstikke veel geld, en het ergste vind ik nog wel je komt er nooooit meer vanaf.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:37

Ik ben ook zeer bewust kindervrij Haha!

Heb ooit een blauwe maandag getwijfeld of ik kinderen wilde hebben, maar toen kwam ik bij een vriendin thuis waar én een Rottweilerpuppy rondliep én een baby op de grond kroop. Ik heb dus geen baby gezien, maar vloog gelijk op de puppy af Lovers Toen was het voor mij wel duidelijk: geen kinderen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:42

Idd, ik moet ook niet aan kinderen denken.
Oke ik ben nu nog ' maar' 21 ( bijna 22 ) maar, ik hoor genoeg vriendinnen/ klasgenoten al over het moedergevoel.
Nou, ik heb het echt niet.
En idd, van iedereen krijg je dan te horen " jaa wacht maar tot je ouder bent, dan denk je er echt wel anders over"
Waarom? Ik vind kinderen best grappig, voor een uurtje of 2.
Ik wil mijn leventje niet opgeven voor een kind, ben erg gehecht aan mijn vrijheid en lekker (impulsief) dingen kunnen doen.

Weet niet wie van jullie het ook heeft gezien, maar ik heb een paar intressant uitspraken gehoord.

" waarom pas sterillisatie na je 30/35e, als je het daarvoor wilt, hebben veel artsen het hier moeilijk mee, want je zal je nog wel bedenken. ze sturen je absoluut niet door voor de sterilisatie.
Maar een meisje van 15 dat zwanger is, word gefeliciteerd en hup, naar de gyenaecoloog. niks geen bedenktijd of zeggen van , goh kind je bent nog wel erg jong, is het wel verstandig"

" de verzeringspremies, waarom wel betalen voor kraamzorg, verloskundigen, gyneacologie, terwijl de pil na je 21 niet meer vergoed word, de sterilisatie uit het ziekenfonds is en ook bij de ziektekostenverzerkeraars verdwijnt"

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:47

ben altijd weer blij dat als er kinderen komen dat ze mee opzouten met de ouders...heb er echt helemaal niets mee...hahaha en ja griebels,dat kind eruit krijgen...bbbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:53

kimmie261 schreef:
ben altijd weer blij dat als er kinderen komen dat ze mee opzouten met de ouders...heb er echt helemaal niets mee...hahaha en ja griebels,dat kind eruit krijgen...bbbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Het leukste aan kinderen van iemand anders he, ze gaan gewoon weer weg Knipoog
Ik heb er nooit zoveel last van, trek meestal 1 keer mijn mond open en ze zijn lekker rustig *weet nog niet of dat positief is eigenlijk* Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:54

was trouwens 1 vrouw met een briljante uitspraak

" de conceptie is het begin van het einde van een (sexuele) relatie " Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 00:03

zo hier moet ik ff over nadenken.....

maar ik ben niet zo kind vriendelijk,al heb ik laatst ze weten te vermaken met een suikerspin apparaat ,die sindsdien verrot is... Boos! ,maar ja ze waren wel stil en hadden lol...

little

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 00:17

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 07:55

wahaa, die is echt geweldig! Niet dat ik twijfels had hoor, want ik ben bewust kindervrij en mijn man gelukkig ook! Desalniettemin blijven mensen ook aan ons vragen........de rest ken je wel. Als standaard antwoord geef ik altijd dat ik liever nog een hond erbij heb, dan zijn ze meestal meteen klaar!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:05

...het komt nog wel dames.

Haha!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:34

SuperPepeijn schreef:

Haha!

Altijd leuk om het even te proberen he ? Tong uitsteken *LOL*

Ik heb het programma ook gezien en een aantal heel herkenbare punten gehoord.
Zelf ben ik ook (bewust) kindvrij en ik vond het wel leuk om eens te horen hoe anderen daar over denken.

Ook opvallend: die vrouw in dat paarse "gewaad"....... wat een apart mens Bloos!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:06

SuperPepeijn schreef:

Haha!

ook als je bijna 35 ben,en dus bijna in de de catagorie valt die mongooltjes krijgen.

nee, ben er 1000% van overtuigt,geen kinderen,als er mensen langskomen met kinderen, overtuigen deze mij destemeer...

ik vind baby's lelijk en geen drol aan,gaan alleen maar huilen als ze al dan niet verplicht moet vasthouden.

mijn nichtje was 8 maanden oud toen ik haar voor het eerst op schoot kreeg(vroeg er niet om ,maar werd gewoon neergezet)...dus nee,echt geen kinderwens.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:46

superlenie schreef:
was trouwens 1 vrouw met een briljante uitspraak

" de conceptie is het begin van het einde van een (sexuele) relatie " Haha!

Neeltje toch, volgens mij ben ik de enige in de "ontboezemingen" die kids heeft, maar volgens mij heb ik nog altijd veel meer sex dan veel van de kindervrije meiden in ons topic... Clown Kwestie van instelling en tijd vrij willen maken. Vingers aflikken

Verder geloof ik in een consequente, ouderwetse opvoeding en ik hou niet van kinderen die zich niet kunnen beheersen. Af en toe een tik op een achterwerk doet wonderen... *LOL* Ik vind dan ook alleen mijn eigen kinderen leuk, de rest mogen ze van mij exporteren naar de maan...

En ik kan het nog steeds niet waarderen als ik bij een kraamvisite automatisch de baby in mijn armen gepropt krijg omdat ze ervan uitgaan dat ik dat wel leuk zal vinden... Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:52

hahaha! ik heb gisteravond in een stuip gelegen om die vrouw met dat oranje haar Clown

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:54

griebels schreef:
Ik heb een hekel aan kinderen

Dat je zelf geen kinderen wil is oke hoor, maar een hekel aan.....dat is nogal cru. Je bent zelf ook kind geweest.

En je kunt geen hekel hebben aan bevallen want je hebt het niet meegemaakt, je kunt wel zeggen dat je het niet zou durven of wat dan ook, maar je kunt er geen hekel aan hebben.

Ik respecteer ieder zijn eigen mening om wel/ geen kinderen te krijgen, maar Qiana is voor mij het mooiste wat me ooit is overkomen.