Even klagen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Even klagen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 13:50

Ik word er af en toe helemaal gek van Boos! , heb nu al drie weken mijn zieke schoonmoeder in huis.
Helemaal goed in haar hoofd is ze niet (toen ze klein was is ze van de trap gevallen, en na een aantal operaties is het toch nooit meer goed gekomen).
Ze praat nauwelijks, maar weet heel goed in haar handen te klappen als iets niet bevalt, of als het eten volgens haar niet snel genoeg op tafel staat. Ze doet maar waar ze zin in heeft, draait mijn wasmachine knop door omdat ze vind dat het te lang duurt, zodat hij helemaal in de war raakt, omdat ie van zijn programma afgegooit word. Ze neemt de telefoon op, heeft ze dus met de leraar van mijn zoon aan de telefoon gepraat, deze begreep ook al niet waarom zijn moeder (ik dus) zo langzaam praat.
Mijn zoon raakt ook geirriteert, omdat ze de deur open laaat staan zodat onze kat wegloopt. Ze wil niet in bed slapen, omdat het bed te hoog is, dus nu ligt ze op de bank te slapen. Gezellig in de woonkamer zodat wij geen plaats meer hebben om gewoon met z´n drietjes te zitten en een film te kijken. Ze verziekt de hele boel hier. Hoe kan ik in godsnaam mijn geduld bewaren Verward
In het begin kon ik er allemaal wel om lachen, maar het gaat me nu steeds meer irriteren, wie heeft een idee zodat ik me minder irriteer?
Word er gek van Nagelbijten / Gniffelen
Alvast bedankt dat je mijn irritaties hebt willen lezen.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:54

Hoelang is de bedoeling dat ze blijft?

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 13:55

Waarschijnlijk nog een week. Het is wel fijn als je mensen kunt helpen, maar word er nu wel een beetje gek van...............

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:57

Ik kan het me voorstellen!
Je moet je maar cocentreren op de dag dat ze "weg" is!!! Haha!
Nog een weekje. Even tanden op mekaar en doorbijten.
(Vergeet niet dat als ze straks weer weg is je heerlijk je huisje terug heb!!!)

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:58

Ik heb echt medelijden met je en begrijp precies hoe je je voelt!

Mijn schoonmamma komt elke week vier dagen.. Er is geestelijk niks met haar aan de hand, maar ik irriteer me soms mateloos.

Wat bij mij nog wel eens helpt, is een dag iets voor mezelf gaan doen of juist naar mijn eigen familie toe. Het schoonmammagehalte is dan net iets te hoog..

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 13:59

Ja, je hebt gelijk weet ik ook wel, ik moest het gewoon even van me afschrijven, best lekker zo´n forum.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:02

Ik zou haar het een en ander duidelijk maken (wel op een vriendelijke maar duidelijke manier)!!!! Kom nou...je bent geen 5 sterren hotel. En als haar jou standpunt niet bevalt dan zoekt ze maar een ander logeeradres.
Lijkt me toch wel dat ze jou standpunt wel zou begrijpen ook al is ze niet helemaal 100% in haar hoofd. Al lijkt me dat wel mee te vallen omdat ze immers zelf ook een gezin heeft grootgebracht.
Het lijkt me eerder een zeer egocentrische dame die alles op HAAR manier wil.
Ik zou eerlijk gezegd het hier nog geen week mee uithouden.

Mooi gezegde:

LOGEES EN VIS BLIJVEN MAAR 3 DAGEN FRIS!!!!

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:06

djuno schreef:
Mooi gezegde:

LOGEES EN VIS BLIJVEN MAAR 3 DAGEN FRIS!!!!


Geweldig... daar ga ik een mooi bordje van maken voor op mijn toilet.. Misschien gaat er een lichtje branden..haha

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 14:20

Ja Djuno je hebt gelijk en normaal zo ik dat ook inderdaad doen met normale logees. Het gaat er alleen om dat er ook misschien een beetje respect moet zijn het is wel de moeder van mijn vriend, dat maakt het ook zo moeilijk. Ik vind jouw opmerking over logees en vis erg toepasselijk, we verkopen namelijk verse vis. Ze is inderdaad enorm egoistisch.
Gisteren had ik even een half uurtje vrij, heb haar naar de kaartclub gebracht (hier komen zij en haar vriendinnen s´middags bij elkaar om te kaarten) na haar een kopje koffie gegeven te hebben kon ik opdonderen gebaarde ze met haar handen.
Dat geeft een erg aangenaam gevoel, maar niet heus. Grrrrrrrrrrrr.....
Laatst had ze de kanalen van de televisie door elkaar gegooit, dus ik ben ze opnieuw aan het instaleren, krijg ik gewoon een dreun van haar omdat het te lang duurt en mevrouw moet een programma zien.
Zelf heeft ze haar kinderen niet grootgebracht, dat heeft haar moeder gedaan.
Valt me mee dat ze nu nog niet in haar handen aan het klappen is, want het is hier etenstijd, komt misschien omdat mijn vriend in de keuken het eten aan het klaarmaken is.

bradley
Berichten: 133
Geregistreerd: 05-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:03

ik word ook helemaal gek van dat mens ze zit iedereen op te naaien we kunnen alles doen voor haar terwijl als zij iets doet het verkeerdt doet ik heb haar laatst op kunnen tillen ze was weer eens gevallen weetje ik wou haar laten liggen haar zeggen dat ze ons stoordt met het op de bank slapen s´morgens als ik zoals altijd tv kijk zet ik hem expres extra hard zodat ze wakker wordt ik ben haar ook helemaal zat daarnaast als ik iets tegen mijn moeder zeg (blensink) dan wordt ze boos en zegt ze dat ik egowisties ben ik denk dat alleen ouwe oma dat is ik ben blij ls ze weg is.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:31

blensink schreef:
Ja Djuno je hebt gelijk en normaal zo ik dat ook inderdaad doen met normale logees. Het gaat er alleen om dat er ook misschien een beetje respect moet zijn het is wel de moeder van mijn vriend, dat maakt het ook zo moeilijk. Ik vind jouw opmerking over logees en vis erg toepasselijk, we verkopen namelijk verse vis. Ze is inderdaad enorm egoistisch.
Gisteren had ik even een half uurtje vrij, heb haar naar de kaartclub gebracht (hier komen zij en haar vriendinnen s´middags bij elkaar om te kaarten) na haar een kopje koffie gegeven te hebben kon ik opdonderen gebaarde ze met haar handen.
Dat geeft een erg aangenaam gevoel, maar niet heus. Grrrrrrrrrrrr.....
Laatst had ze de kanalen van de televisie door elkaar gegooit, dus ik ben ze opnieuw aan het instaleren, krijg ik gewoon een dreun van haar omdat het te lang duurt en mevrouw moet een programma zien.
Zelf heeft ze haar kinderen niet grootgebracht, dat heeft haar moeder gedaan.
Valt me mee dat ze nu nog niet in haar handen aan het klappen is, want het is hier etenstijd, komt misschien omdat mijn vriend in de keuken het eten aan het klaarmaken is.


Respect is een tweerichtingsverkeer!!!!!
Jij bent ook een volwassen persoon en een moeder van een zoon die jij WEL opvoedt! Zelfs deze taak als mens/moeder heeft zij NIET volbracht.....dus een beetje meer respect naar jou toe (zelfs iets meer dan een beetje want je hebt haar ook in huis genomen) is wel heel erg op zijn plaats hier. Laat je niet gebruiken als een deurmat en persoonlijke butler.
Hoe je het ook draait, went of keert......niemand maar dan ook niemand heeft het recht jou zo te behandelen.....zelfs niet de "biologische" moeder van je vriend!

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 15:49

Dank je wel Djuno, je hebt helemaal gelijk. Alleen mijn vriend ziet het zo anders, en misschien ook wel logish. Het is zo dubbel wil mijn vriend er ook niet mee lastig vallen, hij zegt ze is oud en gek (hij stoort zich er ook aan hoor), maar laat het maar even zo. Dat gaat totdat er weer wat is. Ben blij dat jij het begrijpt en even tijd voor me neemt doet me goed, bedankt!!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:51

Dat is wel een goede. respect is inderdaad twee richtingsverkeer. Maar respect verdien je. En zoals ik het lees verdient je schoonma dat respect niet.

Gewoon blijven ademen, en nog enkele dagen zuchten..

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:12

Djuno schreef:
Respect is een tweerichtingsverkeer!!!!!


Idd!

En niet om het 1 of ander, maar als ik een klap van mijn schoonmoeder krijg omdat het instellen van de tv zenders niet snel genoeg gaat dan krijgt ze toch echt wel een dreun terug. Gek of niet gek, dat kan toch echt niet. Boos!
Het is al heel gastvrij dat je haar in huis neemt (ik betwijfel of ik zoiets zou doen), en als ze je dan zo behandeldt dan is het voor mij snel over hoor.

Ik snap dat het erg moeilijk is tegenover je vriend, maar ik zou toch wel verwachten dat hij wel ingrijpt als hij ziet hoe jij behandeldt wordt en notabene nog in je eigen huis ook...

Het is nog maar een weekje, dus denk dat het nog wel ff uit te zingen is.
Maar voor de volgende keer zou ik toch wel ff wat dingen duidelijk maken, wat regels opstellen en anders moet ze maar opgenomen worden in een verpleegtehuis. Klinkt desastreus, maar misschien dat je dan een beetje serieus genomen wordt.

Sterkte nog voor deze week Ach gut

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:36

Ik begrijp heel goed hoe jij je voelt Helaas!! Mensen (buiten je gezin) in je huis is helemaal niks. Je privacy is ver te zoeken en in het begin is het allemaal leuk en aardig, maar dan beginnen de irritaties. Ik weet er alles van Verdrietig We hebben hier een jongen 9 maanden lang in huis gehad om die weer 'terug op z'n pootjes' te helpen. De irritaties waren op een gegeven moment zo hoog opgelopen dat ik hem uiteindelijk de deur uit heb geschopt. Een gozer van 26 kan makkelijk op zichzelf wonen en hoeft niet op mijn zak te teren.
En daarnaast wonen we pal naast mijn schoonmoeder Boos! Die komt te pas en te onpas hierheen gewandeld of ze hangt aan de telefoon. En dat is al 8 jaar zo. Nu eindelijk hebben we dan een stukje grond gekocht en gaan we waarschijnlijk volgend jaar verhuizen. Ver genoeg dat ze niet elke dag langskomt en dichtbij genoeg zodat ze gewoon naar huis kan als ze eens op visite is (en duim met me mee dat dat niet te vaak is).
En ook hebben we een neef van mijn man een poosje in huis gehad (mijn man denkt dat ie de hele wereld moet helpen Schijnheilig ). In het begin altijd keurig z'n hulp aanbieden en na een paar weken is dat ook over en ben je het sloofje geworden. En ik had het ondertussen wel geleerd, ik zei dan gewoon, nu je het niet meer aanbied, bied ik aan jou aan om de afwas te doen oid *LOL* En als het dan niet gedaan werd dan kregen ie de volgende dag gewoon niks te eten
Er wordt hier wel over respect gesproken, maar soms hebben mensen zo'n ongelooflijk groot bord voor hun hoofd dat je het gewoon recht voor z'n raap moet zeggen. Zo had ik ook tegen die neef gezegd dat hij maar eens een keer moest koken en dat ie het vuil weg moest brengen en de badkamer schoon moet maken. Bevalt het ze niet, dan donderstralen ze maar op... Meteen korte metten mee maken. Zo vroeg mijn schoonmoeder of ik blij was dat we straks gaan verhuizen. Ja, zei ik, ik ben blij dat ik straks bij jou weg ben Nagelbijten / Gniffelen Extreme duivel Weet ze meteen hoe ik erover denk...
Sorry voor het lange verhaal, maar ik vind het ook wel eens lekker om m'n gal te spuwen *LOL* Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe en pak je schoonmoeder maar eens aan. Jouw huis, jouw regels! Bevalt het bed niet?? Jammer, ze hoeft niet te komen en dus gaat ze maar lekker op dat bed slapen en niet op de bank. Het klinkt misschien een beetje cru, maar anders komt de boodschap niet over en blijft ze over je heen walsen. Sterkte meis...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:44

wow dat jij zo aardig kan blijven zeg !
na dat voorval dat jij netjes koffie komt brengen en dat je daarna kan optrossen..
ik had me mond opengetrokken,
ook al is het familie,
ze mag al blij zijn dat ze bij jullie mag komen,
beetje respect tonen mag best,
en dan zeggen ze vaak : waar gaat de jeugd naartoe,

in dit geval,

waar gaan de oudere naartoe !

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:46

Ik moet er niet aan denken. Misschien helpt vastketenen? Knipoog

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:47

Ze gaf je een dreun? Schoonmoeder of niet, dat pikte ik toch mooi niet! Kom zeg, dat gaat wel heel erg ver hoor...
Sterkte voor dat weekje nog Ach gut

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 17:03

Tessebes schreef:
Ik moet er niet aan denken. Misschien helpt vastketenen? Knipoog


Haha, ja dat is een goede!
En inderdaad caballo dat probleem heb ik ook met mijn vriend, het gevoel dat ie de hele wereld moet helpen, ik ook trouwens dus dat maakt het nog moeilijker en daarom zit ze ook bij ons. Verder ben ik inderdaad een softy Schijnheilig denk ik, zeg er niets van irriteer me mateloos, probeer de goede vrede in huis te houden, gelukkig heeft het me al heel erg geholpen dat ik het met jullie heb kunnen delen, eerst schaamde ik me er nog voor om het hier te schrijven, maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb. Bedankt voor jullie lieve reacties. Zo zie je maar dat er uit een andere hoek (jullie dus) toch wat goeds komt. Bedankt! OK dan!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:42

ik zou nog een weekje op mijn tanden bijten en flink feest vieren als ze weg is, wat zegt je vriend er trouwens allemaal van?

Steffietow

Berichten: 353
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: NL [tilburg ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:53

van het te lezen alleen werd ik al GEK !! Nagelbijten / Gniffelen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:55

blensink schreef:
Waarschijnlijk nog een week. Het is wel fijn als je mensen kunt helpen, maar word er nu wel een beetje gek van...............


Ik zou lekker met het gezin een weekje centerparcs doen Tong uitsteken

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 22:03

orri schreef:
Ik zou lekker met het gezin een weekje centerparcs doen Tong uitsteken


Helaas gaat niet met de winkel, we moeten even wachten tot augustus.

En Isabelle mijn vriend, tja dat is ook zo´n lieve, daarom ben ik ook bij hem. Nu zegt ze net tegen hem dat hij zijn sloffen aan moet trekken, maar hij reageert niet, weet niet wat dat is maar mannen kunnen er misschien beter tegen.
Ik heb haar vadaag een beetje genegeert, we hadden een dagje vrij (feestdag hier) bevalt me eigenlijk wel dat negeren bedoel ik.

Vorige week mocht ik mijn was niet ophangen in het kamertje waar zij slaapt, vandaag regende het weer en ik dacht krijg maar lekker het lazerus ik hang het wel daar neer want je slaapt toch niet daar alleen haar kleren liggen daar omkleden gebeurd tegenwoordig ook al in de woonkamer.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 00:37

blensink schreef:
Dank je wel Djuno, je hebt helemaal gelijk. Alleen mijn vriend ziet het zo anders, en misschien ook wel logish. Het is zo dubbel wil mijn vriend er ook niet mee lastig vallen, hij zegt ze is oud en gek (hij stoort zich er ook aan hoor), maar laat het maar even zo. Dat gaat totdat er weer wat is. Ben blij dat jij het begrijpt en even tijd voor me neemt doet me goed, bedankt!!!


Graag gedaan hoor!!....t'was een kleine moeite en misschien net genoeg om je nog door de komende week heen te trekken.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 01:18

en dan vragen mensen mij "vind je het niet erg dat je ver van je ouders en schoonouders woont ? en nu je gaat verhuizen ga je zeker wel dichter bij wonen zeker ?? NOT ! denk er niet over !