Heb het wel al aan een heleboel mensen verteld, maar nu is er dus het officiele topic.
Na een paar vergeefse pogingen en na bijna een kamer te hebben geahd, wat later niet doorging, had ik besloten me maar in te schrijven bij een kamerbemiddelingsbureau. nadeel daarvan is dat je inschrijfgeld moet dokken en, als je via hen een kamer krijgt, ben je verplicht hen 75% van je huur te betalen. Naja moest dan maar, dacht ik.
Ik had eerst gebeld of er uberhaupt kamers aangeboden werden, voordat ik me inschreef, want anders dok je dat inschrijfgeld voor niks en ben nou eenmaal geen megarijk iemand...
Goed, die waren er, twee stuks. Dus ik me inschrijven via I-net en toen zei ik ´schrijf me dan ook maar meteen in bij die twee kamers´ (je moet je namelijk inschrijven, max 5 pers, en dan ga je bij de eigenaar van de kamer kijken en die bepaald dan uiteindelijk wie het wordt) `Nee, dat kon niet, zei die jongen, je kon maar bij een per keer.
Grrr, nouja moest dan maar. Toen zei ik, doe dan maar bij de grootste, want die had ik dan liever dan een kleinere. Nou ja zo gezegd, zo gedaan. Werd ik de dag erna opgebeld, had die eigenaar al de kamer onderling verhuurd en dus niet via het bureau
En die andere kamer was al vol. Pfff wat een pech heb je dan...
Maar goed, niet getreurd, ik ging vrolijk verder met zoeken en andere mensen waren zo lief mij te wijzen op andere advertenties van kamers enzo (thanx guys
) en als het echt niet anders kon, moest ik maar ff tijdelijk terug naar Bloemendaal en bij die oppassers in ons huis gaan zitten.Werd ik vrijdag om kwart voor vijf op mijn werk gebeld. Het kamerbureau. Ze hadden een kamer en ik kon meteen zaterdag gaan kijken. Ik had de mazzel dat ik de enige was, ze hadden nog niemand anders gebeld en het was bijna 5 uur, en dan gingen ze dicht. Goed, ik op zaterdag met de trein vanuit Hilversum naar Apeldoorn. Kom ik öp Amersfoort, is daar de enige mededeling dat er geen treinen verder dan Stroe rijden
, moest ik vanaf daar met de bus...grrrr (daar nog wel hele leuke tinkertjes voor wagens gezien, eentje was ik op slag verliefd op, had hele mooie vlekken en niet veel wit , zwarte manen en zijn vlekken waren heel mooi donkerbruin met een rode glans
!! Ik denk dat ze koetsiersexamens reden, want op de terugweg waren ze er weer en ze reden ook elke keer heen en weer en over het spoor)Goed eindelijk op station A aangekomen, ging net de bus naar de Asselsestraat weg!
Kon ik in de pisregen gaan staan wachten op de volgende en ik was al helemaal niet te laat ofzo....Naja, eindelijk aangekomen op de Asselsestraat was de buschauffeur zo lief om voor de deur bij nummer 187 te stoppen... Dat was een modelbouwwinkel en daarnaast zat een vlaaienwinkel. Dus ik loop naar binnen en vraag, Bent u meneer van der Steeg? Ja dat was hij, hij runde blijkbaar die winkel. Ik me verontschuldigen dat ik te laat was, vond ie helmaal niet erg, hij had ook een hekel aan de NS (aardige man
) Ik ff met hem praten en toen de kamer kijken. Het is niet heel erg groot, iets van 14 m2, soort studentenkamertje, maar boeiuh, ik heb iets en wel heel gezellig. Naast mijn kamerdeur zit de deur naar de WC en tegenover mijn kamer zit een grote keuken. Ook op dezelfde gang zit de douche (is op tweede verdieping...) echt een meter lopen ofzo...
Ik neem hem!! zei ik, dus ik borg pinnen en gegeven, daar natuurlijk wel een bewijs van gevraagd en erop laten zetten dat ik de kamer per 1 december huur... (wilde niet nog een keer de dag erna te horen krijgen dat het niet doorging)
Ik ga lekker de muren schilderen (alle hulp is welkom!!) en er komt een nieuw kleedje op de vloer, hihi heb er echt zin in!
Er wonen nog 6 andere mensen in dat huis, heel gezellig dus, en allemaal rond mijn leeftijd...
Ik woon vlakbij een supermarkt en een snackbar en restaurantje. Schuin tegenover mij zit een brommerwinkel, dus als ik een keer pech heb....ideaal!! Ik ben echt heel erg blij!! Had zaterdag wel een beetje gemengde gevoelens, omdat ik dus eerder de dag erna te horen had gekregen dat het niet doorging, durfde ikniet blij te zijn ofzo... maarja had nu borg betaald en had al de sleutel.... ik ben iig heel blij en als alles helemaal klaar is, een grote housewarmingparty (voor zover dat past
) speciaal voor Tovi
Blijblijblijblijblij!!!

)....of je jat Gerdiens nieuwe haffie....